استایل شیک چیست؟ چگونه ثروتمند به نظر برسیم؟


دنیای سبک ها دنیایی متنوع و جذاب است. اما به نظر می رسد که در این بین برخی از سبک ها محبوبیت و طرفداران بیشتری دارند. یکی از این سبک های محبوب، سبک شیک است.

استایل ظریف شیک و پر زرق و برق است. در این سبک بیشتر از جواهرات و اکسسوری ها استفاده می شود. لباس پوشیدن به این سبک دارای جزئیاتی است که مگ عالیه در این مقاله آنها را آورده است. اگر دوست دارید به این سبک لباس بپوشید با ما همراه باشید.

استایل شیک چیست؟

یکی از سبک ها و سبک های لباس پوشیدن که مخصوص افراد شیک پوش و سرسخت است. دخترانی که دوست دارند جلوه خاصی در جمع داشته باشند نیز از طرفداران اصلی این سبک لباس پوشیدن هستند. وجود لباس های گران قیمت، جواهرات و اکسسوری های پر زرق و برق دو جزء مهم یک استایل شیک هستند.

در این سبک مرسوم است که از رنگ های طلایی و نقره ای استفاده می شود که با درخشندگی خود همه نگاه ها را به خود جلب می کند; علاوه بر این، ظاهر صورت در این استایل باید به خوبی حفظ شود. در استایل شیک، خانم ها معمولا آرایش ملایمی دارند و از جواهرات ظریف اما درخشان استفاده می کنند. در این سبک پوشش باید بین لباس، کیف، کفش و اکسسوری هارمونی وجود داشته باشد.

آیا استایل شیک زنانه است؟

وقتی عبارت لوازم جانبی پر زرق و برق را می شنوید، ممکن است بیش از هر چیز به استایل زنانه فکر کنید. اما واقعیت این است که سبک ظریف می تواند باشد استایل مردانه همینطور باشد

گفتیم ظرافت در این سبک یک اصل است; اما در استایل مردانه ظریف، برش های دقیق لباس و کیفیت پارچه جایگزین اکسسوری های شیک و ساده می شود. در این صورت مفهوم ظرافت با مفهوم سادگی، اعتبار و فردیت پیوند خورده و استایلی منحصر به فرد و شیک را برای مردان ایجاد می کند.

تاریخچه ای از سبک زیبا

شاید ردپای طراحی اولین نمونه های این سبک از لباس ها را باید در انگلستان جست و جو کرد. زمانی که میسون ردفرن شروع به طراحی لباس ورزشی زنانه در اولین خانه مد انگلیسی کرد. لباس های شیک و متناسب با اندام زن.

مادلین ویونت را باید یکی دیگر از پیشگامان در طراحی لباس های ظریف زنانه و ترویج استایل شیک دانست. آنها او را ملکه برش مایل می نامند. او با الهام از مجسمه های باستانی توانست لباس های شب منحصر به فردی بسازد که طرفداران بی شماری در میان زنان شیک پوش پیدا کرد.

Meinbucher را می توان از دیگر چهره های تأثیرگذار در توسعه سبک ظریف نام برد. او که یک طراح آمریکایی مقیم پاریس بود با طراحی های ساده و فوق العاده شیک خود توانست مسیر پیدایش این سبک را هموارتر کند.

برند هرمس نیز تاثیر زیادی در سبک لباس های زیبا دارد. از اوایل دهه 1930، این برند با فروش روسری های ابریشمی ظریف دست دوز، سبک جدیدی را وارد عرصه کرد.

ورود آمریکایی ها به دنیای زیبا

وضعیت منزوی پاریس در دهه 1940 به آمریکایی ها اجازه داد تا از نبوغ و خلاقیت طراحان خود برای تولید لباس هایی به این سبک استفاده کنند. در طول جنگ جهانی دوم، ورا ماکسول طرح های ساده با برش های جانبی را در لباس های مردانه رایج کرد.

برند Coach که یک برند لوکس آمریکایی است نیز در طراحی اکسسوری های شیک و جذاب بسیار تاثیرگذار بوده است. بانی کشین اولین بار چکمه ها را به عنوان یکی از لوازم ضروری و جذاب وارد صنعت مد کرد.

پس از جنگ جهانی، ظاهر آمریکایی در بین مردان اروپایی رایج شد. شلوار صاف، یقه های نوک تیز، کراوات های گلدار و شانه های پهن.

در همان زمان، برخی از تولیدکنندگان انگلیسی ظرافت سبک ادواردی را در لباس مردانه احیا کردند و سبکی واحد را اتخاذ کردند که هدف آن افزایش جذابیت لباس کلاسیک بود.

با این حال باید بدانید که بسیاری از تغییرات اساسی در این سبک در خیابان های لندن ایجاد شد. از طراحان مستعد بریتانیایی در سبک زیبا، باید به افراد مشهوری مانند باربارا هولانیکی (بنیانگذار بوتیک افسانه ای بیبا) و ماری کوانت (طراح دامن های کوتاه) اشاره کرد.

پاریس همچنین سهم غیر قابل انکاری در توسعه سبک زیبا داشت. حضور طراحان برجسته ای چون پیر کاردین (به دلیل طراحی های ماهرانه اش)، آندره کوراژ (طراح لباس های جدید و دامن های کوتاه با ماری کوانت)، ایو سن لوران (طراح مدل های جدید) و امانوئل اونگارو (معروف به استفاده تخیلی از رنگ و تضادهای پررنگ) ) را می توان در این زمینه نام برد.

در آمریکا، طراحان مبتکر مانند رودی گرنریچ برای طراحی های آینده نگر و جیمز گالانوس برای طراحی لباس های لوکس، مخاطبان بسیار جوانی را به خود جذب کردند.

