بهترین راه برای دریافت ویتامین ها و مواد اولیه برای بدن • مجله تصویر زندگی


وجود یا عدم وجود ویتامین ها در بدن چه نقشی در سلامت افراد می تواند داشته باشد؟ ویتامین های مورد نیاز بدن چگونه جذب می شوند؟ کدام ویتامین ها برای بدن ضروری و ضروری هستند؟ محصولات Forever America چه نقشی می توانند در جذب ویتامین ها و مواد ضروری بدن داشته باشند؟

لزوم استفاده از ویتامین ها

شاید در ابتدا برای شما این سوال پیش بیاید که ویتامین چیست و چه نیازی به استفاده از آن دارد؟ در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که ویتامین ها یک سری عناصر کمیاب هستند که بدن برای انجام فعالیت های خود به صورت طبیعی به آنها نیاز دارد. ویتامین هایی که بدن شما برای انجام فعالیت ها نیاز دارد به طور طبیعی در بدن تولید نمی شود و سلول های بدن برای دریافت این ویتامین ها باید از خارج تغذیه شوند. بنابراین برای اینکه بتوانید ویتامین های مورد نیاز بدن خود را تامین کنید و در عین حال بدن خود را از آسیب های ناشی از کمبود ویتامین در امان نگه دارید، باید به رژیم غذایی و سبک زندگی خود توجه ویژه ای داشته باشید و در نظر داشته باشید که ویتامین ها و ویتامین ها دریافت می کنید. مواد ضروری بدن شما

انواع مختلف ویتامین ها

ویتامین های مورد نیاز بدن را بر اساس نحوه جذب می توان به دو دسته تقسیم کرد. بنابراین برخی از این ویتامین ها محلول در آب هستند و راحت تر جذب بدن می شوند. در حالی که دسته دیگری از ویتامین ها وجود دارند که محلول در چربی هستند.
ویتامین های محلول در آب می توانند همراه با عرق، ادرار و … از بدن دفع شوند و میزان ذخیره آن در بدن کم است. به همین دلیل باید مراقب باشید که به طور مرتب از این دسته از ویتامین ها استفاده کنید تا بدنتان با کمبود مواجه نشود.
با این حال، ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین D، K، A و E می توانند در بافت های چربی موجود در بدن ذخیره شوند. این دسته از ویتامین ها را می توان از طریق رژیم غذایی مناسب نیز به دست آورد و از کمبود آن جلوگیری کرد.

