برترین متخصصان کاشت مو را بشناسید! (سال 2023)






امروزه افراد زیادی هستند که دچار ریزش مو یا کم پشتی مو شده اند و به دنبال راهکار برای درمان و بهبود آن می باشند. مو از مهم ترین ویژگی های ظاهری هر فردی است که زمانی که شروع به ریزش کند باعث افت اعتماد به نفس فرد می شود و زیبای فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. روش های خانگی، انواع قرص ها یا حتی داروهای شیمیایی به طور قطعی نمی توانند نتیجه رضایت بخشی برایتان داشته باشد. عمل کاشت مو طبیعی، تنها روش دائمی و ماندگار است و از آن دسته مواردی است که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد و پزشکان قرار گرفته و از اثر بخش ترین روش ها برای رفع کم پشتی مو و طاسی سر است.

برای گرفتن نتیجه ایده آل خود، لازم است بهترین دکتر کاشت مو در تهران را پیدا کرده و با مراجعه به آن کم پشتی و طاسی سر خود را درمان کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به سایت پزشکا (pezeshka.net) مراجعه کرده و یا از سایت هایی نظیر جراحا و جراحتو کمک بگیرید.

کاشت مو چیست؟

کاشت مو یک روش کارآمد و تاثیر گذار برای درمان کم پشتی مو و طاسی سر است. معمولا در جراحی کاشت مو از بی حسی موضعی استفاده می شود و بیمار کاملا هوشیار است. در این فرایند زیبایی، برای انتقال فولیکول های مو از یک ناحیه سر یا حتی بدن به نواحی کم پشت، مو گرفته می شود. در ابتدا موهای مناسب برای کاشت از نواحی اطراف و پشت سر برداشته می شود و بعد از این که سلامت آن ها توسط میکروسکوپ بررسی شد؛ در ناحیه دریافت کننده کاشت می شوند. در این جراحی تکنسین و پزشک در کنار هم کاشت را انجام می دهند و تکنسین ابتدا موهای برداشته شده را آماده می سازد و پزشک متخصص، سر را برای عمل پیوند آماده می کند و در آخر پس از کاشت مو با تراکم بالا پوست سر پانسمان شده و بیمار مرخص می شود.

انواع روش های کاشت مو

متناسب با شرایط هر فرد به صورت جداگانه، کاشت مو برای او انجام می شود. روش های بسیاری برای کاشت مو وجود دارد که سه مورد از آن ها عبارتند از:

  • کاشت مو به روش FUT: این روش برای درمان طاسی مورد استفاده قرار می گیرد و برداشت گرافت ها توسط جراح با نوار های باریکی به نام فلپ صورت می گیرد. به دلیل این که فاصله زمانی بین برداشت و کاشت گرافت ها بسیار کم است، کیفیت مو های کاشته شده در این روش بسیار بالاست و گرافت های مورد نیاز این روش، معمولا از پشت سر برداشته می شوند.
  • کاشت مو به روش DHI: بهترین و به روز ترین روش، روش DHI است، بدون نیاز به برش و ایجاد شیار های یکسان و با عمق مناسب انجام می شود. البته این روش برای تمامی افراد توصیه نمی شود و قبل از انجام باید با پزشک خود مشورت کنید.
  • کاشت مو به روش FUE: این نوع کاشت به استخراج واحد فولیکولی معروف است و نوعی کاشت مو است که واحد های فولیکولی را از ناحیه سالم سر بر می دارند و آن ها را درون میکرو شکاف های ایجاد شده در قسمت دریافت کننده می گذارند. واحد های فولیکولی مو با کمک پانچ موتوری برداشته شده و سپس با ساکشن در محفظه استوانه ای شکل جمع آوری شده یا با میکروفور بدون مداخله دست برداشته می شوند و در پتری قرار داده می شوند. این روش بخیه و بریدگی ندارد و درد آن به مراتب کمتر است و به تعداد گرافت کمتری نیاز است.

