بنیانگذار کاردانو از مدیر عامل سابق OpenAI دعوت به همکاری می‌کند


چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیانگذار کاردانو از سم آلتمن (Sam Altman)، مدیر عامل سابق OpenAI و خالق چت جی پی تی (ChatGPT) دعوت کرده تا با یکدیگر روی یک مدل زبانی بزرگ (LLM) و غیرمتمرکز در پارتنرچین (Partnerchain) کار کنند.

به گزارش والکس و به نقل از cryptopolitan، دعوت بنیانگذار کاردانو از سم آلتمن پس از برکناری او از سمت مدیر عاملی OpenAI صورت گرفته است.

هاسکینسون در پلتفرم X به طور علنی با آلتمن این موضوع را مطرح کرد و نوشت:

سم از اونجایی که الان وقت آزاد داری، اگر به ایجاد یک LLM غیرمتمرکز علاقه‌مند هستی، با من تماس بگیر. پروژه جالبی روی پارتنرچین کاردانو میشه.

قابل ذکر است که دعوت به همکاری هاسکینسون از آلتمن تنها چند روز پس از انتصاب میرا موراتی (Mira Murati) به عنوان مدیرعامل موقت OpenAI صورت می‌گیرد. هیئت مدیره عدم شفافیت در اقدامات آلتمن را دلیل خروج او از OpenAI ذکر کرد.

اینطور که به نظر می‌رسد خروج سریع آلتمن از این شرکت نتیجه جنگی بر سر قدرت است.

او همچنین به نکته جالبی در پلتفرم X اشاره کرده است:

اگر من از میدان خارج شوم و نگرانی‌های خود را بیان کنم، هیئت مدیره OpenAI باید به دنبال خرید کامل سهام من باشد.

غیرمتمرکز شدن مدل‌های زبانی بزرگ نشان‌دهنده تغییرات اساسی در نحوه بررسی و استفاده از هوش مصنوعی (AI) است. چنین استراتژی‌هایی ممکن است امنیت، شفافیت و دسترسی بهتری را بواسطه استفاده از فناوری بلاک چین فراهم کند.

علاوه بر این، مشارکت بین کاردانو و آلتمن می‌تواند منجر به توسعه یک پلتفرم پیشگام شود که از مدل‌های استاندارد هوش مصنوعی متمرکز فراتر است.

cryptopolitan.com