بهترین رشته‌های تحصیلی در انگلستان • مجله تصویر زندگی


در دهه‌های اخیر، انگلستان به عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار برای تحصیلات عالی جهانی شناخته شده است. با وجود تاریخچه طولانی و مؤسسات تحصیلی برجسته، این کشور به دلیل برنامه‌های تحصیلی گسترده و چشم‌اندازهای حرفه‌ای فراوان، جذابیت زیادی دارد. در این مقاله، به بررسی بهترین رشته‌های تحصیلی در انگلستان خواهیم پرداخت. از رشته‌های مهندسی و فناوری گرفته تا رشته‌های علوم اجتماعی و هنرها، انگلستان به دانشجویان فرصت می‌دهد تا در حوزه‌های مختلف دانشگاهی بهترین تجربه را کسب کنند. در اینجا، با توجه به معیارهای متنوع، به بررسی رشته‌هایی که به دانشجویان این کشور ارائه می‌شود و چرا این رشته‌ها جزو برترین‌ها محسوب می‌شوند، می‌پردازیم.

مزایای تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان

اخذ اطلاعات از مزایای تحصیل در انگلستان، برای تصمیم‌گیری در مورد شغل آینده‌تان موثر است. در اینجا، مزایای چشم‌گیر تحصیل در انگلیس را بررسی می‌کنیم.

  • زبان انگلیسی: زبان متداول در انگلیس، انگلیسی است و آشنایی با این زبان به شما این امکان را می‌دهد که با راحتی با مردم انگلستان و افراد سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید. بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو از کشورهای مختلف هر سال در لندن تحصیل می‌کنند.
  • کیفیت بالای آموزش و اعتبار مدارک: حضور در برنامه‌ها و دوره‌های تحصیلی انگلیس، به شما امکان بهره‌مندی از شرایط برتر تحصیلی را می‌دهد و مدارک دریافتی‌تان دارای اعتباری است که در ابعاد بین‌المللی شناخته می‌شود.
  • ورود به بهترین دانشگاه‌های دنیا بدون کنکور: تحصیل در انگلیس بدون نیاز به کنکور و ارائه‌ی گواهی‌نامه‌های زیاد به شما امکان می‌دهد که با دغدغه‌های غیرضروری مانند آزمون‌های ورودی مبارزه نکنید. وجود دانشگاه‌های برجسته مانند آکسفورد در انگلیس، آن را به یکی از قطب‌های اصلی تحصیل تبدیل کرده است.
  • دوره‌های کوتاه‌تر و متنوع‌تر: دوره‌های تحصیلی در انگلیس نسبت به بسیاری از کشورها کوتاه‌تر هستند. به‌ عنوان نمونه، دوره لیسانس حدودا سه سال و دوره کارشناسی ارشد ممکن است یک سال طول بکشد. تنوع رشته‌های تحصیلی نیز در انگلستان بسیار زیاد است. دانشگاه‌های لندن به بیش از ۳۰ هزار رشته تحصیلی مختلف ارائه داده‌اند.
  • ویزای کار، بعد و در هنگام تحصیل: قوانین تازه‌ای که در انگلستان اجرا شده است، فارغ‌التحصیلان می‌توانند دو سال ویزای کاری بگیرند و حتی این امکان وجود دارد که در حین تحصیل به‌صورت تمام‌وقت کار کنند.

بهترین رشته‌های تجربی برای تحصیل انگلستان

تحصیل در انگلیس، جزء بهترین تصمیم‌هایی محسوب می‌شود که افراد می‌توانند بگیرند. اگر نگاهی به ردیف رشته‌های با درآمد بالا و فرصت‌های شغلی مناسب بی‌اندازیم، رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی برتری دارند.

اگر قصد دارید در رشته‌های پزشکی در انگلستان تحصیل کنید، مراحلی که باید پشت سر بگذارید، ابتدا شامل شرکت در دوره A-Level یا فاندیشن (Foundation) قبل از ورود به دانشگاه است. این دوره با هدف آمادگی بهتر دانشجویان و افزایش فرصت قبولی در دانشگاه‌های پزشکی برگزار می‌شود. فارغ‌التحصیلان این دو رشته، پس از اتمام تحصیل، می‌توانند با فکر در دوره‌های تخصصی، درآمد خود را افزایش دهند و در زمینه آموزش نیز فعالیت نمایند.

