بهترین فیلم ‌های ترسناک ۲۰۲۳ +تریلر ؛ این فیلم ها را تنها نبینید


سال ۲۰۲۳ خبرهای بسیار خوبی برای طرفداران ژانر وحشت داشته است. این موضوع از این جهت اهمیت پیدا می‌کند که سال ۲۰۲۲ در سینمای وحشت یک سال درخشان و به‌یادماندنی بود، سالی که ژانر وحشت به‌شکل غیرقابل پیش‌بینی احیا شد و ضمن شگفت‌زده کردن طرفدارانش، حامیان و علاقمند بیشتری نیز به سمت این دست فیلم‌ها جذب کرد. سال ۲۰۲۳ هم همین مسیر را در پیش گرفته و اگر شما هم دربین طرفداران جدید یا قدیمی سینمای ترس و دلهره هستید،‌ با ما تا انتهای این لیست همراه باشید تا از تازه‌ترین‌های ژانر وحشت و امتیازها و نظرات کاربران نسبت به آن‌ها آگاه و با بهترین فیلم‌ های ترسناک ۲۰۲۳ بیشتر آشنا شوید.

 

۱۰ فیلم ترسناک پرطرفدار ۲۰۲۳

در سالی که پر از اکران‌های داغ ژانر وحشت بوده و از کم‌بودجه‌های بی‌سر و صدا گرفته تا دنباله‌دارهای هالیوودی در صدر اخبار داغ سینمایی قرار گرفته‌اند، انتخاب بهترین فیلم ‌های ترسناک ۲۰۲۳ کار راحتی نیست، سالی که با بازگشت فرانچایز‌های افسانه‌ای ژانر وحشت مانند جن‌گیر و آغاز دوباره سری فیلم‌های توطئه‌آمیز (Insidious) همراه بوده است.

اما سعی کردیم با بررسی دقیق سایت‌های معتبر و امتیازات متنقدان لیستی از بهترین‌ فیلم های ترسناک سال ۲۰۲۳ را تهیه کنیم که مو به تن شما سیخ کند.

۱۰- سیاه شدن (The Blackening)

IMDB: نمره ۶ از ۱۰

Roten Tomatoes: نمره ۸۷ درصد

کمدی ترسناک «سیاه شدن» در ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو نمایش داده شد و در ۱۶ ژوئن ۲۰۲۳ به نمایش عمومی درآمد. این فیلم که در گیشه به موفقیت خوبی دست پیدا کرد، توسط «تیم استوری» کارگردانی شده و فیلمنامه آن را نیز «تریسی الیور» و «دواین پرکینز» نوشته‌اند. فیلم درباره گروهی از دوستان سیاهپوست آمریکایی است که در کابینی در جنگل اقامت می‌کنند و هدف یک قاتل نقابدار قرار می‌گیرند. حالا باید از هوش خود و آنچه تحت تاثیر تماشای فیلم‌های ترسناک آموخته‌اند برای مقابله با این قاتل استفاده کنند. وجود شخصیت‌های حواس پرت و پیچ و تاب‌های هوشمندانه در فیلم باعث شده که شاهد یک کمدی ترسناک شگفت‌انگیز باشیم.

۹- ظهور مرده شیطانی (Evil Dead Rise)

IMDB: نمره ۶.۶ از ۱۰

Roten Tomatoes: نمره ۸۴ درصد

«ظهور مرده شیطانی» که در گروه ترسناک/ماورالطبیعه (supernatural-horror) قرار می‌گیرد، اولین بار در ۱۵ مارس ۲۰۲۳ به‌نمایش درآمد و تاکنون به فروش بیش از ۱۷۵ میلیون دلاری در سراسر دنیا دست پیدا کرده است. ظهور مرده شیطانی به کارگردانی و نویسندگی «لی کرونین» پنجمین قسمت از سری فیلم‌های مردگان شیطانی است. فیلم به ماجرای ملاقات دو خواهر می‌پردازد که مدتی است از هم دور افتاده‌اند و کشف کتابی مرموز باعث کوتاه شدن ملاقات و درگیری دو خواهر با ظهور شیاطین می‌شود.

۸- در کلبه را بزن (Knock at the Cabin)

IMDB: نمره ۶.۱ از ۱۰

Roten Tomatoes: نمره ۶۷ درصد

فیلم ترسناک روانشناختی آخرالزمانی «در کلبه را بزن» اولین نمایش عمومی خود را در ۳۰ ژانویه ۲۰۲۳ تجربه کرد و تاکنون نقدهای مثبت متعددی را از سوی منتقدان و تماشاگران دریافت کرده است. نویسنده و کارگردان فیلم «ام. نایت شیامالان» آن را براساس رمان «کابینی در انتهای جهان» نوشته و ساخته است. در این فیلم، خانواده‌ای که تعطیلات خود را در یک کابین دورافتاده می‌گذرانند، ناگهان توسط چهار غریبه گروگان گرفته می‌شوند که درخواست‌هایی غیرقابل تصور دارند.