ویتامین های ضروری بدن

اگر بخواهیم ویتامین هایی که وجود و جذب آنها برای بدن شما ضروری است را معرفی کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ویتامین A؛ ویتامین ها می توانند روی بینایی افراد و همچنین سیستم ایمنی بدن، سلامت پوست و استخوان ها، پیشگیری از سرطان پروستات و غیره تأثیر بگذارند، بنابراین می توانید از غذاهایی مانند تخم مرغ، ماهی، میگو، شیر و سایر محصولات لبنی، اسفناج، کدو تنبل و سایر ترکیبات استفاده کنید. حاوی ویتامین A از کمبود آن در بدن جلوگیری می کند.
  • ویتامین B؛ که شامل ویتامین های B1، B2، B3، B5، B6، B7، B12 است. این گروه از ویتامین های ضروری برای سوخت و ساز بدن و تامین انرژی، سلامت پوست، سیستم عصبی موثر است و همچنین باعث عملکرد بهتر مغز و قوی تر شدن عضلات می شود. با خوردن گوشت قرمز، تخم مرغ، غلات، انواع لبنیات، قارچ، سیب زمینی، آووکادو، موز و غیره می توانید ویتامین های گروه B را جذب کنید.
  • ویتامین سی؛ ویتامین C یکی از ویتامین های محلول در آب است که می تواند خواص آنتی اکسیدانی قوی داشته باشد و به بهبود زخم شما کمک کند و همچنین از برخی مشکلات مانند سرطان دهان و مری، سرطان معده، آب مروارید و … جلوگیری کند. شما می توانید با مصرف میوه ها و سبزیجاتی مانند پرتقال، گوجه فرنگی، نارنگی، گریپ فروت، خرمالو، کیوی، فلفل، بروکلی و سایر ترکیبات غنی از ویتامین C از کمبود ویتامین C در بدن جلوگیری کنید.
  • ویتامین دی؛ این گروه از ویتامین ها می توانند به تقویت استخوان ها و دندان های شما کمک کنند و همچنین نقش ویژه ای در تقویت سیستم ایمنی و سلامت پوست شما دارند. بهترین منبع برای جذب ویتامین D نور خورشید است، بنابراین این ویتامین به عنوان ویتامین آفتاب نیز شناخته می شود.
  • ویتامین E؛ این گروه از ویتامین ها می توانند از آلزایمر پیشگیری کنند و در عین حال از سلول های سالم در برابر مولکول ها و سلول های ناپایدار محافظت کنند. شما می توانید ویتامین E مورد نیاز بدن خود را با مصرف قرص های ویتامین E یا سبزیجات مغذی، غلات مانند گندم، آجیل و مارگارین تامین کنید.
  • ویتامین K؛ ویتامین K یکی دیگر از ویتامین های مورد نیاز بدن است که محلول در چربی است و می تواند از طریق جگر، تخم مرغ، اسفناج، شیر و سبزیجات مغذی جذب بدن شود. این گروه از ویتامین ها می توانند از شکستگی استخوان جلوگیری کنند و در این صورت پروتئین و کلسیم بدن را در هنگام انعقاد خون فعال می کنند.

کمبود ویتامین ها و عوارض مربوط به آن

همانطور که اشاره کردید همه این ویتامین ها ویتامین های ضروری محسوب می شوند و برای اینکه بدن شما به درستی عمل کند باید تمام این ویتامین ها را به میزان مناسب جذب کند، در غیر این صورت ممکن است بدن شما با مشکل مواجه شود. ممکن است جبران آن غیرممکن یا دشوار باشد. اگر بخواهیم مثال ساده ای بزنیم می توانیم به عوارضی که کمبود ویتامین B12 برای بدن شما ایجاد می کند اشاره کنیم. کمبود ویتامین B12 می تواند عوارض زیر را برای بدن شما ایجاد کند:

  1. احساس خستگی و ضعف
  2. عدم تعادل و سرگیجه
  3. بی حسی و بی حسی در دست ها و پاها
  4. از دست دادن حافظه
  5. کاهش وزن
  6. و…

کمبود هر یک از ویتامین های دیگر نیز می تواند منجر به عوارض دیگری شود. به همین دلیل باید مراقب باشید که رژیم غذایی خود را به گونه ای تنظیم کنید که همه این ویتامین ها را با توجه به نیاز بدن خود دریافت کنید.
می توانید این ویتامین ها را به صورت قرص، مکمل یا مولتی ویتامین خریداری و استفاده کنید. قیمت ویتامین B12 و B3، ویتامین C و سایر ویتامین ها بسته به برند سازنده و کیفیت استفاده شده در تولید آن متفاوت است. شما می توانید ویتامین های مورد نیاز بدن خود را با خرید محصولات برند فوراور با قیمت مناسب از جمله مکمل های غذایی ساخت این برند تامین کنید.

از نمایندگی های وابسته به برند فوراور خرید کنید
اگر به دنبال این هستید نماینده محصولات اصلی فوراور آن را با قیمت مناسب خریداری کنید و از کیفیت و اصالت آن مطمئن باشید نماینده ابدی انتخاب کنید. این آژانس ها می توانند به صورت حضوری یا آنلاین فعالیت خود را انجام دهند. مرکز فوراور یکی از سایت هایی است که محصولات مختلف برند فوراور را به فروش می رساند و این امکان را برای شما فراهم کرده است که به راحتی و در مدت زمان کوتاهی سفارشات خود را ثبت کنید.