احتمال تایید همزمان چندین ETF بیت کوین


آیا ممکن است کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تحت فشار قرار گرفته و مجبور شود چند صندوق ETF بیت کوین را به طور همزمان تایید کند؟ خانم کتی وود (Cathie Wood) مدیرعامل آرک اینوست (Ark Invest) که شرکت او هم متقاضی راه‌اندازی یک ETF بیت کوین است، پاسخ مثبتی به این پرسش می‌دهد.

به گزارش والکس و به نقل از utoday، کتی وود معتقد است که اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار تصمیم بگیرد یکی از درخواست‌های ETF بیت کوین را تایید کند احتمالا این کار را به طور همزمان برای چندین شرکت متقاضی انجام خواهد داد.

این صحبت‌های کتی وود درحالی مطرح می‌شود که هم‌اکنون SEC با صف طولانی از درخواست‌ها مواجه شده و طبق اخبار رسیده، احتمالا قصد دارد اعلام نظر قطعی درباره این تقاضاها را تا سال ۲۰۲۴ به تعویق بیندازد. این یعنی کمیسیون تا حداکثر زمانی که از نظر قانونی اجازه دارد می‌خواهد همه چیز را در یک حالت تعلیق نگه‌دارد که خود نشان دهنده عدم رضایت این کمیسیون از ارائه این تقاضاها است و چنین رویکردی با نظر کتی وود که ادعا می‌کند چندین صندوق به طور همزمان تاییدیه می‌گیرند در تضاد است.

تعدادی از شرکت‌هایی که در حال حاضر درخواست ETF بیت کوین خود را ثبت کرده‌اند، قبلا هم همین تقاضا را داشتند اما SEC به دلایل مختلف همه این درخواست‌ها را رد کرد. حالا جامعه کریپتو با حساسیت بیشتری این روند را زیرنظر گرفته و همه امیدوارند که این بار نظر کمیسیون متفاوت باشد.