۷- بو ترسیده (Beau is Afraid)

IMDB: نمره ۶.۹ از ۱۰

Roten Tomatoes: نمره ۶۷ درصد

در ادامه فهرست بهترین فیلم‌ های ترسناک ۲۰۲۳  به «بو ترسیده» می‌رسیم که یک اثر ترسناک کمدی سورئالیستی است که «آری آستر» کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشته است. این فیلم که در یک آوریل ۲۰۲۳ به اکران عمومی درآمد، تا امروز نقدهای مثبتی دریافت کرده و استقبال عمومی از آن باعث شد تا عنوان بمب باکس آفیس را به آن بدهند. داستان فیلم مربوط به مردی به نام بو است که به پارانویا مبتلا است و «خواکین فنیکس» نقش آن را بازی می‌کند. بو برای شرکت در مراسم تشییع مادرش یک سفر سورئال را آغاز می‌کند و در طول راه با بزرگترین ترس‌هایش روبرو می‌شود.

۶- جیغ ۶ (Scream VI)

IMDB: نمره ۶.۶ از ۱۰

Roten Tomatoes: نمره ۷۶ درصد

قسمت ششم از سری فیلم‌های اسلشر «جیغ» که دنباله قسمت پنجم آن (اکران ۲۰۲۲) است، در ۶ مارس ۲۰۲۳ اکران شد و تاکنون فروشی نزدیک به ۱۷۰ میلیون دلار را به نام خود ثبت کرده است. به‌ این ترتیب، به اولین قسمت از فرنچایز جیغ تبدیل شد که فروشی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار را در باکس آفیس داخلی آمریکا کسب کرده است. کارگردان فیلم «مت بتینلی-اولپین» و «تایلر گیلت» و نویسندگانش «جیمز وندربیلت» و «گای بوسیک» هستند. در این قسمت یک قاتل جدید روح نما چهار نفر از بازماندگان «قتل‌های میراث وودزبورو» را که قصد دارند زندگی جدیدشان را در نیویورک آغاز کنند هدف قرار می‌دهد و آن‌ها خود را درگیر مبارزه‌ای جدید برای ادامه زندگی‌شان می‌بینند. فیلم با بازی هنرپیشه‌های جیغ ۵ ساخته شده است.

۵- مرض (Sick)

IMDB: نمره ۶ از ۱۰

Roten Tomatoes: نمره ۸۷ درصد

اسلشر ترسناک «مرض» به کارگردانی «جان هیمز» و نویسندگی «کوین ویلیامسون» و «کاتلین کراب» پس از نمایش در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در ۱۳ ژانویه ۲۰۲۳ به اکران عمومی درآمد. داستان فیلم مربوط به دو دوست می‌شود که برای گذران دوران قرنطینه به خانه خانوادگی یکی از آن‌ها در کنار یک دریاچه سفر کرده‌اند. اما درآنجا توسط فردی غیرعادی که منتظرش نبودند غافلگیر شده و تهدید می‌شوند. مریض براساس امتیازات روتن تومیتو در جولای ۲۰۲۳ در رتبه پنجم بهترین فیلم های ترسناک امسال قرار داشت.

۴- بروکلین ۴۵ (Brooklyn 45)

IMDB: نمره ۵.۸ از ۱۰

Roten Tomatoes: نمره ۸۹ درصد

«بروکلین ۴۵» یک درام ترسناک است که با پرداختن به داستان‌های ماوراءالطبیعه هیجان بالایی را در بیننده ایجاد می‌کند. فیلم به نویسندگی و کارگردانی «تد گیگان» بوده و جالب اینکه گیگان فیلمنامه این کار را با کمک پدرش که یک معلم تاریخ و کهنه سرباز نیروی هوایی جنگ جهانی دوم بوده، نوشته است. داستان فیلم به یک گردهمایی دوستانه می‌پردازد که در آن پنج کهنه سرباز به‌جا مانده از جنگ جهانی دوم سعی می‌کنند به دوستشان که تازه همسرش فوت کرده کمک کنند تا با روح او تماس بگیرد. اما ماجرا به شکل دیگری پیش می‌رود.

۳- استخر بی‌انتها (Infinity Pool)

IMDB: نمره ۶.۱ از ۱۰

Roten Tomatoes: نمره ۸۷ درصد

در ادامه به «استخر بی‌نهایت» می‌رسیم، یک فیلم علمی تخیلی ترسناک که «براندون کراننبرگ» نویسندگی و کارگردانی آن را به عهده داشته و برای فضاسازی و بازی‌ها مورد تمجید منتقدان قرار گرفته است. البته منتقدان ضمن تحسین کارگردانی کراننبرگ، بعضا نسبت به خط داستانی و طرح فیلمنامه آن نقدهایی دارند. فیلم درباره یک نویسنده و همسرش است که در تعطیلات به ‌سر می‌برند و طی حوادثی غیرمنتظره، با فرهنگی مملو از خشونت، لذت‌جویی و وحشت غیرقابل وصف مواجه می‌شوند. استخر بی‌انتها از نظر بسیاری از طرفداران همیشگی ژانر وحشت، از بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۳ بوده است.

