آشنایی با دکترهای داخلی اصفهان، کرمان و تبریز


دکتر متخصص داخلی دقیقا برای تشخیص و درمان کدام بیماری‌ها تخصص دارد؟ احتمالا برای شما هم پیش آمده که هنگام مراجعه به یک دکتر برای بیماری خود ندانید که تشخیص و درمان این بیماری در تخصص چه پزشکی است. برای مثال اگر با درد در معده یا روده یا ناراحتی قلبی مواجه شوید در گام اول باید به چه پزشکی مراجعه کنید؟

قطعا می‌دانید که برای هر بیماری خاص مانند بیماری قلبی و یا بیماری‌های گوارشی نیازمند مراجعه به پزشک متخصص آن بیماری هستید، اما اگر در درجه اول ندانید که علت درد در سیستم‌های داخلی چیست نمی توانید به هر پزشک با داشتن تخصص خاص مراجعه کنید و بعد از رد تشخیص بخواهید پزشک دیگری شما را معاینه کند؛ این روند کاملا غیرممکن است.

به همین دلیل افرادی که با درد و بیماری‌‌های داخلی مواجه می‌شوند، ابتدا باید به دکتر متخصص داخلی مراجعه کنند بعد از تشخیص احتمالی برگه مراجعه به متخصص مربوطه را دریافت کنند. در ادامه این نوشتار در مورد تخصص دقیق پزشک داخلی بیشتر می‌خوانید و همچنین با چند متخصص داخلی در اصفهان، کرمان و تبریز آشنا خواهید شد.

تخصص پزشک داخلی چیست و چه بیماری‌هایی را تشخیص داده و درمان می‌کند؟

تخصص دکتر داخلی در رابطه با تمام اندام‌ها و سیستم‌های داخلی بدن است که به آن‌ها کمک می‌کند تا با دانش و تخصص بالینی خود به درمان، تشخیص و مراقبت از بزرگسالان بپردازند. لازم به ذکر است که متخصصین داخلی نمی‌توانند جراحی انجام دهند. این دست پزشکان می‌توانند بیماری بیماران مبتلا به چندین بیماری را نیز مدیریت کنند.

اگر به بیماری‌های قلبی، فشار خون، دیابت، چاقی، بیماری‌های مربوط به قلب، خون، کلیه، مفاصل، سیستم گوارشی یا تنفسی و عروقی مبتلا هستید در گام‌های اولیه درمان باید به متخصص داخلی مراجعه کنید. بسیاری از متخصصین داخلی در یک رشته فوق تخصصی نیز تخصص دارند.

همانطور که اشاره شد در زمان ابتلا به بیماری‌های عمومی یا پیچیده برای معاینات اولیه باید به پزشک داخلی مراجعه کنید. یک متخصص داخلی وظیفه مراقبت‌های اولیه بیماری را بر عهده دارد. در واقع این پزشک مشاوره اولیه برای متخصصین را ارائه می‌دهد؛ به این معنا که با مواجه با نوعی بیماری خاص بیمار را به متخصص مربوطه ارجاع می‌دهد.

دکتر داخلی برای صحت تشخیص خود ممکن است ابتدا آزمایشاتی از بیمار درخواست کند و یا درمانی را برای او در نظر بگیرد، اما در صورتی که درمان‌ها پاسخ ندهد و آزمایشات نشان‌دهنده بیماری خاص باشد، بیمار را به پزشک متخصص آن بیماری ارجاع خواهد داد.

آیا متخصص داخلی یا دکتر عمومی یکی هستند؟

برخی از افراد تصور می‌کنند که متخصصین داخلی همان پزشکان عمومی هستند. اما این طور نیست، پزشکان عمومی تنها دکتر مقطع عمومی هستند و تا این مرحله تحصیلی تخصص دارند. اما متخصصین داخلی بعد از اتمام این دوره باید حدود 3 تا 6 سال به تحصیل ادامه دهند تا بتوانند در خصوص سیستم‌های داخلی بدن تخصص دریافت کنند. برخی از متخصصان داخلی نیز بعد از دریافت مدرک تخصص خود برای دریافت مدرک فوق تخصص در یک رشته داخلی خاص اقدام می‌کنند.

معرفی پزشکان داخلی در شهرهای اصفهان، کرمان و تبریز

تا به اینجا توضیح دادیم که در صورت مواجه با مشکلات سیستم داخلی باید به متخصص داخلی مراجعه کنید. برای بسیاری از ما پیدا کردن متخصص مربوط به بیماری‌ها می‌تواند امری مشکل و چالش‌برانگیز باشد، از این رو احتمالا در حین فرآیند پیدا کردن پزشک ممکن است بخواهیم از افرادی که قبلا به یک پزشک مراجعه کرده‌اند کمک بگیریم.

