چگونه یک فروشگاه اینترنتی پولساز راه اندازی کنیم؟


راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی نیازمند یک سری مراحل است. بهتر است این اقدامات از همان ابتدا به صورت صحیح و اصولی انجام شود. زیرا می توانید در آینده بازدهی بیشتری داشته باشید. بسیاری از مردم از انجام این کار دلسرد می شوند زیرا اگر این باور اشتباه باشد، سرمایه اولیه کافی ندارند. در این مقاله چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟ ما جواب دادیم.

انتخاب زمینه کاری

اولین پاسخ به این سوال که چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم، انتخاب زمینه فعالیت است. با انتخاب رشته کاری مناسب می توانید سالیان سال از این رشته درآمد کافی کسب کنید. در مورد انتخاب رشته کاری هم بهتر است رشته ای را انتخاب کنیم که به آن علاقه داریم و توانایی آن را می دانیم.

زیرا یک فروشگاه اینترنتی موفق نیاز به خلاقیت در نوشتن صفحه محصول، ترکیب چند محصول با هم، ارائه پیشنهادهای جذاب و … دارد. برای دستیابی به تمام موارد ذکر شده، باید به حوزه کاری علاقه مند بود.

تحقیق در مورد آینده صنعتی که وارد خواهیم شد و همچنین تحقیق در مورد رقبایی که در حال حاضر فعال هستند و تحقیق در مورد مخاطبان و مشتریان هدف هر کسب و کاری می تواند در انتخاب رشته کاری موثر باشد و باید به آنها توجه کرد.

ایجاد ارزش

یکی از مهمترین مفاهیم در مورد چگونگی راه اندازی فروشگاه اینترنتی، مفهوم ارزش آفرینی است. هنگام انتخاب حوزه کاری باید توجه داشته باشید که در کدام منطقه می توانید خدمات مشابهی را با قیمت کمتری نسبت به سایر رقبا به مشتریان ارائه دهید یا خدمات بیشتری را با قیمتی مشابه سایر رقبا به مشتریان ارائه دهید.

ارزش آفرین بودن می تواند موفقیت کسب و کار را تضمین کند.

استراتژی فروش داشته باشید

ایجاد ارزش همراه با استراتژی فروش مناسب می تواند هر کسب و کاری را در مدت زمان کوتاه تری ایجاد کند. استراتژی های فروش مختلفی وجود دارد که می توان از آنها برای به دست آوردن سهم قابل توجهی از بازار استفاده کرد.

بالاترین قیمت

پایین ترین قیمت

انواع محصولات

خدمات بیشتر برای ایجاد راحتی بیشتر

نام صحیح را انتخاب کنید

پس از انتخاب زمینه کاری، تعریف استراتژی فروش و توجه به مفهوم ارزش آفرینی، نوبت به انتخاب نام برای کسب و کار می رسد. چندین تکنیک انتخاب نام وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. در این مقاله به چند تکنیک نام‌گذاری برند اشاره می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید نامی برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید.

تکنیک استفاده از حروف صدادار

این تکنیک باعث می شود که نام برند در ذهن مشتری راحت تر بماند و از طرفی استفاده از آن در مکالمه عادی خود بسیار راحت تر باشد. برای استفاده از این تکنیک، باید از حروف صدادار و صامت استفاده کنید. به عنوان مثال، به نام انگلیسی برندهای آمازون دیجی کالا توجه کنید.

دیگی کالا

آمازون

تکنیک مخفف

مخفف روش دیگری است که می توانید برای نام فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید. به عنوان مثال، شرکت Hewlett Packard که در سراسر جهان با نام HP شناخته می شود، از این تکنیک برای نام گذاری برند خود استفاده می کند. سایت تاتمام که یکی از وب سایت های آموزشی خوب کشور است نیز از این روش نامگذاری استفاده می کند. افزودن کوتاه |سایت توسعه مهارت من| خوب.

