چگونه پر انرژی باشیم؟ ساده‌ترین روش‌های افزایش انرژی


تاریخ
انتشار:

۸ تیر ۱۴۰۱

داشتن انرژی کافی در تمام طول روز، باعث می‌شود که افراد بازدهی بیشتری در فعالیت‌های خود داشته باشند و احساس بهتری را تجربه کنند. اغلب افراد وقتی از خواب بیدار می‌شوند پر از انرژی هستند و پس از گذشت چندین ساعت، دیگر انرژی کافی برای انجام هیچ کاری را ندارند؛ به نظر شما چرا چنین اتفاقی رخ میدهد؟

در این بخش از سایت جادوی باور قصد داریم به طور کامل به این پرسش بپردازیم که “چگونه پر انرژی باشیم؟“؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

اما چگونه پر انرژی باشیم؟

آیا راهی وجود دارد که بتوان در تمام طول روز انرژی بالایی داشت؟

در پاسخ به سؤالاتی از این قبیل باید گفت: بله! برای افزایش انرژی، نیازی به فرمول خاصی ندارید. با رعایت برخی نکات و افزودن برخی عادات به زندگی خود می‌توانید از انرژی بالا در طول روز برخوردار شوید.

بیدار شدن در ساعات مشخص

اگر از افرادی که همیشه انرژی بالایی دارند بپرسید چگونه پر انرژی باشیم؟ اولین توصیه‌ای که آن‌ها می‌کنند، بیدار شدن در یک ساعت معین است.

سعی کنید هر روز صبح در ساعت معینی بیدار شوید؛ زمان آن مهم نیست. ۱۰ صبح با ۶ صبح فرقی ندارد! مهم این است که به آن ساعت پایبند بمانید.

در بیوگرافی افراد موفق خواهید دید که همه آنها از یک الگو برای زمان خواب‌ و بیداری خود پیروی می‌کنند. اما ممکن است زمان بیداری و خواب همه آنها یکی نباشد. به عبارتی ساعت بدن هر فرد با دیگری متفاوت است.

در برخی افراد سطح انرژی در ساعات نیمه‌ شب به بیشترین حد خود می‌رسد. سطح انرژی خود را بررسی کنید و با توجه به آن یک برنامه‌ ریزی دقیق برای بیدار شدن و خوابیدن خود انجام دهید.

پس از بیدار شدن سعی کنید چند دقیقه‌ای در معرض نور خورشید قرار بگیرید؛ همچنین می‌توانید دقایقی در فضای آزاد قرار بگیرید و به تنفس عمیق بپردازید تا احساس طراوت و شادابی در بدن شما جریان پیدا کند.

به‌اندازه کافی آب بنوشید

دومین و مهم‌ترین پاسخی که می‌توانیم به سؤال چگونه پر انرژی باشیم؟ بدهیم، نوشیدن آب کافی است.

در ابتدای روز، وقتی از خواب بیدار شدید یک لیوان آب نیمه گرم بنوشید.

نوشیدن آب به‌ اندازه کافی باعث می‌شود بدنتان به‌خوبی از سموم پاک‌سازی شود؛ بنابراین با بهبود سلامت جسمی خود، می‌توانید از انرژی خوبی هم بهره بگیرید. در صورتی‌ که علاقه‌ای به نوشیدن آب ندارید، می‌توانید با استفاده از میوه‌ ها اقدام به تهیه آب طعم‌دار و مصرف آن نمایید.

طعم لیموی تازه یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای زمانی است که از خواب بیدار شده‌اید؛ زیرا به پاک‌ سازی بهتر و سریع‌ تر بدن شما کمک می‌کند.

با تغذیه مناسب پر انرژی باشیم

بعد از نوشیدن آب، مهم‌ترین مورد برای اینکه پر انرژی باشیم، تغذیه مناسب است.

چگونه میتوانیم پر انرژی باشیم در صورتی‌ که از تغذیه سالمی بهره نمی‌گیریم؟ تنها جوابی که در این حالت می‌توان داد این است که شما هیچ‌گاه نمی‌توانید در کنار استفاده از مواد غذایی مضر، انرژی کافی داشته باشید!

میوه‌ها، سبزی‌ها و پروتئین‌های لازم را به‌ اندازه کافی در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید.

تا حد ممکن از مواد مضر مانند چیپس، پفک، نوشابه و نوشیدنی‌های گازدار و خصوصاً فست فود دوری کنید.

یکی دیگر از نکاتی که در مورد تغذیه باید رعایت کنید، زمان آن است. سعی کنند همان‌ طور که زمان خواب‌ و بیداری خود را طبق برنامه پیش می‌برید، برای صرف وعده‌های غذایی خود نیز از زمان‌بندی خاصی پیروی کنید.

نباید اجازه دهید بیش‌ از حد گرسنه شوید؛ این مورد باعث تحلیل انرژی شما خواهد شد.

همچنین نباید بیش‌ از اندازه غذا بخورید؛ این مورد باعث می‌شود احساس سنگینی در بدن خود داشته باشید و ممکن است در نهایت منجر به احساس خواب‌ آلودگی در شما شود.

مراقبه کنید!

مراقبه باعث ایجاد آرامش در زندگی می‌شود. مدیتیشن و مراقبه در ابتدای و در انتهای روز باعث می‌شود انرژی شما در بیشترین حد ممکن قرار بگیرد.