۲- اینفلوئنسر (Influencer)

IMDB: نمره ۶.۱ از ۱۰

Roten Tomatoes: نمره ۹۲ درصد

فیلم ترسناک رازآلود دلهره‌آور «اینفلوئنسر» اولین بار در جشنواره فیلم ترسناک بروکلین در اکتبر ۲۰۲۲ به‌نمایش درآمد. اما اکران عمومی را در می ۲۰۲۳ تجربه کرد. اینفلوئنسر را «کورتیس دیوید هاردر» کارگردانی کرده و نویسندگی آن را نیز «تش گوتیکوندا» به‌ همراه کارگردان برعهده داشته است. فیلم به داستان یک اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد که برای تعطیلات به تایلند رفته و در آنجا با فردی به نام CW آشنا می‌شود. این آشنایی اما اتفاقاتی ناخوشایند و غیرمنتظره‌ای را درپیش دارد. اینفلوئنسر از نظر خیلی‌ها در بین بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۳ قرار می‌گیرد.

۱- با من حرف بزن (Talk to Me)

IMDB: نمره ۷.۵ از ۱۰

Roten Tomatoes: نمره ۹۵ درصد

«با من حرف بزن» به‌عنوان اولین فیلم بلند کارگردانانش «دنی فیلیپو» و «مایکل فیلیپو» توانست در اکران عمومی موفقیت بی‌نظیری کسب کند. این فیلم که اولین نمایش جهانی‌اش را در ژانویه ۲۰۲۳ تجربه کرد، به ‌دلیل فیلمنامه و داستان خوب، سکانس‌های ترسناک تاثیرگذار، جلوه‌های ویژه و اجراهای قوی مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. داستان مربوط به گروهی از دوستان می‌شود که سعی می‌کنند با استفاده از یک دست مومیایی شده، ارواح را احضار کنند ولی یکی از آنها نیروهای ماوراء‌الطبیعه وحشتناکی را در حین کار آزاد می‌کند. با من حرف بزن، در تمام لیست‌ها و بررسی‌های صورت گرفته درباره بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۳ جزء صدرنشینان بوده است.

انتخاب ویژه: مگان (M3gan)

IMDB: نمره ۶.۴ از ۱۰

Roten Tomatoes: نمره ۹۴ درصد

اجازه دهید در پایان این لیست از بهترین‌ها، پرفروش‌ترین‌ها، پربازخوردترین‌ها و ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۳، به فیلمی اشاره کنیم که در بسیاری از لیست‌های بررسی مورد تحسین و تمجید فراوان قرار گرفته است. فیلمی که در ۶ ژانویه ۲۰۲۳ در آمریکا به اکران عمومی درآمد و تاکنون ۱۸۱ میلیون دلار فروش داشته است. این فروش در برابر بودجه ۱۲ میلیون دلاری ساخت فیلم، یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

«مگان M3gan» حضور ثابتی در تمام لیست‌ها و سایت‌های مورد بررسی ما داشت. البته به‌نظر می‌رسد وعده نمایش قسمت دوم آن در ۲۰۲۵ با همین تیم کارگردانی، نویسندگی و هنرپیشگان باعث کنجکاوی بیشتر علاقمندان به ژانر وحشت شده است.

مگان که «جرارد جانستون» آن را کارگردانی کرده و «آکلا کوپر» نویسندگی‌اش را برعهده داشته، داستانی مرتبط با عروسکی مجهز به تکنولوژی هوش مصنوعی را روایت می‌کند که می‌تواند گوش کند، تماشا کند و یاد بگیرد، تا جایگزین دوست، معلم، همبازی و محافظ یک کودک شود. دردسر از جایی آغاز می‌شود که طراح و سازنده عروسک آن را برای نگهداری از خواهرزاده هشت ساله‌اش به‌کار می‌گیرد. احتمالا قرار است از این پس برای انتقال حس ترس و وحشت از تصویر مگان به ‌جای آنابل استفاده کنیم.

سخن پایانی

امیدواریم که لیست پیشنهادی بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۳ به ‌میزان کافی برای شما هیجان و ترس همراه داشته باشد و پس از تماشای هر یک از فیلم‌های معرفی شده احساس رضایت کامل داشته باشید. فراموش نکنید لیست تهیه شده، تنها به فیلم‌های اکران شده تا پایان جولای پرداخته و فیلم‌های در انتظار اکران، مورد بررسی قرار نگرفته‌اند. بنابراین همچنان می‌توانید توقع ترسناک‌های دلهره‌آورتری را تا پایان ۲۰۲۳ داشته باشید.

امتیاز شما به این پست