تکنیک نوشتن جمله

برند جاباما، کجارو و غیره. از جمله برندهایی هستند که نام برندشان یک جمله است. همچنین می توانید از این تکنیک برای نام گذاری فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید.

تکنیک انجمنی

زمانی که قصد دارید یک مفهوم کلی مرتبط با کسب و کار خود را در ذهن مشتری تداعی کنید، می توانید از تکنیک تداعی برای نام برند خود استفاده کنید.

مثلا برند آبسال سردی را در ذهن شما تداعی می کند، برند نورنگار نور و عکاسی را در ذهن شما تداعی می کند و ….

بومی سازی

می توانید به یک منطقه جغرافیایی خاص مراجعه کنید. باید در نظر داشته باشید که این برند باید با کسب و کار شما مرتبط باشد. مثلا یخچال هیمالیا که به سردی منطقه جغرافیایی هیمالیا یا پوست مشهد اشاره دارد.

واژه سازی

در بسیاری از موارد، شما همچنین می توانید نام تجاری خود را ایجاد کنید. بسیاری از شرکت ها از این تکنیک استفاده می کنند. مثلا برند ترب، زیراکس و…

جالب اینجاست که برخی از نام ها به قدری در برندسازی کار می کنند که مردم برای مدت طولانی محصولات سایر برندهای رقیب را با همین نام می نامند.

تکنیک استفاده از نام موسس

بسیاری از کسب و کارها از نام موسس برای نامگذاری استفاده می کنند. برند ماهان تیموری آژانس تبلیغاتی بادکوبه (آقای بادکوبه) برند هاکوپیان و …. از جمله برندهایی هستند که از نام شخصی خود استفاده می کنند.

توجه به اهداف تجاری

توجه به حوزه کاری و دیدگاهی که در انتخاب برند در ذهن دارید بسیار مهم است. زیرا اگر قصد توسعه محصول را دارید، این احتمال وجود دارد که نامی که انتخاب کرده اید شما را به چالش بکشد.

برای مثال برند LC-MAN یکی از برندهایی است که در انتخاب نام به این نکته توجه نکرده است. حال اگر LC-MAN بخواهد وارد عرصه پوشاک زنانه شود، باید از نام دیگری استفاده کند و این نیاز به بودجه های تبلیغاتی و برندسازی زیادی دارد.

یخچال هیمالیا که چندی پیش به آن اشاره کردیم برای محصولات یخچالی و فریزر بسیار مناسب است. اما زمانی که این برند گاز خود را معرفی کرد، تناقض عجیبی بین گازی که گرما می دهد و هیمالیا که بسیار سرد است مشاهده شد.

پس از انتخاب نام تجاری، باید یک دامنه برای خود ثبت کنید. پیشنهاد می کنیم چندین نام را انتخاب کنید. زیرا اگر نام دامنه ای که قبلا انتخاب کرده اید در حال حاضر توسط سایت دیگری استفاده می شود، چاره ای جز انتخاب نام دیگری برای خود نخواهید داشت. مشتریان می توانند با تایپ دامنه شما در مرورگرهای دسکتاپ و موبایل خود وارد سایت شما شوند.

خریده است

میزبانی وب سایت و فروشگاه آنلاین مانند یک انبار برای مشاغل آجری است. به عبارت دیگر، فضایی است که تمام اطلاعات شما در آن قرار می گیرد. قبل از انتخاب هاست برای ایجاد فروشگاه اینترنتی باید به این نکته توجه داشته باشید که هاستی که قصد خرید آن را دارید این قابلیت را دارد که پشتیبانی خوبی از شما انجام دهد. زیرا هاست سایت با چالش هایی مواجه خواهد شد که شما از طریق پشتیبانی قادر به رفع آن خواهید بود.

