با 8 ساعت توقف در استانبول و تورهای آنتالیا چه کنیم؟



اگر به دنبال پاسخی در مورد توقف 8 ساعته در استانبول هستید، این مقاله از سایت توریاب را بخوانید تا بدانید در توقف 8 ساعته در استانبول چه باید کرد. ما سعی کردیم بهترین برنامه 8 ساعته استانبول را برای گذراندن فراموش نشدنی ترین 8 ساعت زندگی خود در استانبول برنامه ریزی کنیم. تور استانبول خرج کردن

در 8 ساعت در استانبول چه کنیم؟

اگر با هواپیما به تور ارزان استانبول اگر سفر کرده اید و قرار است در فرودگاه استانبول منتظر بمانید و اجازه خروج از فرودگاه را ندارید، پیشنهاد می کنیم ابتدا مقاله «در فرودگاه استانبول در 6 ساعت چه کاری انجام دهیم» را در سایت ما مطالعه کنید. اگر ویزای ترکیه دارید و می توانید فرودگاه استانبول را ترک کنید، پاسخ این سوال که در استانبول چه کاری انجام دهید را در 8 ساعت به شما می گوییم تا بدانید در 8 ساعت در استانبول چه کاری انجام دهید.

برای استفاده از 8 ساعت وقت خود در استانبول باید دو ساعت به میدان تقسیم بروید و برگردید زیرا فاصله میدان تقسیم تا فرودگاه استانبول ترکیه حدود یک ساعت است.

میدان تقسیم

تکسیم میدانی است که به آن مرکز تجاری استانبول نیز می گویند. می توانید اجناس مورد نیاز خود را از مراکز خرید اطراف این میدان خریداری کنید. پس با رسیدن به میدان تقسیم، ساعتی را به پیاده روی و خرید در مغازه های اطراف این میدان اختصاص دهید تا بتوانید اجناس مورد نیاز خود را خریداری کنید. لباس های مورد نظر خود را باید از فروشگاه های پوشاک استانبول خریداری کنید زیرا لباس های ترکی با کیفیت و قیمت مناسبی هستند میدان تقسیم از گذشته تا به امروز معروف است. از این مکان برای جداسازی آبی که وارد شهر می شد استفاده می شد. در واقع در این نقطه آبی که وارد شهر می شد جدا شده و به نقاط مختلف شهر می رفت. این میدان به تکسیم معروف است که به معنای جدا شدن است.

بنای یادبود جمهوری

یکی از جاذبه های میدان تقسیم و خیابان استقلال استانبول، بنای یادبود جمهوری در وسط میدان تقسیم است. این مجسمه معروف که در سال 1928 ساخته شده است، مصطفی کمال آتاتورک، بنیانگذار جمهوری ترکیه را به تصویر می کشد و در بین مردم این کشور بسیار محبوب است. در دو طرف این مجسمه مجسمه های چند سرباز وجود دارد که پرچم ترکیه را در دست گرفته اند و عظمت آن را چند برابر می کنند.

مجسمه جمهوری، اثر پیترو کانونیکا، مجسمه‌ساز ایتالیایی، نماد آزادی ترکیه است. امروزه این بنا به عنوان نماد شهر استانبول شناخته می شود و هر ساله گردشگران زیادی در تور لحظه آخری استانبول از آن دیدن می کنند و در کنار این مجسمه عکس یادگاری می گیرند.

پس از رسیدن به میدان تقسیم می توانید در کنار بنای یادبود جمهوری بایستید و از زیبایی آن لذت ببرید و اگر به عکاسی علاقه دارید می توانید کنار این مجسمه بایستید و عکس بگیرید.

  • خیابان استقلال

خیابان استقلال علاوه بر میدان تقسیم، جاذبه های بی نظیری دارد. خیابان استقلال در قسمت جنوبی میدان تقسیم قرار دارد و افراد زیادی در تمام طول شبانه روز در آنجا قدم می زنند. اگر می خواهید به یک کافه سر بزنید یا در محیطی زیبا غذا بخورید، خیابان استقلال پیشنهاد ماست. پس از بازدید از میدان تقسیم و مغازه های اطراف آن، می توانید سری به خیابان استقلال بزنید و ساعتی را با خوردن غذاهای خوشمزه در این کافه ها سپری کنید.

