آیا خرید قهوه شل یا کیسه ای مقرون به صرفه تر است؟


قهوه یکی از اقلامی است که امروزه در زندگی اکثر افراد جایگاه ویژه ای دارد و بیشتر افراد دوست دارند برای صبحانه یک فنجان قهوه و نان تست شکلاتی بخورند. یکی از نکات این است که جدا از انواع برندهای قهوه، قهوه را می توان به روش های مختلفی تهیه کرد. یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است برای مردم پیش بیاید این است که آیا دم کردن قهوه به صورت فله ای به صرفه تر است یا کیسه ای؟ شاید بگویید قهوه فله ای شفاف است. اما لازم نیست اینطور باشد. در این مقاله که با تلاش کارشناسان بازار پاپیون نوشته شده است، می خواهیم به این سوال بپردازیم. با ما بمان.

چگونه بفهمیم قهوه فله یا کیسه ای برای ما مقرون به صرفه تر است؟

مسلماً مهمترین عاملی که باید در هنگام تهیه قهوه فله یا کیسه ای در نظر بگیرید، مصرف شماست. اگر روزانه مقدار کمی قهوه مصرف می کنید، بهتر است قهوه بسته بندی شده تهیه کنید. دلیلش روشن است. اگر چه قهوه در صورتی که به خوبی بسته بندی و نگهداری شود ماندگاری بالایی دارد، اما به مرور زمان، به خصوص اگر با هوا یا رطوبت تماس پیدا کند، طعم و عطر خود را از دست می دهد و همچنین خواص و کیفیت آن قابل توجه خواهد بود. به همین دلیل عموماً دم کردن قهوه فله ای به خصوص با حجم زیاد برای کسانی که قهوه زیاد مصرف می کنند توصیه می شود. حال ممکن است دلیل این مصرف این باشد که فرد مصرف قهوه بالایی دارد یا می خواهد از آن برای تهیه قهوه در کافه استفاده کند.

موضوع تهیه قهوه در افراد مختلف به قدری متفاوت است که امروزه محصولات مختلف قهوه را می بینیم. به عنوان مثال کپسول قهوه برای کسانی تولید می شود که زیاد قهوه نمی نوشند و می خواهند قهوه را به سریع ترین و راحت ترین شکل ممکن تهیه و بنوشند.

هنگام تهیه قهوه بسته بندی شده و قهوه فله باید چه لحظاتی را رعایت کرد؟

اولین توصیه ما این است که به کیفیت قهوه توجه کنید. عوامل متعددی می تواند این مشکل را تعیین کند. مثلا قهوه ساز و برند آن بسیار مهم است. اگر قهوه فله ای را بدون بسته بندی خاص و با قیمتی بسیار کمتر از حد معمول خریداری می کنید، وقت آن است که کیفیت قهوه خود را زیر سوال ببرید. برای تهیه قهوه کیسه ای به این نکته توجه داشته باشید که قهوه شما باید از برندهای معتبری مانند نستله (نسکافه) یا جاکوبز (ژاکوبز) باشد.

نکته دیگری که در هنگام تهیه قهوه باید به آن توجه کنید این است که کدام قهوه با کدام روستر و آسیاب برای شما مناسب است. به عنوان مثال، اگر قصد تهیه قهوه تیره را دارید، اندازه چرخ قهوه و قهوه برشته شده با توجه به نوع سرو (قهوه اسپرسو، فرانسوی یا ترکی) متفاوت است. اگر نمی دانید چه چیزی برشته و آسیاب می شود، نگران نباشید، ساده است، اول از همه باید بدانید که هنگام آسیاب کردن قهوه می تواند درشت، ریز یا متوسط ​​باشد. در مورد قهوه برشته یا برشته شده نیز میزان برشته شدن قهوه را تعیین می کند. به عنوان مثال، قهوه برشته تیره به این معنی است که قهوه کاملاً برشته شده و به طور طبیعی تیره تر است. همچنین قهوه برشته شده می تواند سبک و روشن یا متوسط ​​باشد.

موضوع دیگری که باید به آن توجه کنید این است که بسته بندی قهوه ای که خریداری می کنید کاملا سالم باشد، زیرا در صورت آسیب دیدن قهوه احتمالا با هوا در تماس بوده و ماندگاری آن کاهش یافته است، شاید هم اکنون. خواص و عطر خود را از دست داده است.

در مورد انواع قهوه می توان به دو نوع اصلی عربیکا و روبوستا اشاره کرد که تفاوت هایی با هم دارند. قهوه عربیکا طعم و عطر بهتری دارد اما کافئین کمتری نسبت به روبوستا دارد. در واقع، کافئین موجود در قهوه روبوستا حدود دو برابر قهوه عربیکا است. همچنین قهوه روبوستا معمولا تیره تر و تلخ تر از قهوه عربیکا است.

در مورد قیمت قهوه فله باید بگوییم که قیمت ها بسته به برند و کیفیت قهوه و همچنین وزن آن متفاوت است اما به طور متوسط ​​می توان روی قیمت کیلویی 400 تا 500 هزار تومان حساب کرد. البته نکته اینجاست که می توانید با وزن های مختلف از نیم کیلو تا پنج کیلو قهوه درست کنید.

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چگونه می توانیم قهوه فله ای را با وزن دلخواه، قیمت مناسب و با کیفیت بالا دم کنیم؟

بهترین فروشگاه قهوه فله و کیسه ای

با توجه به اینکه ممکن است خودتان زمان کافی برای تهیه قهوه نداشته باشید، بهتر است برای خرید اینترنتی آن به یک فروشگاه معتبر با استانداردهای بالا مراجعه کنید. توصیه ما فروشگاه بزرگ Bowie Market است. در بازار پاپیون می توانید قهوه فله یا بسته بندی شده را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت خریداری کنید. در این فروشگاه انواع برندهای معروف دنیا وجود دارد و در عین حال شاهد قیمت های نجومی نخواهید بود. همچنین با توجه به تخصص بازار پاپیون در زمینه فروش قهوه، شکلات و محصولات مشابه، می توانید با کارشناسان پاپیون مارکت به صورت رایگان تماس بگیرید تا بهترین و به صرفه ترین انتخاب را داشته باشید. در صورت داشتن هرگونه سوال و یا تمایل به ثبت سفارش می توانید از طریق سایت پاپیون مارکت اقدام نمایید.