بهترین سایت برای فروش مواد اولیه آرایشی و بهداشتی

تحقیقات نشان می دهد که عموم مردم روزانه به طور متوسط ​​از پنج تا هفت نمونه لوازم آرایشی و بهداشتی برای درمان پوست و مو یا بهداشت شخصی استفاده می کنند و این مواد بدن را در معرض بیش از 40 نوع ماده شیمیایی تشکیل دهنده قرار می دهند. بازار، بنابراین تولیدکنندگان باید در خرید مواد اولیه آرایشی و بهداشتی مراقب باشند.

این آمار می تواند اهمیت ویژه کیفیت و سلامت مرتبط با مواد اولیه آرایشی بهداشتی را نشان دهد. طبیعتاً اکثر این دو عامل تحت تأثیر نوع و سطح کیفیت مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی است.

انواع مواد اولیه آرایشی و بهداشتی

هنگام خرید مواد اولیه آرایشی، ترکیبات زیادی با فرمول های مختلف وجود دارد که به نسبت های مختلف با یکدیگر ترکیب می شوند و محصولات آرایشی و بهداشتی مختلفی را تشکیل می دهند.

اگرچه شرکت های تولیدی مختلف می توانند با استفاده از تجهیزات خاص یا افزودن برخی مواد شیمیایی محصولات خود را از سایر تولیدکنندگان متمایز کنند. اما مواد تشکیل دهنده و سازنده اصلی محصولات آرایشی و بهداشتی به شرح زیر است.

آب: پایه اصلی تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی به ویژه مرطوب کننده ها و مرطوب کننده های پوست و مو، لوسیون ها، نرم کننده ها، خوشبو کننده ها و … آب است.

از دیگر حلال ها و امولسیون هایی که می توانند نقش آب را ایفا کنند. برای توجه به کیفیت و درصد خلوص این دو ماده پروپیلن کربنات و استون بسیار مهم است.

امولسیفایر: ستیل الکل، لاورث 4، پلی سوربات و غیره. نمونه هایی از امولسیفایرهای رایج هستند که در فرمولاسیون لوازم آرایشی مبتنی بر امولسیون استفاده می شوند.

افزودن این مواد باعث می شود که ترکیب آرایشی نهایی کشش سطحی مناسبی داشته باشد و مخلوطی همگن و یکنواخت از آب و روغن تشکیل دهد.

مواد نگهدارنده: از مهمترین مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی، نگهدارنده ها هستند. که طول عمر محصول را تعیین می کند و همچنین از تجمع و رشد میکروب ها و قارچ های مضر جلوگیری می کند.

این حلال ها به نسبت های معینی در ترکیب لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شوند و به صورت طبیعی یا صنعتی وجود دارند و از رایج ترین مواد نگهدارنده می توان به پارابن ها، فرمالدئیدها، اسید سالیسیلیک، بنزیل الکل و … اشاره کرد.

کنسانتره: طیف گسترده ای از ترکیبات که غلظت مواد آرایشی را تعیین می کنند و به صورت جامد در دمای اتاق وجود دارند و قابلیت عبور به حالت مایع یا امولسیونی را دارند. همچنین در اشکال طبیعی، معدنی و مصنوعی وجود دارد که هر کدام ساختار شیمیایی، قابلیت ها و کاربردهای خاص خود را دارند.

نرم کننده ها: به طور کلی نرم کننده ها در بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی وجود دارند و برای حفظ آب و جلوگیری از خشکی در محصولاتی مانند پودر، رژ لب، ریمل و … و همچنین در انواع طبیعی مانند روغن ها استفاده می شوند. نارگیل، روغن بادام، موم زنبور عسل و غیره هستند. یا نمونه های مصنوعی مانند: گلیسیرین، ژله نفتی و غیره.

رنگدانه ها: رنگدانه هایی که یکی از اجزای اصلی مواد اولیه آرایشی و بهداشتی هستند. به صورت معدنی شامل قیر زغال سنگ، اکسید آهن، منگنز و غیره و یا نمونه های طبیعی از جمله: رنگ های گیاهی و حیوانی و باعث تشکیل رنگدانه های رنگی شدید و ماندگار و ایجاد تناژهای مختلف بسیار متنوع می شوند. رنگ ها

طبقه بندی لوازم آرایشی و بهداشتی

اقلام مختلف تشکیل دهنده لوازم آرایشی را می توان به دو دسته اصلی طبقه بندی کرد که شامل مواد اولیه ارگانیک و مصنوعی می شود.

مواد اولیه آلی: این نوع مواد دارای منبع گیاهی، حیوانی یا معدنی بوده و معمولاً با روش های فیزیکی، آنزیمی یا میکروبیولوژیکی و حتی الامکان از استفاده از مواد شیمیایی و هر گونه مواد مضر برای سلامت انسان و محیط زیست به دست می آیند. در ترکیب اجتناب شود.

مواد اولیه مصنوعی: نمونه ای از مواد اولیه آرایشی و بهداشتی که به صورت کاملا طبیعی و ارگانیک استفاده می شود و شامل: ترکیبات آلوئه ورا، رزماری، بابونه و … می باشد.

بازار عرضه مواد اولیه آرایشی و بهداشتی

صنعت بسیار گسترده و نامحدود تولید لوازم آرایشی دلیل رشد و رونق روزانه بازار جهانی برای تولید و توزیع مواد اولیه تشکیل دهنده این محصولات پرطرفدار است.

خوشبختانه رشد فرهنگ عمومی باعث شده مردم به سلامت پوست سر توجه بیشتری داشته باشند و عموم مردم به دنبال استفاده از محصولات ارگانیک و باکیفیت آرایشی و بهداشتی بدون مواد مضر مانند سرب، گلیکول، فتالات، و غیره.

به همین دلیل لازم است تولیدکنندگان در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی از مواد اولیه مرغوب و برندهای معروف برای تولید محصولات ارگانیک مورد تایید استانداردهای سازمان بهداشت و درمان استفاده کنند.

خوشبختانه وجود سایت پیشگامان شیمی با وجود تحریم های مختلف، تمامی محدودیت های واردات و تامین مواد اولیه آرایشی و بهداشتی را برای متقاضیان رفع کرد.