بهترین کیف دانشجویی کدام است؟ • مجله تصویر زندگی


اینکه چه مدل کیفی برای دانشگاه بخریم، همیشه یکی از سوالات رایج دانشجویان بوده است. بهترین مدل کیف دانشجویی باید جادار، راحت و سبک باشد تا بتوان به راحتی تمام وسایل را در آن قرار داد. همین طور یک کیف خوب برای دانشگاه در مدل های مختلفی مانند کوله پشتی کیف دوشی و کیف دستی تولید می شوند که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. در این مقاله ما ابتدا با ویژگی های بهترین کیف دانشجویی دخترانه و پسرانه آشنا خواهیم شد و سپس زیباترین و جدیدترین مدل های کیف دانشجویی را ارائه می کنیم.

ویژگی های یک کیف دانشجویی خوب

یک کیف خوب برای دانشگاه باید خصوصیات زیر را داشته باشد:

  • ظرفیت کافی: بهترین کیف دانشجویی باید به اندازه ای بزرگ باشد که تمام وسایل دانشجو را در خود جای دهد، اما نه آنقدر بزرگ که حمل آن بزرگ یا اذیت کننده باشد. شما پیش از خرید کیف دانشجویی باید مقدار وسایل خود را در نظر بگیرید و بهترین محصول را انتخاب نمایید.
  • همه کاره بودن: کیف باید به اندازه کافی همه کاره باشد تا نیازهای مختلف شما را برآورده کند. منظور از همه کاره بودن این است که کیف جیب های مختلف داشته باشد یا ا قابلیت تبدیل به یک کوله پشتی یا یک کیف پیام رسان باشد.
  • سبک: بهترین کیف برای دانشگاه باید استایل شخصی شما را نشان دهد. کیفی را انتخاب کنید که ظاهر آن را دوست دارید و به شما احساس اعتماد به نفس می کنید.
  • راحتی: یکی از مهم ترین ویژگی های بهترین کیف دانشجویی، راحتی آن است. بندهای کیف باید طوری طراحی شده باشند که کاملا راحت باشند و به شانه های دانشجو فشار وارد نکنند. اگر یک کوله پشتی برای دانشگاه می خرید، باید قسمت پشتی کوله را هم در نظر بگیرید که باعث صدمه به کمر فرد نشود.
  • سبکی وزن: کیف دانشجویی باید سبک باشد تا حمل آن برای شما راحت باشد. اگر کیف شما خیلی سنگین باشد، ممکن است شما را خسته کند و به اندام های شما فشار وارد کند.

بهترین مدل های کیف دانشجویی دخترانه و پسرانه

اکثرا ما دیده ایم که دانشجویان لوازم خود را در یک کوله پشتی قرار می دهند، اما کیف های دانشجویی طیف وسیعی از کالاها را در بر می گیرد که کوله پشتی فقط یکی از آنهاست. به جز کوله پشتی، کیف دوشی و کیف دستی هم برای دانشگاه استفاده می شوند و جزء بهترین کیف های دانشجویی هستند که در ادامه به بررسی ویژگی های آنها می پردازیم:

کوله پشتی

رایج ترین نوع کیف برای دانشگاه، کوله پشتی است. کوله پشتی دانشجویی اندازه بزرگی دارد و تمام وسایل از جمله لپ تاپ، جزوه ها، کلاسور، کتاب، جامدادی، ظرف غذا، گوشی، تبلت و … در آن به راحتی جا می شوند. از طرفی کوله پشتی به لطف داشتن دو بند محکم، فشار بارها را به طور مساوی روی هر دو شانه تقسیم می کند. کوله پشتی تنوع جنس، طرح و رنگ زیادی دارد و دختران و پسران به راحتی می توانند کوله دانشجویی خود را پیدا کنند.

رایج ترین انواع کوله پشتی برای دانشگاه عبارتند از:

کوله پشتی لپ تاپ:

کوله لپ تاپ یک نوع کوله پشتی است که برای حمل و نقل ایمن و راحت لپ تاپ و سایر لوازم جانبی آن طراحی شده است. این کوله پشتی ها معمولاً دارای یک محفظه مخصوص برای لپ تاپ هستند که با یک بالشتک یا ضربه گیر محافظت می شود. همچنین ممکن است دارای جیب های اضافی برای قرار دادن لوازم جانبی مانند شارژر، کابل، موس و سایر وسایل باشد. اگر مجبور هستید که لپ تاپ خود را به دانشگاه یا سرکار ببرید، بهترین گزینه برای شما خرید کوله پشتی لپ تاپ است. این کیف دانشجویی در جنس های چرم و برزنتی در رنگ ها و طرح های گوناگون در بازار موجود است و شما می توانید با توجه به سلیقه خود، یک گزینه را انتخاب کنید.

کوله پشتی های روزانه:

کوله پشتی های روزانه برای حمل وسایل ضروری روزمره مانند کتاب، جزوه، لوازم تحریر و سایر وسایل طراحی شده اند. این مدل ها معمولاً اندازه متوسط و جیب های متعددی برای مرتب سازی و سازماندهی لوازم دارند. البته اندازه کوله پشتی روزانه به اندازه کافی بزرگ است که کتب و جزوات دانشجویی خود را بتوانید در آن بگذارید. از دیگر ویژگی های کوله پشتی دانشجویی روزانه می توان به بندهای قابل تنظیم و جنس خوب و بادوام آن اشاره کرد.

کیف دوشی برای دانشگاه

یکی دیگر از بهترین کیف های دانشجویی، کیف رودوشی است. این کیف ها معمولا یک بند دراز دارند که دانشجویان آن را به صورت عمودی یا مورب از شانه خود آویزان می کنند. کیف های دوشی از جنس های مختلفی مانند برزنت، چرم، کتان، پلی استر و جین ساخته می شوند و اندازه های متفاوتی دارند. بهترین کیف دانشجویی دوشی، از کتان و برزنت دوخته می شوند. خانم ها معمولا کیف رودوشی کتان استفاده می کنند در حالیکه آقایان کیف دوشی برزنتی را ترجیح می دهند. برزنت و کتان هر دو مواد خوب و بادوامی هستند و توانایی حمل لوازم دانشجویان را دارند.

اگر کیف رودوشی را به عنوان کیف دانشگاه خود انتخاب می کنید، حتما قبل از خرید، کتب، دفتر و سایر جزوه های خود را با خودتان ببرید تا مطمئن شوید که اندازه کیف با نیازها و لوازم شما متناسب است.

کیف دستی

یکی از انواع کیف دانشجویی پسرانه، کیف دستی است. همان طور که از نام این محصول مشخص است، این کیف یک دسته بالای خود دارد که با کمک آن میتوان کیف را حمل کرد. کیف دستی دانشجویی معمولا از چرم یا برزنت ساخته می شود و اندازه متوسط تا بزرگی دارد که از آن برای حمل لپ تاپ نیز می توان استفاده کرد. این نوع کیف دانشجویی را افرادی ترجیح می دهند که سبک لباس پوشیدن آنها رسمی است. با خرید کیف دستی دانشجویی، تیپ آنها شیک تر نیز خواهد شد.

کدام مدل کیف دانشجویی بهتر است؟

حالا سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که از بین کوله پشتی، کیف رودوشی و دستی کدامیک برای دانشگاه بهتر است؟ اگر یک تیپ رسمی و کلاسیک دارید و با حمل وسایل با دست خود راحت هستید، کیف دستی می تواند گزینه مناسبی باشد، اما اگر یک کیف بزرگ و جادار برای لپ تاپ و سایر لوازم خود میخواهید بدون اینکه به دست، شانه و کمر خود فشار وارد کنید، کوله پشتی و کیف دوشی هر دو خوب هستند. اینکه برای دانشگاه کوله پشتی بهتر است یا کیف دوشی به اولویت های شما بستگی دارد. اگر لوازم زیادی دارید، یا می خواهید وزن وسایل به طور مساوری روی شانه هایتان تقسیم شود یا اینکه استایل اسپرت دارید، کوله پشتی بهتر است، اما اگر یک کیف جمع و جور و رسمی می خواهید، کیف دوشی گزینه مناسب تری می باشد.

جمع بندی

بهترین کیف دانشجویی، کیفی است که متناسب با نیازها و ترجیحات شخصی شما باشد. اگر وسایل زیادی دارید، کوله پشتی یا کیف دوشی گزینه مناسبی برای شما هستند. اگر لوازم شما کم است، کیف دستی می تواند کیف بهتری برای شما باشد. همچنین، باید به اندازه، شکل، رنگ، طرح و مواد سازنده کیف توجه کنید تا محصولی را انتخاب کنید که از نظر راحتی، زیبایی و دوام، مناسب شما باشد.