اخذ ویزای توریستی ژاپن (راهنمای کامل)


اقدام برای اخذ ویزای توریستی ژاپن، فرآیندی پیچیده و مهم برای سفر به این کشور است. اگر به عنوان یک گردشگر خارجی می‌خواهید به این سرزمین فرهنگی سفر کنید، ویزای توریستی ژاپن اولین گام برای شروع ماجراجویی شماست. همانطور که ژاپنی ها در دنیا به منظم بودن در کارها معروف هستند، روال کار ویزای توریستی ژاپن هم با شرایط خاص و فرآیندی دقیق همراه است. این ویزا، شما را قادر می‌سازد تا به ژاپن سفر کنید، مدت محدودی در این کشور بمانید و با فرهنگ، طبیعت و مردم این کشور دیدنی آشنا شوید.

یکی از راه‌های ساده برای سفر به ژاپن و آشنایی با فرهنگ آن، تورهای مسافرتی هستند. با تهیه تور ژاپن هم می‌توانید راحتتر به ژاپن سفر کنید و هم فرآیند اخذ ویزای توریستی شما به این کشور پیشرفته،‌ ساده تر می‌شود. ویزای توریستی ژاپن درواقع یک دعوت برای بازدید از شهرهای تاریخی ژاپن و لذت بردن از کلوچه‌های برنجی است که در یک سفر آرامش‌بخش و هیجان‌انگیز تجربه خواهید کرد.

بنابراین، همینک با ما همراه شوید تا با راهنمای اخذ ویزای توریستی ژاپن و آشنایی با دنیایی از دیدنی ها، خوراکی‌ها و سنت‌های ژاپن، این سرزمین زیبا آشنا شویم.

ویزای ژاپن

برای ورود به ژاپن نیاز است که از قبل برای ویزا اقدام کرده باشید. ژاپن به دلیل اینکه یک کشور پیشرفته است و ممکن است که افراد به دلایل مختلف به آن سفر داشته باشند، انواع ویزا را در نظر گرفته است تا هر فردی متناسب با هدف سفر خود برای اخذ ویزا اقدام کند. در حقیقت افرادی که قصد سفر گردشگری به ژاپن را دارند، باید ویزای توریستی دریافت کنند. معمولاً آژانس‌های مسافرتی که تور ژاپن برگزار می‌کنند، درمورد ویزای گردشگری، شما را راهنمایی می‌کنند. اما ما مراحل گرفتن ویزای گردشگری کشور ژاپن را در اینجا آورده ایم:

نحوه اخذ ویزای توریستی ژاپن برای ایرانیان

ویزای توریستی ژاپن جزو ویزاهای کوتاه مدت محسوب می‌شود و بدون نیاز به دعوتنامه می‌توان برای آن اقدام کرد. هر سال تعداد زیادی ایرانی برای گرفتن این ویزا به سفارت ژاپن مراجعه می‌کنند. مراحل دریافت ویزای توریستی ژاپن بدین ترتیب است:

ابتدا باید عکس و تمام مدارک لیست شده را جمع آوری کنید. سپس به سفارت ژاپن به آدرس تهران، خیابان زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، پلاک 162 مراجعه کنید. در اینجا سایت سفارت ژاپن در ایران است. سپس فرم ویزای توریستی ژاپن را پر کرده و به همراه مدارک، تحویل بدهید. برخی از هزینه ها را هم در سفارت باید پرداخت کنید. کار تمام است و وضعیت ویزای شما در مدت 5 روز مشخص خواهد شد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی ژاپن

برای دریافت ویزای توریستی این کشور و قبل از رفتن به سفارت، باید مدارک خواسته شده آنها را تکمیل و جمع آوری کنید. شما به مدارک زیر نیاز دارید:

  • تکمیل فرم ویزای توریستی ژاپن
  • اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی
  • عکس 3.5 در 4.5 مربوط به مدت اخیر
  • گردش حساب ۳ ماهه آخر
  • جمع آوری و ترجمه مدارک به زبان انگلیسی
  • همه مدارک نیاز به ترجمه رسمی‌به زبان انگلیسی با تایید و مهر دادگستری دارند.
  • کپی ویزاهای مهم قبلی(آمریکا-کانادا-شنگن-انگلیس)
  • بابت ضمانت بازگشت ضروری است هر مسافر مبلغ 700 میلیون تومان سپرده و یا ضمانت بانکی(در وجه گروه گردشگری پرشیا) صادر نماید. طبیعتا بعد از بازگشت سر موعد مقرر ضمانت نامه ها آزاد خواهد شد. لازم به ذکر است مسافر متعهد می‌باشد که برنامه سفر را رعایت نموده و حتی اگر اعتبار ویزای سفرش بیشتر از برنامه تور باشد، حق تغییر تاریخ برگشت و اقامت خارج از برنامه تور را ندارد. منبع

ویزای توریستی ژاپن چقدر اعتبار دارد؟

برای دریافت ویزای ژاپن معمولا 5 روز کاری زمان احتیاج است و ویزا از زمان صدور، 30 روز اعتبار دارد و در صورت رد شدن برای درخواست مجدد باید بعد از 6 ماه اقدام کنید. برای درخواست ویزا نیز حتما باید به‌صورت حضوری مراجعه کنید. البته با انتخاب تور از آژانس‌های مسافرتی مانند سفریار، نیازی نیست خود را درگیر مسائل مربوط به ویزای تور ژاپن کنید.

