بهترین ماسک خانگی برای پاکسازی صورت (+با 3 قلم)



10 تا بهترین ماسک خانگی برای پاکسازی صورت (تنها با 3 قلم)

سلامتی پوست همیشه یکی از مهم ترین دغدغه های هر کسی بوده است که محدود به جنس خاصی نیز نیست و هم آقایان و هم بانوان تمایل دارند که از پوست شاداب و صاف برخوردار باشند. اما در حقیقت با وجود آلودگی هایی که امروزه ما با آن رو به رو هستیم عملا داشتن چنین پوستی بدون انجام پاکسازی عمیق غیر ممکن می باشد ! البته که پاکسازی عمیق پوستی چندان دشوار نمی باشد شما به سادگی می توانید آن را در منزل خود انجام دهید. کافیست با ما همراه باشید و بهترین ماسک خانگی برای پاکسازی صورت را پیدا کنید.

در این صورت بدون اینکه نیاز داشته باشید هر روز برای فیشیال پوست یا پاکسازی آن به یک کلینیک یا سالن زیبایی مراجعه کنید می توانید در خانه یک ماسک طبیعی درست که به پاکسازی پوست شما کمک می کند. ما در این صفحه سعی کرده ایم که به کمک بهترین دستور ها لیستی از بهترین ماسک های خانگی برای پاکسازی پوست را به شما معرفی کنیم که برای داشتن پوستی سالم نباید آن را از دست بدهید !

فیشیال پوست را فراموش نکنید !

علت اصلی اینکه ما به ماسک های خانگی پاکسازی پوست نیاز داریم این است که در حقیقت نه تنها از نظر هزینه بلکه از نظر زمانی نیز به هیچ عنوان به صرفه نیز که ما هر روز برای انجام فیشیال عمیق پوست به یک کلینیک یا سالن زیبایی مراجعه کنیم و به همین علت به طور منظم یک روتین پوستی را دنبال می کنیم که کمتر دچار آلودگی های پوستی و اثرات منفی ناشی از آن شویم.

هرچند انجام این روتین پوستی یا حتی استفاده از بهترین ماسک خانگی برای پاکسازی صورت در روند آلوده شدن پوست وقفه ایجاد می کند اما شاید به هیچ عنوان به اندازه فیشیال به پاکسازی عمیق پوست کمک نکند.

به همین علت راز یک پوست صاف و آینه ای این است که علاوه بر داشتن روتین پوستی و استفاده از بهترین ماسک های خانگی به طور منظم هر از گاهی از خدمات فیشیال پوست نیز بهره مند شویم !

انجام این خدمات هم بسیار آسان است و شما به سادگی می توانید یک کلینیک خوب برای پاکسازی پوست در نزدیکی محل زندگی خود پیدا کنید. برای مثال اگر از ساکنین مرزداران می باشید می توانید با کلیک بر روی این لینک فیشیال صورت در مرزداران بهترین خدمات پاکسازی پوست را در این محله پیدا کنید.

همچنین شما به سادگی می توانید با کلیک بر روی لینک فوق و تغییر محله مرزداران به محل سکونت خود نزدیک ترین این خدمات را در نزدیکی خود پیدا کنید و ضمن آن از بهترین ماسک های خانگی برای پاکسازی پوست که ما در ادامه برای شما قرار داده ایم استفاده کنید.

روش ساخت بهترین ماسک های خانگی برای پاکسازی پوست

این دستور العمل را دنبال کنید و بهترین پوست را داشته باشید :

ماسک های لیمو و آب لیمو ؛ انتخابی فوق العاده برای پاکسازی پوست

لیمو را نباید تنها به عنوان یک ماده خوراکی نگاه کرد ! وجود دو اسید هیدروکسی بسیار مفید در لیمو باعث می شود که :

  • سلول های مرده از روی پوست پاک شوند
  • چربی پوست شما تنظیم شود ،
  • جوش های سر سیاه و آکنه ها از بین برود و
  • یک پاکسازی عمیق از پوست انجام شود.

شما به سادگی می توانید با ترکیب لیمو با چندین مواد خانگی دیگر بهترین ماسک خانگی برای پاکسازی صورت را نزد خود داشته باشید :

  • 1.لیمو و روغن : یک چهارم لیوان اب لیمو ترجیحا تازه و یک قاشق چای خوری روغن زیتون یا بادام شیرین را ترکیب کنید و 15 دقیقه روی پوست خود استراحت دهید !
  • 2.عسل و لیمو : 15 دقیقه از ترکیب یک دوم لیمو تازه و یک قاشق چای خوری عسل را روی پوست خود استراحت دهید.
  • 3.اسکراب لیمو و نمک دریا : عسل ، یک لیمو تازه و مقداری نمک دریا را با یکدیگر ترکیب کنید و در صورتی که پوست خشکی دارید مقداری روغن بادام شیرین به آن اضافه کنید و در حین حمام یا بعد از شستشو صورت با مواد شوینده مناسب آن را روی صورت خود اسکراب نمایید.

سرکه سیب ؛ تونر طبیعی پوست

اگر سرکه سیب برای شما مصرف خوراکی دارد فراموش نکنید اسید های بسیار مفیدی که در سرکه سیب وجود دارد بسیاری از آلودگی های سطحی پوست را از بین می رود و می تواند یک تونر طبیعی برای پوست باشد. کافیست آن را به طور صحیح با مواد زیر ترکیب کنید و بهترین ماسک خانگی برای پاکسازی صورت را بسازید :

  • 4.سرکه سیب و جوش شیرین : از آنجایی که سرکه سیب به تنهایی میزان اسید بالایی دارد باید آن را به مقدار مساوی با آب ترکیب نمایید به اندازه یک قاشق چایی خوری جوش شیرین در آن بریزید. پس از دو دقیقه ماساژ این ماسک روی صورت به مدت 5 الی 8 دقیقه صبر کنید و سپس با آب بشویید.
  • 5.سرکه سیب و آب لیمو : همانطور که گفتیم شما می توانید از این مایع به عنوان تونر استفاده کنید. پس از ترکیب لیمو و سرکه سیب مقداری پنبه را به این محلول آغشته کرده و مثل تونر روی پوست بکشید تا پوست شما پاکسازی شود.
  • 6.اسکراب سرکه سیب : یکی از بهترین ماسک خانگی برای پاکسازی صورت بدون شک این ماده می باشد که برای ساخت ان مقداری چای سبز را دم کرده و بگذارید خنک شود. سپس آن را با یک قاشق غذای خوری عسل ، سرکه سیب ترکیب کنید و در آخر مقداری شکر و چای سبز خشک را با آن مخلوط کنید. محلول به دست آمده باید به مدت 2 الی 3 دقیقه روی پوست مالش داده شده و سپس به مدت 10 الی 15 دقیقه صبر کنید و در آخر با آب گرم بشویید.
  • 7.عسل و سرکه سیب : عسل و سرکه را به میزان کاملا یکسان و بسته به نیاز خود ترکیب کنید. محلول به دست آمده را به مدت 2 الی 3 دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید و سپس 20 تا 30 دقیقه صبر نمایید. در آخر به کمک آب ولرم این مایع را از روی پوست خود پاک کنید.

خوب است بدانید که شما می توانید محلول سرکه سیب را به تنهایی با آب ترکیب کنید و با پنبه مانند تونر برای پاکسازی پوست از آن استفاده کنید.

گوجه و خواص بی نظیر آن برای پاکسازی پوست

شاید از خواندن جمله بالای تعجب کرده باشید اما گوجه یکی از بهترین میوه هایی است که می توانید در ساخت بهترین ماسک خانگی برای پاکسازی صورت از آن استفاده نمایید. سالیسیک اسید موجود در گوجه موجب می گردد تا پوست به بهترین شکل لایه برداری شود و پوست های مرده سطح صورت کاملا لایه برداری شوند. همچنین گوجه با خارج کردن روغن اضافه پوست به نظافت هرچه بهتر آن و متعادل تر شدن آن کمک می کند.

ترکیب درست این گوجه از اهمیت زیادی برخوردار می باشد پس با ما همراه باشید و به بهترین ترکیب دست پیدا کنید :

  • 8.پالپ گوجه : اگر وقت کافی برای دست کردن ماسک صورت برای پاکسازی پوست ندارید کافیست چند تکه گوجه را با مخلوط کند له و خرد کنید و سپس در صورت تمایل از صافی رد نمایید. پالپ به دست آمده را روی صورت ماساژ دهید و در آخر برای بازدهی بیشتر به مدت 15 الی 20 دقیقه صبر نمایید.
  • 9.گوجه و جوش شیرین : گوجه را به قسمت های مختلف تقسیم کرده و سپس به کمک بلندر له نمایید. در آخر آب آن را بگیرید و با مقداری جوش شیرین (یک قاشق چای خوری) مخلوط کنید. می توانید برای غلیظ تر شدن ماسک مقداری از پالپ آن را اضافه کنید و در آخر مخلوط به دست آمده را به مدت 20 دقیقه روی صورت خود استراحت دهید.
  • 10.اسکراب گوجه : اسکراب گوجه بدون شک یکی از بهترین ماسک خانگی برای پاکسازی صورت صورت می باشد که به روشن تر شدن پوست نیز کمک زیادی می کند. مطابق دستور العمل گذشته باید گوجه را به خوبی له کنید تا یک مایع یا خمیر یک دست داشته باشید. دو قاشق غذاخوری شکر را به آن اضافه نمایید و در نهایت محلول به دست آمده را به مدت 2 الی 3 دقیقه روی صورت خود بمالید پس از استراحت 10 دقیقه ای با اب ولرم از روی صورت خود پاک نمایید.

همانطور که در این مطلب مشاهده کرده اید موادی که برای ساخت این ماسک ها به کار رفته است در تمامی خانه ها یافت می شود و با این وجود می تواند بهترین ماسک خانگی برای پاکسازی صورت در خانه را به شما بدهد. با این وجود هیچگاه فراموش نکنید که :

  • اولا همیشه پس از آرایش کردن ، استفاده از کرم و… از پاک کننده مناسب آرایش استفاده کنید و به خوبی آن را پاک کنید.

  • برای تقویت پوست خود فیشیال صورت را فراموش نکنید که پیدا کردن آن از طریق لینک ابتدای صفحه برای شما میسر شده است !

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و به کمک آن بتوانید پوستی صاف و زیبا داشته باشید.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت کوکا مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.