استایل کژوال چیست + 50 استایل کژوال شیک و جدید


شاید به جرات بتوان گفت که یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین استایل های موجود، سبک کژوال است. این محبوبیت به دلیل سادگی و راحتی این سبک است. اگر کنجکاو هستید که در مورد تفاوت های ظریف استایل کژوال مطالعه کنید، حتما این مقاله را بخوانید. در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد استایل کژوال بدانید. علاوه بر این، تصاویر متعدد به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را برای ظاهر معمولی خود داشته باشید. با ایده آل مگ همراه باشید.

محتوا

سبک کژوال چیست؟

استایل کژوال یک استایل ساده، سبک و راحت برای پوشیدن است. در نوع روزمره خبری از جواهرات و اکسسوری های پر زرق و برق نیست. در این سبک لباس های شیک و بسیار رسمی جایی ندارند.

به طور کلی، به عنوان یک تیپ معمولی یا معمولی، شما به دنبال توجه نیستید و ترجیح می دهید بدون در نظر گرفتن قضاوت ها، خود واقعی خود باشید. با انتخاب لباس های مناسب و شیک می توانید ظاهری غیر رسمی در مهمانی ها داشته باشید.

در استایل روزمره دست شما کاملا برای انتخاب باز است و نیازی نیست به دنبال لباس خاصی باشید. در این سبک از انواع تی شرت، پیراهن، هودی، مانتو، روسری، دامن و شلوار جین و شلوار کتان استفاده می شود.

در این سبک محدودیتی برای انتخاب رنگ وجود ندارد. کافی است شناخت درستی از رنگ ها و اصول ترکیب رنگ ها در لباس میدانم

استایل چیست؟ تفاوت بین مد و ترند چیست؟

تاریخچه و تاریخچه سبک کژوال

داستان های زیادی برای شکل دادن به تاریخچه سبک کژوال گفته می شود. برخی معتقدند خاستگاه این سبک یک باشگاه فوتبال در شهر کوچکی در اسکاتلند است.

ماموران این باشگاه برای اینکه خود را از سایر باشگاه‌ها متمایز کنند، لباس‌هایی را ارائه کردند که از نشان‌های خاص باشگاه بود. اما به تدریج اهمیت برند لباس جای خود را به احساس راحتی و هماهنگی داد. ریشه شکل گیری تیپ بی خیال چه بود.

برخی دیگر داستان شکل گیری نوع تصادفی را به بومیان ساکن در حومه اسکاندیناوی نسبت می دهند. آنها از این سبک لباس پوشیدن استفاده می کردند.

داستان دیگری وجود دارد که در آن تاریخچه سبک کژوال به اواخر قرن نوزدهم باز می گردد. همزمان با شکل گیری آزادی های سیاسی و فرهنگی برای زنان در این قرن، سبک پوشش آنها نیز تغییر کرد. این ماجرا از لباس ورزشی بانوان شروع شد و کم کم جای خود را در موقعیت های دیگر هم باز کرد.

امروزه تیپ کژوال جایگاه ویژه ای در بین افراد مختلف جامعه به خود اختصاص داده است. سبکی که می توان آن را یک نوع جهانی دانست.

اهمیت پارچه در سبک روزمره

در تیپ کژوال می توانید پارچه های مختلفی را در کنار انتخاب های متعدد لباس خود انتخاب کنید. اما نکات مهمی که در انتخاب پارچه باید رعایت شود عبارتند از:

  • نرمی مواد باعث می شود احساس راحتی کنید.
  • خاصیت ارتجاعی دارد بنابراین حرکت شما را محدود نمی کند.
  • در برابر شستشوی زیاد مقاوم هستند، زیرا احتمالاً بارها از آنها استفاده می کنید.

لباس‌های غیررسمی معمولاً از لباس‌های بافتنی، کتان، جین، پنبه و ملانژ ساخته می‌شوند.

لوازم جانبی مناسب برای استفاده روزمره

همانطور که اساس نوع معمولی بر راحتی استوار است. لوازم مورد استفاده در این نوع باید یکسان باشد. در این سبک پوشش از هیچ گونه اکسسوری پر زرق و برق استفاده نمی شود.

برای انتخاب لوازم گاه به گاه، باید موقعیتی را که برای آن لباس می پوشید نیز در نظر بگیرید. البته لوازم جانبی مناسب برای حضور در یک مهمانی دوستانه با محیط کار متفاوت است.

نکته مهم بعدی در انتخاب لوازم جانبی مینیمالیسم آنهاست. مثلاً یک دستبند ساده، یک کمربند چرمی، کیف های کوچک، حلقه های مختلف و روسری های گردنی ظریف. به یاد داشته باشید که می خواهید خودتان باشید، بدون چیزهای غیر ضروری و مزاحم!

انواع استایل های کژوال چیست؟

سبک های کژوال به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

سبک معمولی گاه به گاه: این نوع کاربردهای زیادی دارد و می توانید از آن برای مجالس دوستانه، کارهای روزانه، رستوران رفتن و مسافرت استفاده کنید.

سبک گاه به گاه هوشمند: این نوع برای شرکت در یک شام غیر رسمی یا یک مهمانی دوستانه مناسب است و بیشتر از دست اول رسمی است. در این سبک جنس لباس مهم است.

سبک گاه به گاه تجاری: این استایل برای موقعیت های کاری مناسب است و باید با توجه به موقعیت کاری و موقعیت محل کار لباس مناسب را انتخاب کنید.

