یکی از بزرگترین فرودگاه های جهان، فرودگاه بین المللی داکسینگ در چین است


در بین تمامی فرودگاه ها یکی از بزرگترین فرودگاه های جهان فرودگاه داکسینگ چین است که هنوز در حال ساخت است و به بهره برداری نرسیده است.

پس از تکمیل، این فرودگاه به دومین فرودگاه بزرگ جهان تبدیل خواهد شد.

یکی از نکات مهم و جالب در مورد این فرودگاه، معماری خاص و منحصر به فرد ترمینال واحد یک موجود است. با ایده آل مگ همراه باشید تا در مورد آن بیشتر توضیح دهیم.

محتوا (نمایش)

فرودگاه داکسینگ چین

در طول 30 سال گذشته، چین تلاش های زیادی برای گسترش و تسهیل حمل و نقل، به ویژه ساخت فرودگاه ها انجام داده است.

در حال حاضر بیش از 200 فرودگاه بین المللی در شهرهای مختلف چین ساخته شده است که در این میان فرودگاه بین المللی پکن با مجموع 100 میلیون مسافر به عنوان یکی از شلوغ ترین و پرجمعیت ترین فرودگاه های جهان شناخته می شود.

اما در سال های اخیر، چین برای ساخت یکی از بزرگترین فرودگاه های بین المللی در جهان سرمایه گذاری کرده است: فرودگاه داکسینگ در پکن. فرودگاه بین المللی داکسینگ قرار است دومین فرودگاه بین المللی پکن باشد و در قسمت جنوبی شهر در منطقه داکسینگ واقع شده است. این فرودگاه بین المللی تا سپتامبر 2019 به طور رسمی افتتاح می شود.

سازه های فرودگاه داکسینگ چین، بزرگترین فرودگاه جهان

برای ساخت این فرودگاه بیش از 220 هزار تن فولاد مصرف شده است. بودجه ساخت این فرودگاه 12 میلیارد دلار برآورد شده است که برای ساخت سازه های زیر هزینه شده است:

  • 7 آهنگ
  • 78 آهنگ
  • هتل کپسولی
  • مرکز حمل و نقل
  • راه آهن پرسرعت برای حمل و نقل آسان از پکن به تیانجین و هبی

فرودگاه دکسینگ پس از فرودگاه استانبول ترکیه، بزرگترین فرودگاه تک ترمینالی جهان خواهد بود.

مساحت ترمینال اصلی این فرودگاه 700000 متر مربع و به شکل شش ضلعی است. این فرودگاه تا سال 2025 دارای 620000 پرواز و 72 میلیون مسافر خواهد بود که آن را به یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان تبدیل خواهد کرد.

چین پرجمعیت ترین کشور جهان است و سالانه تعداد زیادی مسافر از کشورهای دیگر دارد. فرودگاه بین المللی پکن به تنهایی بیش از 95 میلیون مسافر را در سال 2017 جابجا کرده است و آن را به دومین فرودگاه شلوغ پس از فرودگاه هارتسفیلد-جکسون آتلانتا تبدیل کرده است.

این مشکل در سال های اخیر باعث ایجاد مشکلاتی در مدیریت تراکم جمعیت در این فرودگاه شده است. بر اساس برخی برآوردها، روزانه نزدیک به 400 پرواز در فرودگاه بین المللی پکن با تاخیر انجام می شود. پس از اتمام ساخت، فرودگاه دکسینگ با همکاری فرودگاه بین المللی پکن به مدیریت و تعادل ترافیک هوایی مسافران در شمال و جنوب پکن کمک می کند و این نوع فشار از این فرودگاه برداشته می شود.

طراحی خاص بزرگترین فرودگاه بین المللی جهان

فرودگاه دکسینگ، بر خلاف اکثر فرودگاه‌های دیگر، به جای چندین ترمینال، یک مرکز مسافربری دارد. به عبارت دیگر، این فرودگاه یک ترمینال واحد است.

معماری سنتی چینی در بزرگترین فرودگاه جهان

این نوع طراحی از معماری ساختمان‌های سنتی چینی نشات می‌گیرد که شامل فضاهایی است که توسط یک حیاط مرکزی به هم متصل می‌شوند. طرح اولیه ساخت فرودگاه دکسینگ در سال 2014 گذاشته شد.ساختمان ترمینال این فرودگاه توسط معمار معروف عراقی-بریتانیایی زاها حدید طراحی شده است.

دسترسی سریع به فرودگاه دکسینگ

مسیرهای فرودگاه دکسینگ به گونه ای طراحی شده اند که فاصله بین بخش بازرسی و بیرونی ترین گیت ها حداقل باشد. این مسافت حدود 600 متر است و تنها 8 دقیقه طول می کشد. با قطارهای سریع السیر فرودگاه دکسینگ، مسافران می توانند در عرض 3 ساعت از 28 شهر مختلف چین به فرودگاه برسند.

یکی از ویژگی های اصلی طراحی این فرودگاه این است که ورودی و خروجی پروازهای داخلی و خارجی در چهار طبقه مختلف قرار دارد. این معماری فوق العاده باعث می شود ترمینال های پرواز داخلی و بین المللی در یک ترمینال بزرگ به هم متصل شوند و فاصله آنها از تمامی دروازه های فرودگاه کم باشد.

انتظار می رود تا سال 2030، چین به بزرگترین بازار صنعت هوانوردی در جهان تبدیل شود و از ایالات متحده آمریکا که در حال حاضر پیشرو در صنعت است، تا سال 2030 پیشی بگیرد. امید است که تسهیلات جدید تأثیر مثبتی بر حمل و نقل هوایی چین داشته باشد. و ظرفیت مسافر اضافی مورد نیاز را فراهم می کند.

امتیاز شما برای این پست