تحقیقات حیات وحش برای دوره ابتدایی


این مقاله به تحقیقات حیات وحش برای دوره ابتدایی متعلق است تمام جانورانی که در کره زمین و طبیعت زندگی می کنند در دو گروه حیوانات اهلی و حیوانات وحشی هستند.

انسان ها دانش و تعامل زیادی با حیوانات اهلی دارند، اما حیوانات وحشی تحت کنترل انسان نیستند. در واقع انسان توانایی رام کردن آنها را ندارد. زیرا طبیعت این حیوانات وحشی است و نمی خواهند با مردم ارتباط برقرار کنند.

برای آشنایی بیشتر با انواع حیات وحش، محل زندگی آنها و نحوه برخورد با آنها، به انتهای این مقاله مجله اینترنتی بروید. مگ عالیه همراه باشید

کدام حیوان را حیوان وحشی می نامند؟

اگر می خواهید برای دوره ابتدایی حیوانات وحشی را مطالعه کنید، ابتدا باید با ماهیت این موجودات آشنا شوید. قبل از اینکه بخواهیم در مورد حیوانات وحشی و زندگی، رفتار و ویژگی های آنها صحبت کنیم، بهتر است تعریفی از حیوان وحشی داشته باشیم. حیوان وحشی حیوانی است که اهلی نشده و بدون کمک انسان به تنهایی زندگی می کند.

در واقع، حیوانات وحشی خطرناک به دنبال غذا، سرپناه، آب و سایر نیازها در یک زیستگاه طبیعی خاص هستند. زمین، جنگل، تالاب، دریا، چمنزار، کوه و بیابان می تواند زیستگاه و پناهگاه امنی برای این دسته از حیوانات باشد.

حیوانات وحشی تنها شامل ببر، پلنگ، شیر و کفتار نیستند. آنها در گونه های مختلفی مانند پرندگان، پستانداران، دوزیستان، خزندگان و مهره داران وجود دارند. زیستگاه این جانوران بر اساس گونه آنها می تواند جنگل، دریا، علفزار، کوهستان، بیابان، دشت و مناطق دیگر باشد.

زندگی همه حیوانات وحشی مستقل است. در واقع، آنها برای غذا و بقا به انسان وابسته نیستند. آنها غذای خود را با علوفه جویی در طبیعت و شکار حیوانات دیگر تهیه می کنند. حیوانات وحشی برای انسان خطرناک هستند پس باید در برخورد با آنها بسیار مراقب باشید و با دانستن رفتار این حیوانات جان خود را نجات دهید.

همچنین حیوانات وحشی غرایز دارند که باعث می شود افراد در برخورد با آنها احساس اضطراب و ترس کنند. بنابراین اولین کاری که فرد باید در تعامل با این حیوانات انجام دهد این است که اعتماد حیوان وحشی را جلب کند تا مطمئن شود که تهدید یا آسیبی برای آن وجود ندارد. البته، تعامل راحت با یک حیوان وحشی بسته به گونه حیوان، سن آن و ویژگی های فردی متفاوت خواهد بود.

حیوانات وحشی کجا زندگی می کنند؟


جنگل

بیشتر این حیوانات در جنگل زندگی می کنند. جنگل منطقه وسیعی از زمین پوشیده از درخت است. حیوانات وحشی زیر در جنگل زندگی می کنند:

شیر یکی از حیوانات وحشی است که در جنگل زندگی می کند
  • شیر نر
  • پلنگ
  • ببر
  • کفتار
  • گرگ
  • زرافه
  • میمون
  • گورخر
  • کرگدن
  • بوفالو

البته حیوانات دیگری نیز در این جنگل زندگی می کنند. اگر به جنگل می رویم باید مراقب این حیوانات باشیم تا به ما آسیب نرسانند.

کوه

کوه زمینی است مرتفع که با کوه های بزرگ و کوچک احاطه شده است. بسیاری از حیوانات وحشی در کوهستان زندگی می کنند. از جمله این حیوانات می توان به بز، گرگ، عقاب و … اشاره کرد

بز کوهی حیوانی وحشی است که در کوهستان زندگی می کند

دریا

دریا یک سطح بزرگ پوشیده از آب است. مقاله را بخوان تفاوت بین دریا و اقیانوس و خلیج توصیه می کنیم در مورد آب در سطح زمین اطلاعات بیشتری کسب کنید. برخی از حیوانات وحشی مانند نهنگ، کوسه، مارماهی، پری دریایی، اسب آبی و غیره. آنها در دریا زندگی می کنند

کوسه حیوان وحشی است که در دریا زندگی می کند

بیابان

بیابان سرزمین بزرگی است بدون آب و علف. در صحرا، گیاهان معمولا سبز نمی شوند و خورشید همیشه می تابد. محیط کویر برای زندگی برخی از حیوانات وحشی مانند مار، عقرب، موش، مارمولک و … مناسب است.

