اعتراض به کاهش یارانه; علت واریز نشدن یارانه به حساب • مجله تصویر زندگی


ویدیو: چرا یارانه ام کم شد و چه باید بکنم؟

اگر فکر می کنید که دهک خانوار شما نیاز به بازبینی دارد، این ویدیو را تماشا کنید تا ببینید چه چیزی می تواند دهک شما را تغییر دهد. تفکیک خانوار توسط یک سری شاخص تعیین می شود که شامل چهار شاخص زیر است:

  1. اندازه خانوار (تعداد اعضای خانواده)
  2. معاملات بانکی
  3. اطلاعات خودرو
  4. حقوق و درآمد مردم

اعشار شما ممکن است به دلیل یکی از موارد زیر تغییر کرده باشد:

گروه اول: اگر فرزندان یک خانواده ازدواج کنند یا زندگی خود را شروع کنند، اما هنوز خانواده خود را از والدین خود جدا نکرده باشند، زیرا کل درآمد آنها با هم محاسبه می شود، ممکن است منجر به رتبه دهم خانواده آنها شود. این افراد می توانند پس از ثبت درخواست بررسی در سامانه پشتیبانی و مراجعه به سازوکار اعلام شده از سوی سازمان یارانه های هدفمند با مراجعه به سایت این سازمان یا پلیس +10 خانواده خود را جدا کنند.

گروه دوم: برخی از افراد، مانند صندوق‌داران یا مدیران خرید، حساب‌های شخصی و تجاری خود را از هم جدا نکرده‌اند یا زمانی که افراد کارت‌های بانکی خود را به دیگران داده‌اند تا با آنها کار کنند. اگر تراکنش بانکی این افراد به این دلایل افزایش یافته باشد می تواند منجر به شناسایی آنها شود. در حالت اول برای رفع این مشکل باید حساب شخصی و تجاری را جدا کنند و در حالت دوم بدانند ممکن است این کار عواقب قانونی برای این افراد داشته باشد و کارت خود را به دیگران ندهند. وزارت رفاه اجتماعی بعد از 3 ماه اقدام به این افراد می کنداگر تا آن زمان حسابشان تقسیم شود مشمول یارانه می شوند.

گروه سوم: افرادی هم هستند که خودروهای خود را به صورت قراردادی فروخته اند، چون خودروهای این افراد هنوز ثبت نام نشده است، دارایی آنها محسوب می شود و ممکن است آنها را در دسته عشر قرار دهد. این افراد برای حل این مشکل باید به مراکز پلاک مراجعه کنند تا خودرویی که فروخته اند از لیست مالکان آنها حذف شود.

گروه چهارم: البته گروه های دیگری هم هستند که واقعاً درآمد بالایی دارند اما به دلیل بیماری خاص و گران قیمت یکی از اعضای خانواده خود نیاز به حمایت دارند. این عزیزان مشمول شرایط و ضوابط خاصی می باشند و با تماس با سایت اعتراض دهکده و درج شرایط خود قابل بررسی می باشند. در این زمینه وزارت بهداشت و سازمان مراقبت های اجتماعی نیز نظارت دارند.

حذف یارانه با خرید ارز سهمیه ای: دولت در نظر دارد امسال به دلیل نیاز به افتتاح حساب ارزی و امکان محاسبه دقیق داده ها، یارانه خریداران ارز سهمیه ای را متوقف کند.

بر اساس گزارش ها، با توجه به اینکه خرید ارز سهمیه ای مستلزم افتتاح حساب ارزی است و واریز ارز اسکناس به حساب ارزی پس از 72 ساعت انجام می شود، این امر منجر به نظارت دقیق بر روی ارز می شود. خریداران ارز سهمیه ای و حذف یارانه آنها به دلیل مالی و گردش مالی زیاد خواهد بود.

پس از رفع ایرادات فوق، افراد می توانند با مراجعه به سامانه پشتیبانی نسبت به بررسی وضعیت خود اقدام کنند تا در صورت واجد شرایط بودن، بررسی شده و کمک هزینه خود را دریافت کنند.

یارانه ها چگونه می توانند به اعتراض خود ادامه دهند؟

نوبت واریز یارانه بهمن ماه رسید اما مرحله یکصد و چهل و چهارمین این کمک تعمیر و نگهداری راه به جایی نبرد. گروهی از سرپرستان خانوار یارانه نگرفتند و گروهی دیگر یارانه نگرفتند اما نه در آن رقمی که انتظار داشتند! اما سازمان هدفمندسازی یارانه ها می گوید ما برای خانوار راه های متعددی برای پیگیری یارانه ها در نظر گرفته ایم.

مقرر شد در این ماه نیز مانند ماه های دیگر یارانه بیستم باخمن پرداخت شود. با این حال، گاهی اوقات یک یا دو روز تاخیر در پرداخت یارانه نقدی وجود دارد. سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نیز از پرداخت یارانه نقدی در آن روز خبر داد، اما برخی خانوارها همچنان سر و صدا کردند. می گویند یارانه نگرفته اند یا اگر گرفته اند 400 هزار تومان نبوده، 300 هزار تومان بوده است.

علت واریز نشدن یارانه به حساب رفاه و وام مهر ایران

با پیگیری های انجام شده توسط تجارت نیوز مشخص شد که مشکلات کجاست. فروپاشی سیستم در دو بانک افرادی که یارانه خود را از بانک های قرض الحسنه مهر و رفاه می گیرند هنوز مبلغ یارانه دریافت نکرده اند. اخلال در سیستم – مشکلاتی که برای ایرانیان چندان جدید نیست – دلیل آن ذکر شد، اما این نگرانی خانواده را در مورد حذف آنها از مجموعه یارانه بگیران افزایش داد. این در حالی است که پیشتر داریوش ابوحمزه، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود که دولت در حال حاضر برنامه و سیاستی برای حذف یارانه بگیران تا پایان سال ندارد.

اما گروه بعدی از یارانه بگیران به میزان یارانه اعتراض داشتند. ظاهرا برخلاف ماه های گذشته به جای 400 هزار تومان، 100 هزار تومان کمتر به حساب آنها واریز شده است. در همین راستا وزیر اقتصاد پیشتر توضیح داده بود که تغییری در میزان یارانه پولی ایجاد نمی شود و از این پس شاهد آن خواهیم بود. لایحه بودجه در مجلس مطرح شد و میزان یارانه نقدی بدون تغییر باقی ماند. هیچ مقامی در این خصوص اظهار نظری نکرده است، تنها امروز طیبه حسینی سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه ها به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که پرداخت یارانه نقدی تا پایان سال تغییری نمی کند اما در سال آینده بودجه ای که رقمی برای یارانه اعلام شد همین قدر می شود پرداخت می شود. اما سرپرستان خانوار کجا می توانند اعتراضات خود را پیگیری کنند؟

چندین روش برای ردیابی پرداخت های کمک نقدی

مسئولان ذیربط می‌گویند که مردم می‌توانند از چند طریق به یارانه نقدی اعتراض کنند. دو سیستم معرفی شده؛ یکی سامانه ثبت اعتراض و درخواست بررسی و دیگری سامانه ثبت کمک های بلاعوض. همچنین وزارت رفاه اعلام کرد که سرپرستان خانوار می توانند درخواست خود را در این آدرس ثبت نام یا پیگیری کنند بازدید کنید.

همچنین، راه دیگر ردیابی با استفاده از کد کشور است. مردم میتوانند با تلفن گویا 09200006369 تماس بگیرید. در مرحله بعد باید کد ملی سرپرست خانوار را وارد کنند. با وارد کردن کد ملی و تلفن تماس با سرپرست خانوار مشخص می شود که یارانه به خانوار تعلق می گیرد یا خیر.


اعتراض به کاهش یارانه به دلیل تراکنش بانکی

حساب های شخصی و تجاری را از هم جدا کنید

افرادی که یارانه آنها به دلیل تراکنش های کلان به حالت تعلیق درآمده است، می توانند حساب شخصی و تجاری خود را جدا کنند. در این صورت، تاریخچه اطلاعات مربوط به حرکت حساب آنها در آینده لحاظ نخواهد شد.

دولت سیزدهم اردیبهشت ماه تصمیم به حذف یارانه گرفت. ضمناً شرایط ثبت اعتراض به عشر و درخواست تجدیدنظر را فراهم کرد. اگرچه بیش از سه ماه از آن زمان می گذرد، اما باقی مانده ها و نامزدهای بازنگری اعشاری همچنان انتقاداتی دارند.

در سیستم جدید پشتیبانی معیشت در hemayat.mcls.gov.ir اطلاعات کارت شناسایی اقتصادی خانوار در سه بخش اطلاعات خرید کارت بانکی، اطلاعات وسیله نقلیه و اطلاعات درآمد به تفکیک و جداگانه امکان پذیر است و کاربرانی که درخواست بررسی این اطلاعات را دارند می توانند. درخواست خود را در مراحل جداگانه ثبت کنید.

