انواع شیشه های ساختمانی


انواع شیشه های ساختمانی چیست؟ کاربرد شیشه های ساختاری در صنعت ساختمان چیست؟ چرا باید از شیشه در ساخت و ساز استفاده شود؟

شیشه ها به دلیل کاربرد زیاد به یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی و معماری تبدیل شده اند و این روزها طرفداران زیادی برای افزایش زیبایی ساختمان ها پیدا کرده اند. لیوان ها با توجه به نوع و شکلی که ارائه می دهند انواع مختلفی دارند. آنها در ساخت و ساز استفاده خواهند شد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم با توجه به پارامترهای مختلف این نوع محصول از جمله عایق صدا، نمای ساختمان، امنیت و استحکام، بهترین نوع لعاب را انتخاب و استفاده کنید.

شیشه ی حرارت دیده

از مهمترین شیشه های ساختمانی باید به شیشه های سکوریت اشاره کرد که اغلب در تراس ها و درب های ورودی استفاده می شود. این محصول ماندگاری بالایی از خود نشان داده و بسیار ایمن است زیرا در فرآیند ساخت آن از گرما استفاده می شود. این نوع شیشه با فرآوری شیشه فلوت ایجاد می شود و از این طریق استحکام و مقاومت چندین برابری در برابر فشار بالا را به دست می آورد و در مقابل شکستگی نیز گزینه مناسبی محسوب می شود.

این محصول در انواع مختلفی عرضه می شود که از میان آنها باید به شیشه فلوت اشاره کرد که رنگ سبز دارد و با قیمتی مقرون به صرفه عرضه می شود، به همین دلیل اساساً از این محصول برای مغازه ها استفاده زیادی می شود ، تراس، ویترین مغازه و غیره و مشاهده شده است که در برخی موارد حتی برای تخته وایت برد نیز استفاده شده است.

محصول دیگر شیشه سکوریت Superclear است که رنگ آن شفاف بوده و از میزان رنگ سبز در آن بسیار کاسته شده است. از کاربردهای آن باید به خانه ها و مغازه های مجلل اشاره کرد. به دلیل شفافیت بالایی که دارد معمولا قیمت گرانی دارد و به نوعی نمایشگر مجللی برای ساختمان ایجاد خواهد کرد.

شیشه سکوریت برنزی در رنگ قهوه ای موجود می باشد و برای درب پارکینگ و نماهای آلاچیق استفاده می شود و دید کمی از سایت ایجاد می کند. شیشه سکوریت دودی به رنگ تیره ساخته شده است و به همین دلیل گزینه ای هوشمند برای اتاق های کنفرانس در نظر گرفته می شود. در بسیاری از موارد برای لیوان های روی میز نیز موثر خواهند بود و در نتیجه زیبایی بصری زیادی به خانه می بخشند.

نرده شیشه ای

نرده شیشه ای یکی از پرکاربردترین متریال هایی است که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد و نمای داخلی و خارجی خانه را به بهترین نحو تزئین خواهد کرد. این عمدتا در ساختمان های مسکونی، ساختمان های اداری و ویلا استفاده می شود. نکته مثبت این محصولات این است که بر اساس زیبایی و همچنین به دلیل استحکام بالایی که دارند در برابر عوامل مختلفی مانند تغییرات فشار و دما مقاوم خواهند بود. با در نظر گرفتن این موارد، نرده شیشه ای برای محافظت از تراس نیز ایده آل است و با قیمت مناسب موجود است، بنابراین شما می توانید آن را خریداری کنید و از آن برای ساخت و ساز استفاده کنید تا با بهترین کیفیت موجود باشد و زیبایی ایجاد کند. نمای ساختمان

این محصول انواع مختلفی دارد و این روزها از آنجایی که در مدل ها و انواع مختلف عرضه می شود به بهترین نحو نیاز همه افراد را برآورده می کند و برای تمامی مقاصد تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر علاقه مند به استفاده از یک متریال زیبا و ماندگار به جای مصالحی مانند چوب و فلز برای تضمین امنیت تراس هستید، نرده شیشه ای می تواند این شرایط را به بهترین نحو برای شما فراهم کند.