50 مدل گاه به گاه زنانه و مردانه

در تصویر بعدی 50 نوع زن و مرد معمولی را می بینیم. این مدل ها بر اساس استایل های کژوال برای مردان و زنان طبقه بندی می شوند، یعنی. مدل های معمولی، هوشمند و کار. برای ست کردن استایل کژوال خود می توانید از این عکس ها ایده بگیرید

انواع لباس های راحتی زنانه

شما به عنوان یک بانوی ایرانی می توانید گزینه های متنوع و زیادی برای تیپ کژوال داشته باشید:

استایل کژوال زنانه معمولی

استایل کژوال زنانه یک استایل راحت و در عین حال ساده است که می توانید برای کارهای روزانه خود از آن استفاده کنید. برای ایجاد تنوع در این تیپ می توانید از مدل های مختلف روپوش استفاده کنید و از شال، کیف و کفش های مختلف استفاده کنید.

استایل گاه به گاه شیک زنانه

این سبک برای مهمانی های غیر رسمی و حتی رسمی تر، تولدها و مجالس دوستانه است. با این استایل می توانید در عین راحتی و سبکی ظاهری شیک و زیبا داشته باشید.

سبک کسب و کار گاه به گاه زنانه

همانطور که گفتیم می توانید از این سبک برای محیط های کاری و نسبتا رسمی استفاده کنید.

انواع لباس راحتی مردانه

استایل کژوال مردانه نیز سه شکل اصلی دارد که در ادامه با هم می بینیم.

استایل کژوال مردانه

این سبک برای زندگی روزمره مناسب است و می توان آن را با توجه به فصل تقسیم کرد. به عنوان سبک کژوال بهاری یا سبک پاییزی. برای انتخاب لباس به سبک کژوال بهتر است فصل را در نظر بگیرید و رنگ ها را با توجه به آن انتخاب کنید. به عنوان یک قاعده کلی، رنگ های گرم و روشن را برای بهار، رنگ های سرد و روشن را برای تابستان، رنگ های گرم را برای پاییز و رنگ های سرد را برای زمستان بپوشید.

استایل گاه به گاه شیک مردانه

این سبک برای مجالس و مهمانی های نسبتا رسمی مناسب است. شما حتی می توانید از این سبک برای عروسی دوستان خود استفاده کنید.

سبک کسب و کار گاه به گاه مردانه

این سبک برای محیط کار بسیار محبوب است. زیرا بیشتر روز لباس هایی می پوشید که راحت، شیک و باوقار به نظر می رسند.

آزمون سبک: سبک شما چیست؟

نکات کاربردی برای پوشیدن تیپ غیررسمی دخترانه و پسرانه

برای انتخاب لباس در تیپ کژوال بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

  • در استایل کژوال، لباس های تیره تر به لباس شما رسمیت بیشتری می بخشد.
  • کت، تی شرت (مخصوصا سفید) و شلوار جین گزینه های چهار فصل برای استایل کژوال هستند.
  • استفاده از کراوات و پاپیون در لباس های غیررسمی رایج نیست. اما شاید بتوانید از آنها به روشی هوشمندانه نیز استفاده کنید.

  • باید بدانید تیپ اسپرت با وجود برخی شباهت ها تیپ کژوال نیست و نباید آنها را با هم اشتباه گرفت. تیپ اسپرت در واقع تیپ اسپرت است.
  • در انتخاب رنگ ها تاثیر رنگ پوست را در نظر بگیرید.
  • پارچه های کتان به دلیل سادگی و کاربردی بودن یکی از عناصر اصلی استایل روزمره هستند.
  • در تیپ کژوال به راحتی می توانید از تکنیک روکش چند لایه استفاده کنید و شیک و جذاب باشید.
  • مهمترین و محبوب ترین رنگ های استایل کژوال هوشمند کرم، طوسی و طوسی است.
  • در استایل روزمره، پوشیدن لباس های خیلی تنگ مرسوم نیست.

آخرین کلمه

امیدواریم که خواندن این مقاله برای شما مفید بوده باشد و ایده های خوبی گرفته باشید. اما اگر به دنبال انواع مختلف و خاص هستید، می توانید سبک گرانج را امتحان کنید. به این ترتیب شما ظاهر بسیار متفاوتی خواهید داشت.

سوالات متداول

آیا استفاده از استایل کژوال محدودیت فصلی دارد؟

خیر، نوع روزانه یک نوع بدون محدودیت فصلی است. کافی است پارچه و رنگ لباس خود را با توجه به فصل انتخاب کنید. احساس راحتی عامل مهمی است که زیربنای سبک کژوال است.

مهم ترین لباس ها در استایل روزمره مردانه کدامند؟

انواع تی شرت، یقه‌شرت، هودی و کت، شلوار جین در رنگ‌های مختلف، کفش‌های کالج و کتانی، لباس‌های فلانل و بلیزر از جمله لباس‌های ضروری مردانه هستند که در استایل روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لباس راحتی زنانه چیست؟

کت، پیراهن، بلوز، شلوار جین، تاپ، ژاکت و سویشرت، کت و شلوار، کفش راحت و روسری با رنگ های متنوع از جمله لباس های پرکاربرد در استایل کژوال زنانه است.

برای داشتن یک استایل مهمانی غیررسمی چه لباس هایی می توانید بپوشید؟

دامن های کوتاه با تاپ های رسمی، پیراهن های حریر، ساری های طرح دار، شلوارهای پارچه ای کلاسیک با بلوزهای یقه باز از جمله لباس های مناسب برای تیپ مجلسی غیررسمی هستند. در این نوع می توانید از کفش های پاشنه بلند استفاده کنید.

5 | (2)