زیبایی‌های ژاپن در بهار و نوروز

ژاپن، کشوری که در آسیا شرقی واقع شده و با فرهنگ ژاپنی خود، تاریخ عظیم و پیشرفت فناوری زیاد، مقصدی جذاب برای گردشگران است. با داشتن ویژگی‌های مختلفی از جمله معماری تاریخی، فستیوال‌های سنتی، غذاهای لذیذ و فضاهای طبیعی زیبا، ژاپن میزبان تجربیات منحصر به فردی برای سفرهای گردشگری است.

تور ژاپن

ژاپن یکی از بهترین کشورهایی است که هر سلیقه‌ای را جذب می‌کند و افراد برای رزرو تور ژاپن اقدام خواهند کرد. تاریخ و فرهنگ غنی ژاپن به قدری زیبا است که سالانه بسیاری از افراد برای اطلاع از این فرهنگ‌ها به ژاپن سفر می‌کنند. همچنین غذاهای بی نظیری در ژاپن سرو می‌شوند که ارزش یکبار امتحان کردن را دارند. برای اینکه بتوان از جاذبه‌های این کشور زیبا دیدن کرد، کافی است که از تورهای مسافرتی ژاپن بهره‌مند شد و متناسب با شرایط خود، بهترین انتخاب‌ها را داشت.

با تهیه تور‌های ژاپن از آژانس مسافرتی سفریار می‌توان از خدمات مختلفی مانند: بیمه مسافرتی، گشت شهری، اقامت در هتل‌های 5 ستاره، ترانسفر فرودگاهی و تورلیدر فارسی زبان بهره‌مند شد. همچنین می‌توان برنامه‌ریزی‌های سفر را با توجه به بازدید از معابد و قلعه‌های چشمگیر ژاپن اجرا کرد.

بهترین فصل برای سفر به ژاپن

شرایط آب و هوای ژاپن در روزهای مختلف با تغییراتی همراه است، اما بهترین فصل برای سفر به این کشور، پاییز و بهار است که شرایط آب و هوا متعادل بوده و می‌توان از جاذبه‌های دیدنی این کشور دیدن کرد. هنگام سفر در فصل بهار، طبیعت جان گرفته و ژاپن بسیار جذاب است، از طرف دیگر هم تعطیلات عید نوروز برای ایرانی ها یک فرصت مناسب برای سفر کردن است. در این زمان می‌توان از دیدن شکوفه‌های گیلاس که ژاپن را شبیه یک بهشت روی زمین تبدیل کرده است، لذت برد. به طور کلی توجه داشته باشید که ماه‌های مارس، آوریل، مه، سپتامبر و نوامبر بهترین زمان برای سفر به ژاپن هستند.

نحوه سفر به ژاپن

نحوه سفر به ژاپن اینگونه است که از مقصد تهران می‌توان به بزرگ‌ترین فرودگاه‌های ژاپن پرواز داشت. فرودگاه‌ها در ژاپن، ناریتا و‌هاندا در توکیو، فرودگاه کانسای در اوساکا و فرودگاه چوبو در ناگویا نام دارند که تمام پرواز‌های ژاپن به این مقصد‌ها ختم می‌شوند. توجه کنید که با تهیه تور‌های ژاپن، از تهران سوار هواپیما شده و در دو مقصد دوحه یا دبی توقف کرده و سپس به فرودگاه‌های ژاپن دسترسی خواهید داشت. از طرفی هم برای اقامت توریستی visa free تا 90 روز باید پاسپورت معتبر و بلیت رفت و برگشت داشته باشید. پاسپورت شما باید برای طول مدت اقامت در ژاپن معتبر باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله نحوه اخذ ویزای توریستی ژاپن و مدارک مورد نیاز آنرا بررسی کردیم. فرآیند گرفتن ویزا از سفارت ژاپن، کار پیچیده و حساسی است که پیشنهاد می‌کنیم این کار را به آژانس‌های مسافرتی بسپارید. اگر شما از تور نوروزی ژاپن در سال 1403 استفاده می‌کنید، این فرآیند توسط آژانس موردنظر تسهیل شده و شما در این مورد بصورت کامل راهنمایی خواهید شد. در این حالت برای سفر نوروزی خود نگران ریجکت و رد شدن درخواست ویزای ژاپن تان نخواهید بود.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر