ارائه کتاب افسانه کارآفرینی اثر مایکل گربر


کتاب افسانه کارآفرینی نوشته مایکل گربر چرا اکثر کسب و کارهای کوچک شکست می خورند؟

چگونه افراد معمولی با استعدادها، انتظارات و حتی مهارت های معمولی می توانند یک کسب و کار موفق راه اندازی کنند.

اگر فقط می خواهید برای خود کسب و کاری راه اندازی کنید، توصیه می کنیم قبل از شروع کسب و کارتان، کتاب «افسانه کارآفرینی» را مطالعه کنید.
کارهای مایکل گربر را بخوانید و با ذهنی باز و هوش بالا وارد ماجراجویی تجاری خود شوید.

کتاب افسانه کارآفرینی برای اولین بار در یک سال 1985 منتشر شد. مایکل گربر در این اثر رشد و توسعه کسب و کار را رشد و تکامل یک انسان می داند و سه مرحله کودکی، نوجوانی (رشد) و بلوغ را برای آنها معرفی می کند. وی معتقد است در هر یک از این مراحل باید استراتژی های خاصی اتخاذ شود تا شرکت به مرحله بعدی خود برسد. وی همچنین به سه بعد شخصیتی کسب و کار نگاه کرده و آنها را با سه شخصیت مدیر، کارشناس و کارآفرین آشنا کرده و اخلاق و وظایف هر یک را بیان کرده است.

مروری بر فصول کتاب افسانه کارآفرینی

این کتاب شامل سه بخش اصلی و 19 فصل است که در ادامه به بررسی عناوین بخش اصلی می پردازیم. اگر می خواهید کتاب های بیشتری بدانید فقط این مقاله را بررسی کنید (بهترین کتاب های روانشناسی و موفقیت)

  • بخش اول: اسطوره کارآفرینی و کسب و کار کوچک
  • قسمت دوم: تحول عمومی، دیدگاهی جدید در تجارت
  • بخش سوم: یک کسب و کار موفق راه اندازی کنید
  • آخرین کلمه: بازگرداندن رویا به مشاغل کوچک

ترجمه کتاب «افسانه کارآفرینی» به فارسی

انتشارات اخبه سازان کتاب افسانه کاربهرانی را با ترجمه کاوش حسین تبار و مجید فیاض فر منتشر و در اختیار علاقه مندان و خوانندگان عزیز قرار داد.

اگر برای خرید یا خواندن این کتاب مردد هستید، توصیه می کنیم که مقدمه این کتاب را بخوانید و سپس تصمیم بگیرید که این کتاب را دوست دارید.

مقدمه ای بر کتاب افسانه کارآفرینی

هرساله افراد زیادی به دلیل خسته شدن از کار قبلی خود سعی در راه اندازی کسب و کار جدیدی برای خود دارند.
جوزف هارا – رمان “این اتفاق افتاد”

اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید یا می خواهید صاحب یک کسب و کار کوچک شوید، این کتاب برای شما نوشته شده است.
این کتاب حاصل هزاران ساعت تجربه است که ما در توسعه تجارت جهانی گربر در طول 24 سال جمع آوری کرده ایم.
این کتاب بیانگر اعتقادی است که ما پس از چندین سال کار با هزاران صاحب کسب و کار کوچک به آن باور داریم.
این باور نشان می دهد که مشاغل کوچک به تنهایی کار نمی کنند. بلکه این مشاغل توسط صاحبان آنها اداره می شود.

چیزی که ما آموخته ایم این است که صاحبان مشاغل کوچک بیشتر از آنچه که بسازند کار می کنند.
در واقع کم کاری صاحبان مشاغل کوچک مشکل اصلی نیست، بلکه مشکل فعالیت اشتباه آنهاست و نتیجه آن اغلب هرج و مرج، عدم مدیریت، نارضایتی و غیرقابل پیش بینی بودن کار خواهد بود.
اگر به آمار مراجعه کنید، متوجه می شوید که هر ساله کسب و کارهای زیادی در آمریکا راه اندازی می شود، اما تعداد بسیار محدودی از آنها دوام می آورند.

در یک سال، بیش از یک میلیون نفر در کشور یک کسب و کار جدید راه اندازی می کنند. اما آمار می گوید که حداقل 40 درصد آنها تا پایان سال اول شکست می خورند. در عرض 5 سال، بیش از 80 درصد از آنها، یعنی. 800 هزار پرونده، ورشکسته. و خبر بد این است که اگر صاحب کسب‌وکاری هستید که پنج سال یا بیشتر دوام می‌آورد، نباید خوشحال باشید زیرا بیش از 80 درصد از 20 درصد دیگر کسب‌وکارهایی که پنج سال اول دوام دارند، در پنج سال دوم کار نمی‌کنند. سالها و ورشکست می شوند.

چرا با توجه به این آمار، بسیاری از مردم کسب و کار جدیدی راه اندازی می کنند و شکست می خورند؟ چه درسی را نگرفته اند؟ چرا با وجود اینکه اطلاعات زیادی در مورد چگونگی موفقیت در کسب و کارهای کوچک وجود دارد، تعداد کمی از آنها موفق می شوند؟
این کتاب به تمام سوالات شما در این زمینه پاسخ می دهد.

چهار ایده اساسی در این کتاب ارائه شده است، اگر آنها را درک کرده و به خاطر بسپارید، به شما قدرت می دهد تا یک تجارت بسیار هیجان انگیز و سودآور را برای خود راه اندازی کنید.

اما اگر آنها را نادیده بگیرید، به احتمال زیاد به صدها هزار نفر خواهید پیوست که هر ساله سرمایه، زندگی و انرژی خود را صرف راه اندازی یک کسب و کار می کنند و در نهایت به شکست می پردازند. یا به جرگه کسانی می‌پیوندید که سال‌ها تلاش می‌کنند زنده بمانند و صحنه را ترک نکنند.

ایده اول: نظریه ای وجود دارد که من آن را اسطوره کارآفرینی می نامم. این تئوری می گوید: «کسب و کارهای مختلف توسط کارآفرینانی شروع می شود که سرمایه خود را برای کسب سود بیشتر به خطر می اندازند. اما باید گفت که این یک اشتباه محض است. در واقع، دلایل اصلی شروع کسب و کار افراد ارتباط بسیار کمی با اصول کارآفرینی دارد و امروزه این باور اشتباه تنها مهم ترین عامل شکست کسب و کارهای کوچک است. شناخت اسطوره کارآفرینی و پیروی از درک صحیح آن می تواند منجر به خلاقیت در کسب و کار و توسعه آن شود.

ایده دوم: امروز یک تغییر اساسی در کسب و کارهای کوچک در حال رخ دادن است که من آن را تحول کامل می نامم. نه به این دلیل که نحوه انجام کارها را تغییر می دهد، بلکه به این دلیل که ما را تغییر می دهد و بقای کسب و کار ما را تضمین می کند.

ایده سوم: در قلب تحول کلی یک فرآیند پویا است که ما در شرکت توسعه تجارت جهانی گربر آن را فرآیند توسعه کسب و کار می نامیم. این فرآیند به ما می آموزد که وقتی چیزی توسط این صاحب کسب و کار کوچک سیستماتیک و به طور جدی کنترل می شود، دستخوش دگرگونی می شود. این دگرگونی در توسعه کسب‌وکار، قدرتی را ایجاد می‌کند که هر کسب‌وکار کوچک را به یک سازمان فوق‌العاده با عملکرد بالا و استثنایی تبدیل می‌کند.
تجربه ما نشان می‌دهد که اگر یک کسب‌وکار کوچک سیستم را در تمام فعالیت‌های خود گنجانده و از آن برای کنترل امور برای رسیدن به هدف نهایی خود استفاده کند، همیشه جوان و موفق خواهد ماند. کسب‌وکاری که این فرآیند را در نظر نمی‌گیرد (که متأسفانه اکثر آنها این کار را نمی‌کنند) شانس دارد و می‌تواند گرفتار رکود و ورشکستگی شود.

ایده چهارم: صاحبان مشاغل کوچک باید به طور منظم و گام به گام از فرآیند توسعه کسب و کار استفاده کنند تا بتوانند نتایج آن را پیش بینی کنند و در نتیجه کسب و کار خود را ارتقا دهند. |
از زمانی که شرکت توسعه تجارت جهانی Gerber را در سال 1977 تأسیس کردیم، به بیش از 25000 صاحب کسب و کار کوچک کمک کرده ایم تا فرآیند توسعه کسب و کار را اجرا کنند و من خودم شاهد موفقیت هزاران نفر از آنها بوده ام.
با اطمینان می توانم بگویم که هیچ سازمانی مانند شرکت توسعه تجارت جهانی Gerber هنوز نتوانسته درس های تحول کلی و فرآیند توسعه کسب و کار را در توسعه کسب و کارهای کوچک به کار گیرد.

لازم به ذکر است که این فرآیند یک عمل جادویی نیست و باید برای آن تلاش زیادی کرد. اما همیشه مطلوب و رضایت‌بخش است و می‌دانم این تنها چیزی است که به شما امکان می‌دهد کنترل کافی بر کار خود داشته باشید و به نتایجی که از یک تجارت کوچک می‌خواهید برسید. واقعاً این درس ها زندگی و کسب و کار شما را تغییر می دهد.

این کتاب فقط در مورد به دست آوردن نتیجه است، نه “چگونه کارها را انجام دهیم”. چون همه می دانیم کتاب هایی که فقط دستور می دهند چندان موثر نیستند. بلکه اثربخشی مربوط به خود افراد است و آنچه که فرد را وادار به انجام کاری می کند یک برنامه، یک برنامه ارزشمند و درک کامل از نحوه انجام کار است. تنها در این صورت است که «چگونه کارها را انجام دهیم» معنا پیدا می کند.

این کتاب در مورد این باور صحبت می کند که تجارت شما بازتابی از شماست.
اگر ذهن شما پراکنده باشد، کسب و کار شما به هم می خورد. اگر فردی نامرتب هستید، کسب و کارتان به هم می‌ریزد.

اگر شما فردی حریص هستید، کارمندان شما نیز حریص خواهند بود و انتظار حداقل بازده و حداکثر برداشت را دارند. اگر دانش شما در مورد نیازهای کسب و کار شما محدود باشد، این محدودیت در کار خود را نشان خواهد داد.

بنابراین اگر می خواهید کسب و کارتان تغییر کند، باید از خودتان شروع کنید و روش کارتان را تغییر دهید. اگر تمایلی به ایجاد این تغییرات ندارید، کسب و کار شما نمی تواند نیازهای شما را برآورده کند.
اولین تغییری که باید اتفاق بیفتد، تغییر در دیدگاه شما نسبت به کار و آنچه باعث جریان یافتن آن می شود است.
از لحظه ای که به طور کامل رابطه موثر بین یک کسب و کار و صاحب آن را درک کردید، به شما اطمینان می دهم که کسب و کار و زندگی شما حیات و معنای جدیدی پیدا می کند.
سپس متوجه می شوید که چرا بسیاری از افراد نتوانسته اند نیازهای خود را از طریق کسب و کار خود برآورده کنند و متوجه می شوید که چقدر فرصت های طلایی برای کسانی که کسب و کار خود را با چشم انداز مناسب و ابزارهای لازم شروع می کنند وجود دارد. بیا
من هزاران بار دیده ام که چگونه افراد بدون داشتن کوچکترین اطلاعی در مورد آن کسب و کار خود را راه اندازی می کنند.
امیدوارم با خواندن این کتاب با چشمان باز کار خود را شروع کنید.

چرا باید کتاب افسانه کارآفرینان را بخوانید؟

کتاب افسانه کارآفرینی راهنمای شما در مسیر کارآفرینی است و به شما کمک می کند تا موقعیت و کسب و کار خود را به درستی درک کنید.این کتاب در دسته کتاب های موفقیت در کسب و کار قرار می گیرد. . تعداد صفحات نسخه چاپی کتاب 287 صفحه می باشد.

در پایان از شما می خواهیم اگر کتاب افسانه کارآفرینی را مطالعه کرده اید، نظرات خود را در مورد این کتاب و آموزش های آن در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

چه امتیازی می دهید؟