مارها در بیابان زندگی می کنند

در صورت برخورد با حیوانات وحشی چه کنیم؟

یک چیز مهم در مورد حیوانات وحشی وجود دارد که آنقدرها هم که ما فکر می کنیم ترسناک و خطرناک نیستند. اگر با حیوان وحشی درست رفتار کنیم، قطعاً آسیبی به ما نمی رساند.

البته بهتر است همیشه از حیوان وحشی فاصله بگیرید تا گرفتار آن نشوید. برای نگهداری ایمن با این حیوانات، نکات مهم زیر را حتما به خاطر داشته باشید.

وحشت نکنید

خونسردی و خونسردی هنگام مواجهه با حیوانات وحشی مانند مار زنگی، خرس یا کوسه بسیار مهم است. رفتار هراس می تواند باعث حمله حیوان شود.

اگر حیوان وحشی احساس کند ما می ترسیم به ما حمله می کند. بیشتر حیوانات وحشی، اعم از بزرگ و کوچک، زمانی که انسان ها احساس خطر می کنند به آنها حمله می کنند. پس با حفظ خونسردی خود، به حیوان وحشی اطلاع دهید که هیچ خطری برای او ندارید.

به حیوان راهی برای فرار بدهید

فرض کنید توسط یک حیوان وحشی بزرگ مانند شیر یا خرس مورد حمله قرار گرفته اید، قطعاً نمی توانید با آن مبارزه کنید. دندان های قوی، پنجه های تیز و قدرت زیاد حیوان می تواند بسیار خطرناک باشد. بنابراین بهترین راه ایجاد راهی برای فرار حیوان وحشی است. در بیشتر موارد، اگر حیوان بتواند فرار کند، ترجیح می دهد فرار کند تا اینکه بماند و بجنگد.

اجرا نکن

از ترس گرفتار شدن در چنگال حیوان وحشی فرار نکنید. فرار از دست سگ‌های وحشی، خرس‌ها و کایوت‌ها کار بسیار بی‌معنی است. زیرا آنها از شما سریعتر هستند و از اشتباه کردن خسته نمی شوند.

همچنین، دویدن شما می تواند حیوان را به مبارزه با شما تشویق کند. سعی کنید خونسردی خود را حفظ کنید و به آرامی از زمین خارج شوید.

خودت را قوی نشان بده

هنگام تعامل با حیوانات خطرناک مانند خرس، شیر کوهی و کایوت، بسیار مهم است که حضور خود را آشکار کنید. پس بایستید و به چشمان حیوان نگاه کنید و نشان دهید که شما رئیس هستید.

می توانید برای ترساندن حیوان شروع به پرتاب کردن و فریاد زدن کنید. دراز نکش و وانمود نکن که در حال مرگ هستی. زیرا یک حیوان گرسنه می تواند شما را به عنوان طعمه ببیند.

لیستی از حیات وحش که باید مراقب آنها باشید

در جدول زیر، اطلاعات اولیه در مورد نحوه عملکرد برخی از رفتارهای رایج حیات وحش را ارائه کرده ایم.

یک حیوان سم توانایی کشتن توانایی رام کردن دوستانه شبانه تور یک روزه
مار سمی آره آره گاهی خوب آره آره
سگ وحشی خوب آره گاهی گاهی آره آره
گراز خوب آره آره خوب آره آره
گورکین خوب خوب آره خوب آره گاهی
متصل خوب خوب گاهی گاهی آره گاهی
پوما خوب آره گاهی خوب آره گاهی
خرس خوب آره آره خوب آره آره
آهو خوب گاهی خوب گاهی آره آره
Ilk (واپیتس) خوب گاهی گاهی گاهی آره آره
گوزن (گوزن شمالی) خوب گاهی گاهی گاهی آره آره
گرگ خوب آره گاهی گاهی آره گاهی
کایوت خوب خوب گاهی گاهی آره خوب
یک موش خوب خوب گاهی گاهی آره خیلی کوچک

آخرین کلمه

درست است که حیوانات وحشی به طور مستقیم به انسان نفعی ندارند، اما در کنترل چرخه طبیعت بسیار مفید هستند. علاوه بر این، این حیوانات همچنین به کنترل جمعیت گونه های دیگر کمک می کنند.

این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ به بررسی حیوانات وحشی دوره ابتدایی اختصاص داشت. امیدواریم با خواندن این مقاله بیشتر با حیوانات وحشی و نحوه برخورد با آنها آشنا شده باشید.