آیا کلاسیک همان ظریف است؟

واقعیت این است که سبک کلاسیک و سبک شیک تعاریف متفاوتی دارند. البته نقاط تماسی بین آنها وجود دارد. ماهیت هر دو سبک مبتنی بر مد است. با کمی خلاقیت می توانید استایل شیک خود را به سبک کلاسیک نزدیک کنید و یا برعکس، جلوه ای ظریف به استایل کلاسیک خود ببخشید.

نکته دیگر هنگام انتخاب یک استایل شیک یا کلاسیک این است که موقعیتی را که برای آن لباس می پوشید در نظر بگیرید. در محیط کاری جایی برای استفاده از اکسسوری های پر زرق و برق وجود ندارد و بهتر است سبک کلاسیک را انتخاب کنید.

به طور کلی باید بپذیریم که ترکیب یک سبک شیک با سبک کلاسیک محدودیت هایی را در این سبک ایجاد می کند. اما با وفادار ماندن به سادگی و استفاده صحیح و موثر از چند اکسسوری براق، می توانید ظاهری متفاوت و دلنشین در میان جمع داشته باشید. برای یادگیری نحوه ترکیب هوشمندانه این دو سبک، ادامه مطلب را بخوانید.

چگونه یک استایل کلاسیک شیک داشته باشیم؟

برای داشتن یک استایل شیک کلاسیک بهتر است اصول زیر را رعایت کنید:

  • همیشه تمیز و مرتب باشید. مردان باید مو و ریش خود را مرتب نگه دارند. خانم ها می توانند آرایش ظریفی داشته باشند که با رنگ لباسشان همخوانی داشته باشد. رایحه ملایم آن هم برای آقایان و هم برای خانم ها عالی است.
  • جالب است بدانید که رفتار و زبان بدن شما نیز در این سبک تاثیرگذار است. رفتار باوقار و پسندیده زیبایی شما را چند برابر می کند.
  • برای لباس های خود از پارچه های مرغوب استفاده کنید.
  • اگر از دامن کوتاه استفاده می کنید، طول آن باید تا زیر زانو باشد.
  • کفش های تخت یکی از عناصر مهم استایل کلاسیک هستند. با کمی خلاقیت می توانید یک کیف شیک را با کفش های خود ست کنید و به استایل شیک نزدیک شوید.
  • ترکیب قهوه ای با طلایی و مشکی یا خاکستری با نقره ای در هر دو سبک پوشش ظریف و کلاسیک استفاده می شود.
  • برای داشتن ظاهری کلاسیک و شیک مردانه، بهتر است از وسایلی مانند کت و شلوارهای رسمی، پیراهن سفید، مانتوهای پارچه های مرغوب، کت های یقه بلند یا یقه بلند، ساعت مچی (ترجیحا با بند چرمی)، دستمال گردن و کراوات استفاده کنید. به اصول توجه کنید لباس رسمی مردانه در این راه مهم است.
  • شلوار جین با استایل شیک و به خصوص شلوارهای تنگ سازگار نیست. حتی اگر شلوارهای تنگ را دوست ندارید، باز هم می توانید با آن ها همراه باشید مامان مناسب شلوار مردانه یک مدل موی خوب بپوشید؛ اگرچه نام تیپ شما احتمالاً تجملی نخواهد بود.
  • خانم‌ها همچنین می‌توانند از کت‌های دوخت و کت‌های کوتاه، شلوار مشکی راسته، پیراهن، کت‌های بلیزر، کمربندهای ساده متناسب با لباس‌ها، کت‌های باکیفیت و بارانی در این سبک استفاده کنند.

چند نکته برای استفاده از لباس های شیک و شیک

اگر می خواهید با استایلی زیبا بدرخشید، این نکات را فراموش نکنید:

  • وزن و تعادل بدن خود را حفظ کنید. مراقب پوست خود باشید و به بهداشت شخصی خود توجه ویژه ای داشته باشید.
  • در استایل شیک، هیچ اجباری برای پوشیدن کفش پاشنه بلند وجود ندارد. کفشی را انتخاب کنید که در آن راحت باشید.
  • اگر کمر باریکی دارید، می توانید با اضافه کردن یک کمربند شیک به لباس خود، اندام خود را به رخ بکشید. این کمربند می تواند نقره ای یا طلایی باشد.
  • کت و کت از لباس های مهم در این سبک هستند. اگر کت یا کاپشن مشکی انتخاب می کنید، دستتان برای انتخاب رنگ سایر قسمت های لباستان بازتر است. اما باز هم می گویم که قانون خاصی در این مورد وجود ندارد. استفاده از رنگ های تیره نشان می دهد که ریسک کمتری می کنید. مورد استفاده قرار گرفته میز ست لباس شما می توانید پوشش بهتری داشته باشید. به هر حال داشتن متریال و کیفیت خوب را فراموش نکنید.
  • اگر لباس های ساده می پوشید می توانید از جواهرات بزرگتر و زیباتر استفاده کنید. در این سبک باید الگوی متضادی بین استفاده از لباس و اکسسوری وجود داشته باشد.

آخرین کلمه

برای داشتن یک استایل شیک، مهم نیست کجا هستید، ممکن است به یک مهمانی بزرگ دعوت شده باشید یا بخواهید کل روز را در خانه بگذرانید. اما باید همیشه شیک و آراسته باشید و بدانید که هر روز زندگی مهم است.

اگر سوالی در مورد نحوه لباس پوشیدن زیبا دارید، می توانید به Ideal Mag مراجعه کنید.