کیفیت زندگی را با 82 کار بسیار ساده بهبود بخشید


ما همیشه مجبور نیستیم تغییرات بزرگی ایجاد کنیم یا کار خاصی انجام دهیم تا زندگی مان بهتر شود. گاهی اوقات با تغییرات ساده و انجام کارهای ساده می توانیم کیفیت زندگی خود را ارتقا دهیم و از آن لذت بیشتری ببریم. در این مقاله 82 پیشنهاد ارائه می کنیم که می تواند زندگی شما را تا حدودی بهبود بخشد.

فعالیت بدنی را افزایش دهید

1. شنبه شب ها ورزش کنید. (شنبه شب اتفاق جالبی نمی افتد.)

2. اگر می توانید به جای آسانسور از پله ها بروید.

3. صبح (و در صورت امکان عصر) حرکات کششی انجام دهید.

4. اگر مسیر شما کمتر از یک کیلومتر است پیاده روی کنید یا از دوچرخه استفاده کنید. حدود نیمی از سفرهای ماشینی کمتر از 3 کیلومتر است که نتیجه آن آلودگی بیشتر است زیرا موتور ماشین هنوز گرم نشده است.

5. دوچرخه بخرید و از آن استفاده کنید. نحوه رفع آن را نیز بیاموزید.

ارتباط با دیگران

1. با غریبه های بی ادب رفتار کنید. این فوق العاده هیجان انگیز و سرگرم کننده است!

2. سوال بپرسید و به پاسخ ها گوش دهید.

3. به جای ارسال ایموجی، یک پیامک برای تشکر بنویسید.

4. به همسایگان خود سلام کنید.

5. همیشه چیزی مانند آب نبات یا گل به مهمانی یا تولد بیاورید، حتی اگر میزبان به شما گفته باشد که این کار را نکنید.

6. با یکی از دوستان قدیمی خود به طور ناگهانی و غیرمنتظره تماس بگیرید.

7. برای فعالیت ها و وظایف مختلف داوطلب شوید.

8. با دوستانتان به استخر یا دریا بروید و شنا کنید.

9. از معلمی که زندگی شما را تغییر داد تشکر کنید.

10. به کوچکترها احترام بگذارید.

11. اگر نمی خواهید به مهمانی بروید، مودبانه دعوت میزبان را رد کنید.

12. در موارد متعدد از دیگران تعریف و تمجید کنید.

13. با فردی از نسلی دیگر دوست شوید.

14. نقاشی های فرزندانتان را نگه دارید و بهترین نقاشی های آنها را قاب کنید و روی دیوار بگذارید.

15. تا جایی که می توانید به خیریه ها کمک کنید.

استفاده مناسب از تکنولوژی

1. به جای پیامک پیام صوتی ارسال کنید. پست های صوتی مانند پادکست های کوچک شخصی هستند.

2. یک محدودیت زمانی برای کار با برنامه های موجود در گوشی خود تعیین کنید. می توانید به تنظیمات گوشی هوشمند خود بروید و یک محدودیت تعیین کنید یا از برنامه Screen Time استفاده کنید.

3. توییتر را از گوشی خود حذف کنید.

4. به جای خرید اینترنتی، حضوری خرید کنید!

5. هر از چند گاهی در ایمیل های خود به دنبال کلمه «لغو اشتراک» یا «لغو اشتراک» بگردید و تا جایی که می توانید از آن استفاده کنید.

6. یک چت گروهی WhatsApp را بی صدا یا ترک کنید.

7. هنگام راه رفتن هدفون را از گوش خود خارج کنید و به صدای محیط گوش دهید.

توجه به محیط زیست و حیوانات

1. گل های بهاری را در باغچه یا گلدان پیاز بکارید.

2. ظرف غذای پرندگان را پشت پنجره (به خصوص پنجره آشپزخانه) قرار دهید. تماشای آنها در حین انجام کار شما را سرگرم می کند.

3. از همه کیسه های پلاستیکی (حتی کیسه های نان) دوباره استفاده کنید. کیسه‌ها و بسته‌بندی‌هایی را که نمی‌توانید دوباره از آنها استفاده کنید، برای بازیافت به مراکز جمع‌آوری زباله تحویل دهید.

4. ارتباط با طبیعت. برای مثال، چند دقیقه با پای برهنه بیرون بایستید، حتی اگر هوا سرد است.

5. گل و گیاه بخرید. اگر فکر می کنید نمی توانید آن را تحمل کنید و خشک می شود، گل مصنوعی بخرید.

6. نام 10 درخت را یاد بگیرید.

7. شرکت در فعالیت های جمع آوری زباله و پاکسازی محیط زیست.

8. او یک حیوان خانگی دارد.

سلامت روحی و جسمی

1. به وضعیت بدن خود توجه کنید. خم نشوید و پاهای خود را روی هم قرار ندهید.

2. در تعطیلات، تلفن خود را خاموش کنید یا حداقل اعلان ها را از برنامه ایمیل کاری خود خاموش کنید.

3. در طول روز چرت بزنید و چند دقیقه استراحت کنید.

4. یاد بگیرید که نفس عمیق بکشید: دم را از طریق بینی و بازدم را از طریق دهان انجام دهید، تا زمانی که بازدم طولانی تر از دم باشد.

5. برای شاد بودن لباس زرد بپوشید.

6. میوه را به محل کار یا حتی تخت خود ببرید.

7. هرکسی یک نقطه کور عاطفی دارد. توجه کنید که نقطه کور احساسی شما چیست و آن را به خاطر بسپارید.

8. 10 دقیقه در روز را صرف انجام کاری کنید که واقعاً از آن لذت می برید، مانند خواندن کتاب یا انجام یک بازی ویدیویی.

9. اگر نمی توانید بخوابید، قبل از خواب یک حمام آرامش بخش با روغن اسطوخودوس امتحان کنید.

10. صبح پنجشنبه خود را با موسیقی کلاسیک شروع کنید. خلق و خوی شما را تغییر می دهد و به شما کمک می کند آخر هفته ای آرام داشته باشید.

11. حداکثر هفته ای یک بار گوشت بخورید و اگر می توانید مصرف گوشت را به کمتر از یک بار در هفته کاهش دهید.

12. هنگام خواب گوشی خود را در اتاق دیگری بگذارید و به جای تلفن از ساعت زنگ دار استفاده کنید.

13. سعی کنید قبل از دوش آب گرم (30 ثانیه تا 2 دقیقه) دوش آب سرد بگیرید. این برای سلامت جسمی و روانی شما خوب است.

14. نحوه صحیح نخ دندان کشیدن را بیاموزید.

15. زودتر بخوابید و گوشی خود را به رختخواب نبرید.

16. سعی نکنید لباس های خود را تازه نگه دارید. آنها را بپوشید و لذت ببرید!

17. آواز بخوانید!

18. همیشه از فلفل و ادویه جات تازه آسیاب شده استفاده کنید.

19. اگر می توانید، بعد از تعطیلات یک روز مرخصی بگیرید.

20. هنگام غذا خوردن به گوشی خود نگاه نکنید.

21. بدون شرم به شوخی های خود بخندید.

22. به نورپردازی مناسب خانه توجه کنید: لامپ بالای سرتان را خاموش کنید و لامپ های زیادی را روشن کنید. (به یاد داشته باشید که هنگام خروج از اتاق، چراغ ها را خاموش کنید.)

استفاده بهتر از زمان

1. برای صرفه جویی در زمان و جلوگیری از سوزاندن چشم، یک پیاز خردکن ارزان بخرید.

2. همه چیز را به دقت بررسی کنید.

3. عضو کتابخانه محله خود شوید و از کتاب های آن استفاده کنید.

4. بدون گوشی به پیاده روی بروید.

5. هر روز یک شعر بخوانید. شما می توانید یک کتاب گلچین را در کنار تخت خود نگه دارید.

6. روزنامه می خوانم.

7. کاری را انجام دهید که به تعویق انداخته اید.

8. همیشه یک کتاب در کیف خود داشته باشید تا با بازی با گوشی یا خواندن مطالب بیهوده آن حواس شما پرت نشود.

9. برای گرفتن قطار بعدی مترو عجله نکنید. اگر وقت کافی دارید، از دست دادن قطار مشکلی نیست.

10. چاقوها را تیز کنید و از چاقوهای کدر استفاده نکنید.

11. همیشه کلیدهای خود را در یک مکان نگه دارید و آنها را عوض نکنید. با این کار، دیگر نیازی نیست وقت خود را صرف جستجوی آنها کنید.

12. آیا در کار احساس تنبلی می کنید؟ تکنیک پومودورو را امتحان کنید: 25 دقیقه کار کنید و 5 دقیقه استراحت کنید. سپس دوباره همان مراحل را تکرار کنید.

کاهش هزینه

1. اگر در مورد خرید چیزی شک دارید، حداقل 72 ساعت قبل از خرید صبر کنید.

2. به جای خرید کفش جدید، کف کفش خود را تعویض کنید و بند جدید بخرید.

3. اگر لباسی پیدا کردید که دوستش دارید و مطمئن هستید که همیشه می پوشید، 3 تا از آن را بخرید.

4. گاهی لباس و لوازم دست دوم بخرید.

5. خیاطی را یاد بگیرید و اصول ترمیم لباس های خود را بیاموزید.

6. برخی کارها را خودتان انجام دهید. حتی بهتر است اگر چیزی باشد که معمولاً می خرید (مانند لباس یا کیف).

7. برای عروسی پیش رو، به جای خرید لباس یا پیراهن، آنها را اجاره کنید. (حتی اگر عروسی خودتان باشد.)

ایجاد تنوع در زندگی

1. به آهنگی متفاوت از سلیقه همیشگی خود گوش دهید.

2. غذایی را بپزید که تا به حال امتحان نکرده اید.

3. وسیله ای را که هرگز تمیز نکرده اید با دست بشویید.

4. ظروف خود را با دستمال کاغذی خشک کنید تا براق و براق شوند.

5. در دوران نوجوانی به آهنگ های مورد علاقه خود گوش دهید.

6. به جای خرید چای یا قهوه صبحگاهی، پول را به حساب پس انداز خود واریز کنید. بعدا با پول جمع آوری شده می توانید غذاهای خوشمزه و متفاوتی بخرید.

تو گفتی

انجام این کارها ممکن است تغییر قابل توجهی در زندگی شما ایجاد نکند، اما احساس بهتری خواهید داشت و از زمان خود بهره بیشتری خواهید برد. به نظر شما چه چیزی از این لیست کم است؟ شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.