اما راه ساده‌تری نیز وجود دارد و آن مراجعه به سامانه معرفی پزشکان سایت دکترتو است. شما می‌توانید با مراجعه به سامانه نوبت‌دهی آنلاین سایت دکترتو به‌راحتی به چند ین پزشک در شهر خود دسترسی داشته باشید و بدون نیاز به مراجعه حضوری و تنها با چند کلیک ساده نوبت مراجعه خود را رزرو کنید. اگر در شهرهای اصفهان، شیراز و کرمان هستید می‌توانید از پزشکان معرفی شده در زیر نوبت دریافت کنید:

معرفی چند دکتر داخلی اصفهان

اگر می‌خواهید به یک دکتر داخلی اصفهان مراجعه کنید می‌توانید ابتدا به سایت دکترتو مراجعه کنید و پس از انتخاب شهر اصفهان و تخصص مورد نظر به لیستی از این متخصصین داخلی دسترسی داشته باشید، از پزشکان این حوزه می‌توان به متخصصین زیر اشاره کرد:

  • دکتر مجید رمضانی(تخصص داخلی) و فوق تخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم (اندوکرینولوژی)

آدرس: اصفهان، خیابان آمادگاه، جنب مبل آبنوس، ساختمان آژند، بلوک A، طبقه اول

تلفن: 03132233443

 

  • دکتر محمدرضا میرزایی(تخصص داخلی) و فوق تخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم(اندوکرینولوژی)

آدرس: اصفهان، خیابان چهار باغ بالا، خیابان نیکبخت غربی، سمت چپ، بعد از کافه لوفا، نبش بن بست سروش، پلاک 48

تلفن: 03131323210 – 03131323211 – 03131323213

  • دکتر سید عبدالحنان حسینی (تخصص داخلی) و فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان

آدرس: اصفهان، خیابان حکیم نظامی، چهارراه دقیقی، ابتدای محتشم کاشانی، مجتمع معین، طبقه اول

تلفن: 03136252852

معرفی چند دکتر داخلی کرمان

افرادی که در کرمان ساکن هستند می‌توانند برای مراجعه به دکتر داخلی کرمان به لیست پزشکان در سایت دکترتو مراجعه کنند.

  • دکتر سید عادل مهدی (تخصص داخلی)

آدرس: کرمان، بلوار جهاد، ابتدا کوچه شماره 3، ساختمان سلامت، طبقه 2

تلفن: 03432224808

  • دکتر محمدحسین گذشتی(تخصص داخلی) و فوق تخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم (اندوکرینولوژی)

آدرس: کرمان، چهارراه طهماسب آباد، بلوار جهاد، ساختمان پزشکان ثامن الحجج ( رو به روی ساختمان پزشکان مادر)

تلفن: 03432224769

  • دکتر محمود اسلامی (تخصص داخلی)

آدرس: کرمان، خیابان استقلال، کلینیک اطلس، طبقه هشتم

تلفن: 03432543074

معرفی چند دکتر داخلی تبریز

برای مراجعه به دکتر داخلی تبریز نیز می‌توانید با مراجعه به سایت دکترتو و فیلتر کردن شهر و متخصص مورد نظر خود به لیستی از پزشکان داخلی شهر تبریز دسترسی داشته باشید.

  • دکتر مسعود ناظمیه (تخصص داخلی) و فوق تخصص ریه

آدرس: تبریز، ما بین حاج نایب و طالقانی، پاستور جدید، ساختمان پردیس، طبقه 5

تلفن: 04135411299

  • دکتر سعید جهانشاهلو (تخصص داخلی) و فوق تخصص ریه

آدرس: تبریز، چهارراه باغ شمال، اول 17 شهریور جدید، ساختمان آپادانا، طبقه 4

تلفن: 04135567001

  • دکتر اسماعیل فرجی (تخصص داخلی) و فوق تخصص بیماری‌های غدد درون‌ریز

آدرس: تبریز، خیابان نیایش، پیشقدم، کلینیک سلامت، طبقه 3

تلفن: 04133259500

یادداشت پایانی

در این مطب به تخصص دکتر متخصص داخلی اشاره کردیم و چند پزشک با این تخصص در شهرهای اصفهان، کرمان و تبریز را نیز معرفی کردیم. به خاطر داشته باشید که در صورت تشخیص متخصص داخلی در مراجعه به یک متخصص بیماری خاص نباید کوتاهی کنید. اگر پزشک، شما را به یک متخصص خاص اراجاع داد می‌توانید با مراجعه به سایت دکترتو متخصص خود را از بین متخصصین موجود در شهر خود انتخاب کنید. لازم به ذکر است که در انتخاب پزشک محدودیت مکانی نخواهید داشت. برای مثال اگر شما تهران هستید و پزشک مورد نظر کرمان یا اصفهان است می‌توانید نوبت خود را رزرو و در زمان تعیین شده به پزشک خود مراجعه کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر