بازگشایی سیستم یکپارچه خودرو در ماه سپتامبر فقط برای آن افراد است


مدیر سامانه یکپارچه توزیع خودرو از بازگشایی سامانه یکپارچه خودرو برای 3 درصد باقیمانده فاز دوم در شهریور ماه خبر داد.

من گزارش میدم اخبار خودروهای داخلی; مهندس مهدی تقدسی با بیان اینکه این متقاضیان در مرحله دوم با ظرفیت استفاده نشده خودروسازان خصوصی مواجه هستند افزود: بازگشایی سامانه مربوط به مرحله سوم نیست و ادامه فروش مرحله دوم است. یک ماشین یکپارچه؛ همچنین تاریخ دقیق بازگشایی سامانه و خودروهای موجود هنوز مشخص نیست.

چند روزی است که برخی رسانه ها در فضای مجازی از آغاز سومین مرحله فروش یکپارچه خودرو و حتی اسامی خودروهای عرضه شده خبر می دهند.

مدیر سامانه یکپارچه توزیع خودرو افزود: همانطور که قبلاً گزارش داده بودیم، سیستم یکپارچه فروش خودرو برای آندسته این یکی از افرادی است که در مرحله دوم فروش خودرو کاندیدای 3 خودرو است. روز WHO (CKD) خودروسازان خصوصی بودند، اما به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده و ظرفیت استفاده نشده خودروسازان، تخصیص داده نشد.

تقدسی گفت: هنوز مشخص نیست چه خودروهایی عرضه می شود. با توجه به اینکه با توجه به ظرفیت های خالی که برای تعدادی از محصولات در سال جاری و همچنین در سال 1403 سامانه به روی این افراد بازگشایی می شود، خودروسازان تا این زمان (شهریور) اعلام می کنند که چه محصولاتی را عرضه می کنند تا متقاضیان ثبت نام خود را انجام دهند. درخواست؛ بنابراین اسامی منتشر شده از خودروها فعلا تایید نشده است.

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو گفت: پس از تعیین تکلیف ثبت نام از متقاضیان باقی مانده از مرحله دوم، مرحله سوم را برنامه ریزی می کنیم.

تقدسی تاکید کرد: این بازگشایی در راستای اتمام مرحله دوم فروش تلفیقی خودرو بوده و ربطی به مرحله سوم ندارد. پس از تعیین تکلیف در این مرحله که قطعا شهریور ماه خواهد بود اما هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نیست. قبل از باز کردن سیستم، اطلاع رسانی در این راستا انجام می شود. پس از مشخص شدن تکلیف این مرحله و پایان مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو، برنامه ریزی مرحله سوم آغاز خواهد شد.