پارک گزی تکسیم

پاسخ دیگری که می توان به سوال «در 8 ساعت در استانبول چه کنیم» این است که می توانید به پارک تقسیم گزی بروید. این پارک نه چندان بزرگ مکانی عالی برای یک ساعت استراحت است. اگر می خواهید زیر سایه درختان استراحت کنید، پیشنهاد می کنیم از پارک تکسیم گزی دیدن کنید. افراد زیادی هر روز دوچرخه سواری و پیاده روی می کنند و ما این فعالیت را به شما توصیه می کنیم.

خیابان فرانسوی

پس از استراحت در پارک تکسیم گزی، نوبت به بازدید از خیابان فرانسوی می رسد. ساخت و طراحی این خیابان از خیابان های فرانسه الهام گرفته شده است و اگر در این خیابان قدم بزنید تصور می کنید که در خیابان های پاریس قدم می زنید. همچنین در روزهای گرم بسیاری از هنرمندان در این خیابان به نواختن موسیقی می پردازند و هنگام پیاده روی می توانید از موسیقی لذت ببرید. پیشنهاد می کنیم ساعتی را در این خیابان بگذرانید.

کاخ دلما باغچه در استانبول

اگر وقت کافی دارید می توانید در زمان باقیمانده از کاخ دلما باغچه دیدن کنید. برای بازدید از این کاخ دو ساعت زمان نیاز دارید، پس زمان خود را مدیریت کنید.

کاخ دلمه باغچه که در قرن نوزدهم ساخته شده است به عنوان آخرین اقامتگاه پادشاهان عثمانی شناخته می شود. کاخ دلمه باغچه مساحتی در حدود 250000 متر مربع دارد و یکی از بی نظیرترین کاخ های عثمانی است. این کاخ دارای قسمت های مختلفی از جمله حرمسرا، تالار تشریفات و بخش اداری است و با معماری باشکوه و منحصر به فرد خود هر گردشگری را به خود جذب می کند.

راهروهای بزرگ، چراغ های رنگارنگ و مجسمه های باشکوه در این کاخ توجه گردشگران استانبول را به خود جلب می کند. این کاخ رویایی در نزدیکی تنگه بسفر واقع شده است، بنابراین منظره ای رویایی از اطراف دارد و توصیه می کنیم حتما از آن دیدن کنید. لازم است بدانید که فاصله این ساختمان تا میدان تقسیم حدود 20 دقیقه با پای پیاده است و می توانید به سرعت به آنجا برسید.

به میدان تقسیم برگردید و به فرودگاه بروید

پس از بازدید از کاخ دلما باغچه، زمان شما به پایان می رسد و باید به میدان تقسیم برسید. پس از رسیدن به میدان تقسیم، می توانید با تاکسی به فرودگاه بروید.

اگر وقت اضافه دارید، می توانید به گشت و گذار در فرودگاه استانبول یا خرید در فرودگاه استانبول بروید. فرودگاه استانبول یکی از بزرگترین فرودگاه های جهان است که به تنهایی می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند.

اگر در فرودگاه تور آنتالیا هشت ساعت وقت داشتید، در مقاله ای جداگانه شما را با جاذبه های این شهر توریستی آشنا می کنیم. البته ترافیک کمتری در آنتالیا وجود دارد و شانس بیشتری برای لذت بردن از تور آنتالیا با دیدن مناظر بندری و کالیچی و آثار باستانی مانند آسپندوس و … دارید.

در پایان خط

در این مقاله به این سوال که در 8 ساعت در استانبول چه باید کرد پاسخ دادیم و به شما پیشنهاد دادیم با تاکسی به میدان تقسیم بروید و از نقاط گردشگری اطراف میدان تقسیم دیدن کنید. اگر تجربه سفر به استانبول را دارید فراموش نکنید که خاطرات سفر استانبول خود را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

در 8 ساعت در استانبول چه کنیم؟

می توانید به میدان تقسیم بروید و از مکان های گردشگری اطراف میدان تقسیم که در این مطلب توضیح داده ایم دیدن کنید.

در 8 ساعت در استانبول چه چیزی بخریم؟

بهترین لباس ها و لوازم جانبی را می توانید در فرودگاه استانبول یا میدان تقسیم خریداری کنید.

/ توجه: این مقاله یک گزارش تبلیغاتی است و سایت کوکا مسئولیتی در قبال خدمات وارد شده ندارد.