شما قادر خواهید بود بالاترین استانداردها را حفظ کنید و همچنین با کمک این نوع نرده ها به راحتی می توانید فضای اطراف خود را مشاهده کرده و از آن لذت ببرید. جالب است بدانید که این محصول برای روف گاردن و پشت بام نیز کاربرد دارد و زیبایی فضا را بیشتر خواهد کرد. در نتیجه بهتر است به محیطی که می خواهید از آن استفاده کنید توجه کنید و سپس فرآیند خرید را انجام دهید.

پنجره دوجداره

به طور کلی شیشه دوجداره از دو یا چند لایه موازی تشکیل شده است که همه آنها چند میلی متر از هم جدا شده اند. فضای بین آنها با استفاده از گازهای بی اثر مانند آرگون پر می شود. این فضای خالی به عنوان یک عایق عمل می کند و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند. همچنین شرایطی را برای کاهش تبادل دما و صدا در محیط ایجاد خواهد کرد. در دنیای امروز و در شهرهای پرجمعیت، آلودگی صوتی یکی از مشکلاتی است که با استفاده از شیشه دوجداره به بهترین وجه قابل کنترل است. این محصول یک راه حل موثر توسط مهندسان است که مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت. از مهمترین مزایای آن باید به موارد زیر اشاره کرد.

  • صرفه جویی در انرژی
  • کاهش سر و صدا
  • افزایش ایمنی ساختمان
  • حفظ تعادل دمایی محیط
  • مقاومت بالا در برابر زلزله
  • رنگ های متنوعی وجود دارد

این نوع مواد دارای انواع مختلفی می باشد که می توانید بنا به سلیقه خود از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال شیشه های لمینت دو جداره در سال های اخیر با استقبال بسیار خوبی از سوی طراحان و معماران مواجه شده است که امنیت بالایی را نشان می دهد و کاربردهای فراوانی دارد. نمای شیشه ای اسپایدر نیز شفافیت بالایی دارد و بسیار سبک است به همین دلیل می توانید برای افزایش زیبایی ساختمان ها سفارش دهید و از آن استفاده کنید. این محصول به تازگی وارد بازار شده و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

انواع شیشه نمای ساختمان

شیشه های نما انواع مختلفی دارند، بنابراین شرایطی را ایجاد می کنند که با خیال راحت بهترین محصول را انتخاب کرده و از آن برای زیباسازی ساختمان استفاده کنید. به همین منظور قصد داریم بهترین محصولات نمای شیشه ای را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و تمامی مزایا و معایب آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

این نوع شیشه بسیار کلاسیک و مناسب برای نوآوری و مدرن بودن فضا می باشد. بهترین گزینه برای طراحی دکوراسیون ساختمان است و با سایر قسمت های نما ترکیب خواهد شد. نقوش و طرح های روی آن در ساختمان های مسکونی و تجاری با طراحی منحصر به فرد بسیار کاربردی تلقی خواهد شد. نکته مثبت آن این است که امنیت و حریم شخصی شما عزیزان را به بهترین شکل ممکن تامین می کند و با توجه به نیاز مشتری در طرح های منحصر به فرد موجود می باشد.

شیشه‌های رفلکس یا آینه‌ای طرفداران زیادی را برای خرید به خود جلب کرده است زیرا شکل منحصر به فردی به ساختمان می‌دهد. این نوع نمای شیشه ای تصویر را منعکس می کند و بنابراین با قابلیت بازتاب نور همراه است. به همین دلیل باید در نظر داشته باشید که در صورت نبود نور مانند قبل عمل می کند و شیشه معمولی محسوب می شود. اصولا از وکیوم های بسیار قوی و پلاسمای القایی استفاده می کند که در نتیجه این دو مشکل رنگ آن با شیشه معمولی متفاوت است. به لطف ترکیب شیمیایی خاص خود، تغییر رنگ داده و نور را به خوبی منعکس می کند. بدین ترتیب در هوای روشن، فضای داخلی خانه یا محل کار به دلیل انعکاس نور از بیرون قابل رویت نیست و این مشکل شرایطی را ایجاد می کند که حریم خصوصی به بهترین نحو رعایت شود. این نوع شیشه در رنگ های مختلفی مانند دودی، طلایی، نقره ای و تیتانیوم موجود است.