بهترین رشته‌های ریاضی برای تحصیل در انگلستان

رشته‌های مهندسی نیز جزو گزینه‌های برتر برای تحصیل در این کشور به شمار می‌آیند. برای ورود به دانشگاه‌های انگلستان در رشته‌های مهندسی، نیازمند شرکت در دوره A-Level یا فاندیشن (Foundation) می‌باشید. همچنین، حداقل نمره زبان آیلتس برابر با ۶ نیز برای موفقیت در این مراحل لازم است.

در حوزه رشته‌های مهندسی، رشته‌هایی همچون مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی سازه و سایر زیر شاخه‌های این حوزه شناخته می‌شوند.

برترین رشته‌های علوم انسانی در انگلستان

رشته‌های تحصیلی برتر در انگلستان تنها محدود به رشته‌های مهندسی و پزشکی نمی‌شوند. اگر علوم انسانی را انتخاب کرده و به دنبال بهترین رشته‌های تحصیلی در انگلستان هستید، این بخش را با دقت مطالعه کنید.

رشته حقوق، از دسته پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در کشور انگلستان است.

رشته‌های بازرگانی و مدیریت نیز در دسته بهترین رشته‌های تحصیلی در انگلستان قرار دارند و بازار کار مناسبی در شرکت‌های معروف جهانی دارند. افراد محصل در این رشته‌ها قادر هستند تا تحصیلات خود را در مقاطع مختلفی ارائه دهند.

یکی از اصلی‌ترین گرایش‌های رشته مدیریت، تجزیه و تحلیل کسب‌وکار است که به تحلیل عملکرد بیزینس‌های گوناگون در گذشته به منظور دستیابی به روش‌های مناسب جهت پیشرفت سازمان در آینده می‌پردازد.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی بهترین رشته‌های تحصیلی در انگلستان پرداختیم. از رشته‌های محبوب مهندسی و پزشکی گرفته تا رشته‌های علوم انسانی متنوع، هر یک از این رشته‌ها با بازار کار قوی و امکانات آموزشی برجسته انگلستان، فرصت‌های مناسبی برای دانشجویان ارائه می‌دهند. در کنار همه این موارد، تمرکز بر رشته‌های بازرگانی و حقوق نشان می‌دهد که انگلستان یک مقصد مناسب برای دانشجویان می‌باشد. این انتخابات تحصیلی باعث بهبود شرایط شغلی، افزایش درآمد، و کسب مهارت‌های برجسته‌ای برای فارغ‌التحصیلان می‌شود. با همه این موارد فرآیند پذیرش در دانشگاه های انگلستان می تواند سخت و یا گیج کننده باشد، بنابراین کمک گرفتن از یک موسسه مهاجرتی می تواند کمک بزرگی به شما کند و طی این مسیر را بسیار ساده تر کند. موسسه رصد و پایش چهره نگار سپندار از جمله موسسات مهاجرتی است که با سابقه فراوان در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های برتر انگلستان می تواند مسیر تحصیلی و موفقیت شغلی شما را تضمین کند. برای تماس با این مجموعه به آدرس finsadvisers.com مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳ تماس بگیرید.

چه رشته‌های تحصیلی در انگلستان برای دانشجویان بین‌المللی پرطرفدار هستند؟

رشته‌های مهندسی، پزشکی، حقوق، و مدیریت از جمله رشته‌هایی هستند که بین دانشجویان بین‌المللی در انگلستان بسیار محبوب هستند.

دانشجویانی که از سرتاسر دنیا به انگلیس می‌روند، از چه مزایای بهره‌مند خواهند شد؟

دانشگاه‌های با اعتبار بالا، امکانات تحصیلی پیشرفته، بازار کار فعّال، و محیط زیست فرهنگی گسترده از مزایای تحصیل در انگلستان برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شوند.

آیا برای تحصیل در انگلستان نیاز به زبان انگلیسی داریم؟

اغلب دوره‌های تحصیلی در انگلستان نیازمند مدرک IELTS هستند.

آیا انگلستان امکانات مالی و کمک‌های مالی برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند؟

بله، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از امکانات مالی و کمک‌های مالی مختلفی مانند تخفیف شهرتاکس یا کمک‌های تحصیلی بهره‌مند شوند.