اطلاعات جدیدی در مورد بیت کوین‌های دزدیده شده MT. Gox فاش شد


اخیرا مارک کارپلس (Mark Karpelès)، مدیر عامل سابق صرافی ژاپنی منحل شده Mt. Gox، در توییتر در مورد مالکیت ۸۰۰۰۰ بیت کوین (BTC) اطلاعیه صادر کرده است.

مارک در توییتر خود نوشت، انتقال ۸۰۰۰۰ بیت کوین از صرافی متمرکز Mt. Gox به کیف پول بیت کوین که آدرس عمومی آن با ۱Feex شروع می‌شود، غیرمجاز بوده است. کیف پول پلتفرم این تراکنش را مجاز نمی‌داند و نگرانی‌هایی در مورد امنیت و یکپارچگی صرافی ایجاد می‌کند.

او اضافه می‌کند: من بدین وسیله گواهی می‌دهم که ۷۹۹۵۶.۵۵ بیت‌کوین ارسال شده به آدرس ۱Feex در ۱ مارس ۲۰۱۱ بدون مجوز از کیف پول بیت‌ کوین اصلی MtGox منتقل شده‌اند. در واقع این دارایی‌ها به‌ منظور پرداخت طلب کاربران MT. Gox برداشت شده است، در حالی که متعلق به صرافی Mt. Gox است.

این وضعیت به دلیل دخالت کریگ استیون رایت (Craig Steven Wright)، که به دلیل ادعاهای بحث برانگیز در جامعه ارز دیجیتال شناخته شده است، پیچیده‌تر شده است. رایت ادعا می‌کند که او مالک قانونی ۸۰۰۰۰ بیت کوین مورد بحث است و این مناقشه همچنان ادامه دارد.

پس از ادعای رایت مبنی بر مالکیت بیت کوین که در آدرس ۱Feex نگهداری می‌شود، اقدامات وی با واکنش قانونی مواجه شد. در واقع کیف پول ۱Feex، کیف پولی است که بنابر گزارش‌ها، وجوه دزدیده شده از صرافی را دریافت کرده است، بنابراین احتمالا متعلق به هکرها باشد. رایت همچنین ادعا می‌کند که خالق ناشناس بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو است.

در سال ۲۰۱۱، هک صرافی MT. Gox باعث خسارت به کاربرانی شد که هنوز منتظر بازپرداخت طلبشان هستند. ثبت نام برای بازپرداخت در آوریل ۲۰۲۳ بسته شد و اکنون انتظار می‌رود طلب کاربران تا اکتبر پرداخت شود. اگرچه ممکن است برنامه همچنان با تایید دادگاه منطقه توکیو تغییر کند، اما این امید وجود دارد که طولانی شدن زمان بازپرداخت‌ با رشد قیمت بیت کوین، ارزش انتظار را داشته باشد.