شیشه فلوت یکی از ترندهای روز دنیاست که کاربردهای زیادی دارد. ابتدا باید بگوییم که این لیوان ساختاری مشابه شیشه معمولی دارد، اما در مرحله آخر شیشه را در یک مخزن پر از قلع قرار می دهند تا تمام امواج آن از بین برود و به صورت صاف درآید. اگر از قلع استفاده نکنید، موج هایی در شیشه خواهید دید. از مزایای آن باید به کیفیت بسیار بالایی اشاره کرد و همچنین عایق حرارتی و صوتی بسیار خوبی خواهد بود. ظاهر شیک طراحی آن نیز یکی از مهم ترین عواملی است که باعث افزایش چشمگیر استفاده از آن شده است. همچنین برای ساخت آینه استفاده می شود.

از انواع شیشه های نمای ساختمانی می توان به بهترین آنها اشاره کرد. شیشه کم تابش که علاوه بر انعکاس نور خورشید، شرایطی را برای انعکاس امواج خورشیدی ایجاد می کند. در نتیجه محیط خانه را روشن می کند و از عبور اشعه های مضر جلوگیری می کند در نتیجه شرایطی را برای ورود گرما و سرمای کمتری به خانه ایجاد می کند. تحقیقات نشان داده است که این محصول باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود و به دلیل زیبایی و مقاومت بالا گزینه مناسبی برای استفاده در نمای ساختمان به حساب می آید. کاهش هزینه های تامین گرمایش و سرمایش باعث کاهش و همچنین محافظت از اشیاء و لوازم خانه شده است، بر این اساس مزایای زیادی دارد.

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای این روزها وارد صنعت ساختمان سازی شده و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است و می توان آن را یکی از منحصر به فردترین سازه های ساختمانی دانست. این محصول در دو نوع تهیه و عرضه می شود که یک نوع آن ثابت است که به صورت یکپارچه نصب می شود و نوع دیگر متحرک است که با ریل هایی طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد که اساساً برای راه اندازی آن نیاز به موتور الکتریکی است خانه های مجلل از این نوع سقف استفاده خواهند کرد، بنابراین هر زمان که علاقه مند باشید، می توانید به راحتی از فضای آسمان و ستاره ها لذت ببرید. بنابراین به دنبال شیشه ای باشید که از عبور نور خورشید جلوگیری کرده و در نتیجه محیطی زیبا و آرام را برای شما ایجاد کند. همچنین مزیت شیشه تاشو را می توان برای فضاهای کوچکتر مناسب دانست.

دیوار شیشه ای

دیوار شیشه ای نوعی جداکننده فضا است که به جای دیوار استفاده می شود و عمدتا در محیط های خانگی یا اداری استفاده می شود. این نوع شیشه به دلیل طراحی مینیمال برای خانه هایی با متراژ کم مفید به حساب می آید. زیبایی فضا را بیشتر می کند و یکی از مزایای آن امکان شخصی سازی است. نصب و جابجایی آن آسان خواهد بود و هزینه ها را کاهش می دهد. محیطی پویا فراهم می کند و به شما امکان استفاده از نور طبیعی را می دهد. این یک سبک جدید در طراحی است، بنابراین شما این فرصت را دارید که نظر مردم را به طراحی داخلی و دکوراسیون خانه به بهترین نحو جلب کنید.

شیشه های ساختمانی انواع مختلفی دارند و بسته به جنس و طرحی که دارند به اشکال مختلفی تولید و موجود می شوند به همین دلیل کاربردهای متفاوتی را نشان خواهند داد، با توجه به موضوعات ذکر شده بهترین نوع شیشه را انتخاب کرده و سفارش دهید.

/ توجه: این مقاله یک گزارش تبلیغاتی است و سایت کوکا مسئولیتی در قبال خدمات وارد شده ندارد.