آشنایی با ترفندهای طراحی سایت در سال 2024

اکنون بیش از دو سوم مشاغل کوچک از طراحی وب سایت سفارشی برای جذب مخاطب و به دست آوردن سهم بازار استفاده می کنند. اما آیا هر سایتی در دستیابی به این اهداف موثر است؟

کاربران اینترنت امروزی وقت خود را برای مرور یک سایت با طراحی ضعیف تلف نمی کنند.

محمد جانبلاغی از آشنایی با ترفندهای طراحی وب در سال 2024 می گوید

اگر سایتی دارید که کاربر فعالیت و نحوه عملکرد آن را فقط 5 ثانیه پس از ورود به آن درک نمی کند، شانسی برای ماندن در بازار رقابتی آنلاین ندارید. اما چگونه می توان از این موضوع مطمئن بود؟

برای پاسخ به این سوال و آشنایی با مهمترین نکات اساسی طراحی سایت، ادامه این مقاله را از شرکت طراحی سایت محمد جانبلاغی دنبال کنید.

اصول اولیه طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت فرآیندی تخصصی است که توسط تیم های متخصص در زمینه های مختلف انجام می شود. بسیاری از اصول آن، مانند طراحی رابط کاربری گرافیکی، معماری سایت، اصول فنی سئو و مواردی از این دست، برای صاحبان مشاغل غیروابسته بسیار پیچیده هستند.

از سوی دیگر، رویکردهای کلی تری وجود دارد که صاحبان مشاغل می توانند برای اطمینان از عملکرد صحیح سایت خود از آنها پیروی کنند.

تعیین اهداف

شما باید یک برنامه دقیق برای بهترین اهمیت طراحی سایت در چیست؟ برای کسب و کار خود داشته باشید. یک سایت فروشگاهی ویژگی های کاملا متفاوتی با سایت شرکتی دارد و هر دو با سایت های اطلاع رسانی، مجلات اینترنتی و مواردی از این دست متفاوت هستند.

قبل از شروع طراحی وب سایت یا سفارش آن، باید یک هدف مشخص داشته باشید. در اینجا اهدافی وجود دارد که می توانید برای خود تعیین کنید:

جذب مشتریان جدید

ایجاد امکان فروش محصولات یا خدمات به صورت آنلاین

افزایش اثربخشی بازاریابی این هدف شامل چند بخش است:

– توسعه قیف فروش

– ایجاد مشتریان وفادار

– کاهش هزینه های جذب مشتری

– بازاریابی محتوا برای از بین بردن تأثیر تبلیغات مضر یا بی اثر

– کاهش هزینه های تبلیغات و بازاریابی آفلاین

غلبه بر محدودیت های جغرافیایی مشتریان در نقاط مقصد

بهبود مشتری مداری و روابط عمومی کسب و کار

هر یک از این اهداف از طریق راه حل های مختلف در طراحی وب دنبال می شود. با بیان هدف خود از ایجاد یک وب سایت، می توانید به راحتی هزینه آن را تخمین بزنید و اطمینان حاصل کنید که نیازها و خواسته های خود را به خوبی با شرکت های طراحی سایت در میان گذاشته اید.

تدوین استراتژی بازاریابی محتوا

یکی از اولین و کلیدی ترین گام ها در موفقیت یک سایت، تدوین استراتژی بازاریابی برای محتوای سایت و انتخاب آژانس بازاریابی دیجیتال است.

هر کسب و کاری ارزش منحصر به فردی دارد که برای انتقال آن به مشتریان تلاش می کند. این کارکرد در طرح کسب و کار تعریف شده است و تمامی فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی در راستای پوشش آن است.

طراحی سایت بر اساس این استراتژی بازاریابی است و به این ترتیب سایت نماینده کسب و کار در وب و آنلاین می شود.

در هر صنعتی، در حال حاضر چندین سایت وجود دارد که برای مدت طولانی با مخاطبان ارتباط برقرار کرده و مشتری را جذب می کند. برای اینکه یک سایت جدید بتواند این مخاطبان را هدف قرار دهد و آنها را به مشتری تبدیل کند، نیاز به ارائه محتوا و ارزش متفاوت دارد.

به همین دلیل بهتر است قبل از شروع طراحی وب سایت با تمرکز بر روی چه ویژگی هایی، خودتان مشخص کنید که می خواهید چه محتوایی را در سایت منتشر کنید.

برای این کار البته به آمار و تحقیقات بازار نیاز دارید. این به این معنی است که شما باید سایت های رقیب را مطالعه کنید، نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی کنید، شکاف ها و معایبی را پیدا کنید که از طریق آنها بتوانید مخاطبان خود را متقاعد کنید که نیازهای آنها را برآورده می کنید.

تولید محتوای منظم

کاربران برای یافتن راه حل و برآوردن خواسته های خود عبارتی را در گوگل جستجو می کنند. برای اینکه سایت شما – و نه رقبای شما – به این کاربران نشان داده شود، باید محتوای ارزشمندی داشته باشد.

محتوای ارزشمند یعنی محتوایی که مرتبط با موضوع باشد، جنبه های مختلف را پوشش دهد و منحصر به فرد و بدیع باشد. برنامه ریزی تولید محتوا و اجرای آن فرآیندی تخصصی است که بهتر است به افراد با تجربه سپرده شود.

این کار مطابق با استراتژی بازاریابی محتوای کسب و کار شما که بر اساس طرح کسب و کار نیز شکل می گیرد، انجام می شود.

اما در مراحل اولیه طراحی وب سایت، لازم است درک روشنی از محتوای متمایز که می خواهید در سایت ارائه دهید داشته باشید.

مخاطبان خود را به اشتراک گذاری محتوا تشویق کنید

در حال حاضر اکثر کاربران آنلاین صفحات و پروفایل هایی برای خود در شبکه های اجتماعی دارند. یکی از بهترین راه حل ها برای سئو و بهبود رتبه سایت در جستجوی گوگل، اشتراک گذاری صفحات آن توسط کاربران است.

برای این کار گزینه هایی وجود دارد که کاربران می توانند از آنها برای به اشتراک گذاری آسان صفحه، محصول یا پست سایت در پلتفرم های اجتماعی استفاده کنند. فهمیده شد