مراقبت های قبل از کاشت مو

اگر می خواهید نتیجه ای که از کاشت مو می گیرید رضایت بخش شما باشد، لازم است قبل از اقدام به کاشت مو موارد زیر را رعایت کنید:

  • مصرف الکل و استعمال دخانیات را از چند هفته قبل از عمل کنار بگذارید زیرا می تواند باعث انعقاد خون در زمان جراحی گردد.
  • برخی از داروها مانند ویتامین ها، مکمل ها و قرص های ویتامین E و یا آسپرین ها باعث رقیق شدن خون می شوند، به همین دلیل از دو هفته قبل از عمل باید از مصرف آن ها خودداری کرد.
  • مصرف برخی از دمنوش های گیاهی ممکن است برای شما ممنوع باشد و توسط پزشک معالج توضیحاتی در رابطه با آن داده شود.

مراقبت های بعد از کاشت مو

  • روزهای اول بعد از عمل حتما زمانی که استراحت می کنید، سرتان را روی بالش قرار دهید و مراقب باشید که در تماس سر با بالش، فولیکول های مو نریزد.
  • به دلیل تزریق داروهای آرام بخش و مسکن نیاز است که روز عمل، یک نفر را به عنوان همراه داشته باشید تا هنگام ترخیص شما را تا منزل همراهی نماید.
  • در روزهای بعد از عمل کاشت مو، سعی کنید موی سر را در تابش مستقیم خورشید قرار ندهید.
  • بهتر است محل مورد نظر بعد از کاشت را مرطوب نگه دارید.
  • از شستن مو های خود اجتناب کنید.
  • از کلاه یا روسری استفاده نکنید.
  • استفاده از پماد هایی که پزشک تجویز نموده برای خشک کردن زخم ها و در نتیجه از بین رفتن آن ها بسیار مهم و ضروری می باشد.

زمان مناسب برای کاشت مو

برای کاشت مو باید به سن خود نیز توجه کنید و بدون مشورت پزشک و ذکر تمام شرایط خود، اقدام به کاشت مو نکنید. افراد زیر 25 سال به هیچ عنوان نمی توانند کاشت مو انجام دهند زیرا ممکن است موهای خودشان نیز ریزش پیدا کند و در نتیجه مجدد نیاز به کاشت مو داشت باشند. پزشکان و متخصصان این حوزه معتقدند افراد با این شرایط سنی، بهتر است از تقویت کننده ها برای بهبود وضعیت موهایشان و جلوگیری از ریزش موی سرشان استفاده کنند. البته به طور کل بهترین زمان برای انجام کاشت مو در هر فرد بستگی به شرایط آن شخص دارد. وضعیت ریزش موی فرد، توانمندی ناحیه برداشت، فصلی که در آن کاشت مو انجام می دهید، انتظار و توقعی که از کاشت مو دارید، شرایط جسمی و روانی و بسیاری از عوامل دیگر از شرایط مختص به هر فرد هستند که می تواند زمان مناسب را برای هر شخص متفاوت کند.

کلام آخر

امروزه به دلیل شرایط محیطی و دیگر شرایط مختلف، ریزش مو و طاسی سر به مراتب بیشتر از قبل مشاهده می شود و افرادی که دچار این مشکل شده اند، بسیار به دنبال پزشکی متخصص برای رفع و درمان ریزش موی سر خود هستند. کاشت مو یکی از روش های نوین و کارآمد برای افراد است که می توانند با انجام آن، طاسی سر خود را درمان کرده و شاهد رشد مجدد موهایشان شوند. ما در این مقاله سعی کردیم مطالب مفیدی در رابطه با کاشت مو در اختیار شما قرار دهیم. از این که تا پایان مقاله همراه ما بودید سپاس گزاریم. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به سایت پزشکا (pezeshka.net) مراجعه کنید.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت کوکا مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.