در نتیجه هنگام انتخاب هاست به این نکته توجه داشته باشید که باید هاستی را انتخاب کنید که بتواند تمامی نیازهای سایت شما را برطرف کند. خوشبختانه اگر در انتخاب هاست خود خوب عمل نکردید و در آینده از انتخاب خود پشیمان شوید، امکان انتقال هاست به هاست دیگری وجود دارد.

طراحی وب سایت

تا اینجای کار شما حوزه کاری خود را انتخاب کرده اید. شما یک استراتژی فروش دارید. شما هاست خریداری کرده اید و نامی برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کرده اید. اکنون زمان راه اندازی سایت است. راه اندازی یک وب سایت بسیار هیجان انگیز است. اصولاً انگیزه کسانی که قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی را دارند پس از راه اندازی سایت چندین برابر می شود.

همانطور که چندی پیش اشاره کردیم، هاست مانند یک انبار در دنیای اینترنت بود و سایت مانند فروشگاه شما در دنیای اینترنت است. در راه اندازی سایت باید به مفهوم کاربر پسند بودن توجه کرد و سایتی را طراحی کرد که کاربران به راحتی به قسمت های مختلف سایت شما دسترسی داشته باشند و ظاهر ساده اما با طراحی زیبا باعث بازدید بیشتر کاربران از سایت می شود. بلند شو

برای راه اندازی سایت می توانید از سیستم های مدیریت محتوای رایگان مانند وردپرس، جوملا و غیره استفاده کنید. بهترین و محبوب ترین این سیستم های محتوای رایگان Word Press است.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟ | تامین کننده پیدا کنید

برای پر کردن فروشگاه اینترنتی خود، باید فروشگاه خود را با محصولات پر کنید. برای این کار باید تامین کننده مناسب را پیدا کنید. شما می توانید با پرداختن به بازار اصلی هر صنعت، تامین کننده مناسب را پیدا کنید. شما به اندازه نیاز سفارش می دهید و پرداخت می کنید.

اگر به بازار سهام هر صنعتی بروید، تامین کنندگان زیادی را خواهید یافت که مایل به عرضه کالاهای شما هستند. می توانید شرایط خود را با آنها در میان بگذارید و به یکی از روش های زیر با آنها تجارت کنید.

چک بخر

می توانید به صورت چک با آنها برخورد کنید و برای محصولات خریداری شده به آنها چک تا دو تا سه ماه آینده بدهید. در این حالت، زمانی که محصولات فروخته می‌شوند و درآمد حاصل از آن وارد تجارت می‌شود، می‌توانید با تامین‌کنندگان تسویه حساب کنید.

طراحی و سفارش محصول توسط دیجی کالا

روش دیگر برای کسانی که می خواهند فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنند اما سرمایه کافی برای تامین مواد ندارند، سفارش از دیجی کالا است. به این ترتیب شما عناوین دیجی کالا را در سایت خود قرار می دهید و زمانی که مخاطبان از شما سفارش می دهند، شما نیز از دیجی کالا سفارش می دهید.

باید توجه داشته باشید که زمانی که دیجی کالا از سهام خارج می شود، باید استوک اوت را نیز مشخص کنید.

راه دیگری که می توانید از دیجی کالا برای فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید، یافتن تامین کننده از دیجی کالا است. شما می توانید به راحتی صاحب فروشگاه آنها را پیدا کنید و با جستجو در اینستاگرام به آنها دسترسی پیدا کنید زیرا اکثر کسانی که در دیجی کالا کار می کنند صفحه دارند.

آخرین کلمه

اگر فروشگاه اینترنتی هوشمندانه و حساب شده راه اندازی شود و استراتژی مناسبی داشته باشد، می تواند پس از یک تا دو سال در بازار جایگاهی پیدا کند و فروش را افزایش دهد.

+

خیر، راه اندازی سایت یکی از اولین مراحل است. یافتن تامین کننده، یافتن سرمایه گذار، تولید محتوا در سایر شبکه های اجتماعی از جمله اقداماتی است که علاوه بر راه اندازی سایت باید انجام دهید.