سایت ثبت اعتراض به عشر یارانه ای

اما روند ثبت اعتراض عشریه و شناسایی خانوارهای واجد شرایط همچنان ادامه دارد و متقاضیان بازنگری عشر و افرادی که از اردیبهشت ماه 1301 یارانه آنها کاهش یافته است همچنان می توانند در سامانه اطلاع رسانی وزارت کار و امور اجتماعی ثبت نام یا پیگیری کنند. یک آدرس.

ثبت کمک های نقدی باقیمانده

همچنین ثبت نام افرادی که هنوز یارانه نقدی دریافت نکرده اند و یا متقاضی جدید یارانه هستند نیز از طریق سایت انجام می شود. ممکن است.

الزام بازماندگان و ثبت نام کمک هزینه جدید

رئیس پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی ایران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تکلیف بازماندگان و ثبت نام جدید یارانه ای گفت: برخی از بازماندگان به دلایل مختلف هنوز موفق به ثبت نام نشده اند. ثبت نام بازماندگان و انصراف های قبلی توسط سازمان هدفمندی یارانه ها و از طریق درگاه my.gov.ir انجام می شود.

پس از ثبت نام، اطلاعات خانوارهای ثبت نام شده از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها به پایگاه اجتماعی ایران ارسال و در دور بعدی پرداخت یارانه بلافاصله تمدید شد و در صورت حضور در دهک های یکم تا نهم، سرپرستان. واجدین شرایط از خانوارها موظف شدند یارانه را نزد سازمان هدف واریز کنند.

خبر داشتن: آخرین اخبار مربوط به ارسال و دریافت کمک هزینه در 24 ساعت گذشته

تکلیف رفع انسداد یارانه ها

وی درباره خانوارهایی که اخیرا مشمول شده اند و معوقات خود را دریافت نکرده اند و تکلیف رفع انسداد یارانه ها، گفت: کلیه امور اجرایی مربوط به پرداخت یارانه ها از جمله پرداخت معوقات به مشمولان، تعیین تکلیف مبالغ بلوکه شده در حساب سرپرست خانوار، حل مشکل واریز مبالغ کمتر از تعداد افراد خانوار و … توسط سازمان مجری یارانه تعیین می شود.

نحوه تغییر اطلاعات اولیه ثبت نام خانوار

وی درباره نحوه تصحیح اطلاعات اولیه ثبتی خانوار گفت: همانطور که قبلاً گفته شد متولی اطلاعات ورودی دستگاه های اجرایی هستند که آن را تولید می کنند. به عنوان مثال اگر شخصی خودرویی را بدون گارانتی فروخته یا پلاک دریافت نکرده است باید با مراجعه به مراکز پلاک مشکل را حل کند.

کمک هزینه جدایی فرزند مجرد

اطلاعات ساختار خانوار که یکی از اساسی‌ترین داده‌های بررسی ترویجی است، در صورت نیاز به اصلاح (مواردی مانند ازدواج کودکان، اشتغال فرزندان مجرد، فوت و ولادت، حضانت) توسط سازمان هدفمندسازی کمک هزینه اصلاح می‌شود. ، طلاق و …) از طریق پلیس پلاس 10 یا سامانه های افشای آن سازمان انجام می شود.

رئیس پایگاه اطلاع رسانی رفاه اجتماعی ایرانیان از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به هر حال وزارت رفاه اجتماعی در سامانه جدید حمایتی (اعتراض یارانه ای) hemayat.mcls.gov این فرصت را فراهم می کند. .ir از این رو بخش های خانوار ممکن است به برخی از اقلام شامل آن اشاره کنند. اندازه گیری های آنها را مشاهده کنید و در صورت اعتراض راهنمایی های لازم را برای تصحیح اطلاعات دریافت کنید.

در مورد افرادی که به اصطلاح افراد تجاری هستند و معتقدند گردش حساب زیاد آنها منجر به حذف یارانه آنها شده است، ممکن است در صورت جداسازی حساب شخصی و تجاری، تاریخچه اطلاعات گردش حساب آنها وجود داشته باشد. در مطالعات آتی مورد توجه قرار نخواهد گرفت.

زریباف افزود: علاوه بر این که برخلاف افکار عمومی گردش حساب (مجموع سپرده ها و برداشت های بانکی) یکی از کم اثرترین عناصر در سازوکار اندازه گیری است.

به گفته وی، پس از ثبت اعتراض و اقدام برای تصحیح اطلاعات ثبت شده خانوار و همچنین ارسال اطلاعات تصحیح شده از نهادهای سرپرستی به پایگاه اجتماعی ایران، اطلاعات جدید در نظرسنجی های آتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. سه شش ماه دیگه . .