وقتی قبل از خواب به انجام تمرینات مدیتیشن می‌پردازید، خواب خوب و با کیفیتی را تجربه خواهید کرد و روز بعد با انرژی بالایی از خواب بیدار خواهید شد؛ همچنین وقتی روز خود را با مدیتیشن شروع می‌کنید، در تمام طول روز از آرامش خوبی برخوردار خواهید بود.

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در ابتدای روز انجام دهید، انجام مدیتیشن در طبیعت می‌باشد. در این حالت با یک تیر دو نشان زده‌اید!

در کنار مدیتیشن در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد و یا با قرارگیری در فضای آزاد، انرژی بالایی کسب خواهید کرد.

برنامه‌ ریزی

از شب قبل یا ابتدای روز، یک برنامه ریزی روزانه برای خود تعیین کنید.

در این حالت لیستی از کارهای خود خواهید داشت و می‌توانید در ابتدای هر روز خودتان را برای انجام آن آماده کنید.

در پاسخ به سؤال چگونه پر انرژی باشیم؟ شاید این مورد جواب بی‌ربطی به نظر برسد؛ اما یکی از مهم‌ترین مزایایی که استفاده از برنامه روزانه دارد، تخمین حدودی زمان آزاد شماست.

شما با دانستن زمان آزاد خود می‌توانید برای یک خواب کوتاه در میان‌روز برنامه‌ریزی کنید.

همان‌طور که می‌دانید، خواب کوتاه در طول روز باعث افزایش انرژی شما یا به عبارتی ریکاوری شما می‌شود.

مصرف قهوه

اغلب مردم بر این باورند که قهوه باعث کاهش زمان خواب می‌شود؛ اما این یک باور غلط است.

قهوه در واقع به تنظیم خواب شما کمک می‌کند؛ بنابراین اگر در طول شب خواب کافی داشته باشید، پس از خوردن قهوه احساس خواب‌ آلودگی نخواهید داشت.

مصرف قهوه در ابتدای روز به‌هیچ‌ عنوان توصیه نمی‌شود. اگر هنوز می‌خواهید بدانید چگونه پر انرژی باشیم؟ می‌توان گفت به‌ صورت اصولی قهوه بنوشید!

یکی از جالب‌ترین تکنیک‌هایی که برای خوردن قهوه و افزایش تأثیر و انرژی آن وجود دارد، خوردن آن قبل از خواب میان‌ روز است.

هر زمان که احساس خستگی و کمبود انرژی زیادی داشتید، یک فنجان قهوه بنوشید و ۱۵ الی ۳۰ دقیقه بخوابید.

پس از بیدار شدن انرژی شما در بیشترین حالت ممکن خواهد بود. مناسب‌ترین زمان برای این کار ساعت ۱۰ صبح یا ۲ تا ۴ بعدازظهر است.

ورزش

ورزش یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که به افزایش انرژی مثبت کمک می‌کند.

تحرک بالا باعث دفع سموم بدن از طریق تعریق می‌شود و علاوه بر آن با افزایش آزادسازی هورمون‌های شما، به افزایش انرژی شما کمک می‌کند.

انجام ورزش یا نرمش در ابتدای روز تا حد زیادی انرژی شما را افزایش می‌دهد.

اگر زمان ورزش کردن ندارید و هنوز هم برایتان سؤال است که چگونه پر انرژی باشیم، به شما توصیه می‌کنیم که از پیاده‌روی کمک بگیرید.

سعی کنید مسیری را تا محل کار خود پیاده بروید.

پیاده‌روی یکی از ورزش‌های سبک محسوب می‌شود و می‌تواند تا حدود زیادی به میزان انرژی شما کمک کند.

اگر شرایط زندگی شما به‌ گونه‌ای است که زیاد از خانه خارج نمی‌شوید، می‌توانید از ورزش‌هایی مانند پلانک کمک بگیرید؛ همچنین حلقه‌های ورزشی یک گزینه مناسب برای استفاده در آپارتمان‌ها است.

موسیقی؛ راهی برای اینکه پر انرژی باشیم

ساده‌ترین پاسخی که می‌توان برای سؤال چگونه پر انرژی باشیم ارائه کرد، گوش کردن به موسیقی است.

موسیقی‌های آرامش‌بخش و یا موسیقی‌های شاد باعث می‌شوند ذهن شما دقایقی از دغدغه‌ها و هیاهو دور باشند.

با دریافت آرامش در ذهن خود، قطعاً این آرامش به جسم شما هم منتقل می‌شود. گوش کردن به موسیقی و حتی همخوانی با آن یا واکنش نشان دادن به موسیقی (مانند تکان دادن سر و یا پا) باعث افزایش آدرنالین می‌شود.

این هورمون به‌ سرعت می‌تواند شما را از احساس خستگی دور کند. اهمیت موسیقی را دست‌کم نگیرید.

  • می‌توانید از موسیقی در کنار فعالیت‌های دیگری مانند ورزش استفاده کنید؛ این یک ترکیب طلایی است که باعث افزایش چندین برابری انرژی شما خواهد شد.
  • شما می‌توانید حین انجام کار، از موسیقی‌های آرامش‌بخش استفاده کنید؛ اگر موسیقی حواستان را پرت می‌کند می‌توانید از موزیک‌های بی‌کلام استفاده کنید. موسیقی باعث می‌شود ذهن شما آرام باشد. گوش کردن به موسیقی حین انجام فعالیت‌ها باعث می‌شود احساس خستگی کمتری داشته باشید و پر انرژی بمانید.