تمرینات روزانه اعتماد به نفس تنها در چند دقیقه


اعتماد به نفس یک شبه به دست نمی آید. اما می توانید با یک برنامه کوتاه چند دقیقه ای در طول روز عزت نفس خود را تقویت کنید. شاید برایتان جالب باشد که یاد بگیرید با استفاده از چند تمرین روزانه اعتماد به نفس می توانید اعتماد به نفس خود را چند برابر کنید.

در این مقاله مجله اینترنتی مگ عالیه ما می خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه هر روز چند دقیقه از وقت خود را برای افزایش عزت نفس خود اختصاص دهید. با ما بمان.

عزت نفس چه جایگاهی در زندگی ما دارد؟

اعتماد به نفس یکی از کلیدهای موفقیت است. اگر اعتماد به نفس دارید، به این معنی است که به خود ایمان دارید و می دانید که مغز، مهارت، استعداد و دانش لازم را دارید تا به آنچه نیاز دارید و هر آنچه که زندگی به شما می اندازد رسیدگی کنید.

بر خلاف تکبر، که یک تصور اغراق آمیز از خود است و بر اساس واقعیت نیست، اعتماد به نفس شما را به هدف واقعی خود می رساند. تصویر ذهنی دقیقی از نقاط قوت خود و همچنین شجاعت درخواست کمک، جستجوی اطلاعات مورد نیاز یا کسب مهارت هایی که فاقد آن هستید.

هدف این مقاله کمک به شما در ایجاد عادات سالم عزت نفس با تمرینات عملی عزت نفس است. این مقاله به شما می آموزد که این عادات چیست و به شما ایده هایی در مورد نحوه انجام آنها می دهد.

افکار و اعمال مثبت در این مقاله به دو بخش تقسیم می شود. افکار مثبت بیست و پنج الگوی فکری را ارائه می دهد که به شما کمک می کند دیدگاه مثبتی نسبت به خود و زندگی خود ایجاد و حفظ کنید.

اقدام مثبت بیست و پنج انتخاب رفتاری را توصیف می کند که از خرد و صداقت ناشی می شود و تجربیات مثبتی ایجاد می کند که به شما کمک می کند احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. تمام فعالیت های فکری و عملی حفظ عزت نفس در دستان شماست و این تقویت ارزش درونی و تجلیل از خود اصیل شماست.

عزت نفس اکتسابی است یا ذاتی؟

آیا شما با اعتماد به نفس متولد شده اید یا یاد می گیرید که اعتماد به نفس داشته باشید؟ به عبارت دیگر، عزت نفس ذاتی است یا اکتسابی؟ در حالی که خرد متعارف در کنار پرورش است، تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد برخی افراد از نظر ژنتیکی مستعد اعتماد به نفس هستند.

بچه های باهوش معمولا در مدرسه خوب عمل می کنند. اما استثناهای زیادی برای این قاعده وجود دارد. برخی از جوانان با ضریب هوشی بالا هرگز در دانشگاه سوپراستار نمی شوند. در حالی که کسانی که هوش کمتری دارند می توانند بسیار موفق باشند.

برخی از روانشناسان برای توضیح این نتایج بر مواردی مانند عزت نفس و اعتماد به نفس تمرکز کرده اند. این فرضیه وجود دارد که این ویژگی‌های روان‌شناختی بیشتر توسط والدین خوب با باورها و انتظارات مثبت و الگوهای والدین شکل می‌گیرد.

با این حال، برخی از تحقیقات اخیر نشان می دهد که ممکن است یک عامل تعیین کننده ژنتیکی بیش از آنچه ما معمولاً فکر می کنیم وجود داشته باشد.

آیا اعتماد به نفس در ژن های ما نقش بسته است؟

بله – حداقل تا حدی. این اعتقاد روانشناس اعصاب است استیو سومی از جانب مؤسسه ملی بهداشت (NIH) بررسی شخصیت میمون ها

همه ما با تمایل به (کم و بیش) اعتماد به نفس وارد دنیا می شویم و این فراتر از ژن ناقل سروتونین است که ما با میمون های رزوس به اشتراک می گذاریم. دکتر جی لومبارد، یکی از بنیانگذاران Genomind (یک شرکت پیشگام آزمایش ژنتیک) می گوید:

بسیاری از شخصیت ها از نظر بیولوژیکی هدایت می شوند. واضح است که اعتماد به نفس هم طبیعت و هم پرورش است. و درک نقش ژن ها در تأثیرگذاری بر زیست شناسی مغز و ایجاد خلق و خو. این همان چیزی است که NIH اکنون به عنوان یک اولویت تشخیص داده است.

چرا باید اعتماد به نفس و خودباوری داشته باشم؟

اعتماد به نفس به عنوان کیفیت یا حالت اعتماد به نفس تعریف می شود. اعتماد به نفس یعنی ایمان داشتن به خود؛ در خود واقعی خود راحت باشید و بدانید که برای شما ارزشمند است.

اگر اعتماد به نفس دارید، مردم به شما ایمان دارند. اعتماد به نفس جذاب است. موفقیت می آورد؛ به برقراری ارتباط خوب با دیگران کمک می کند و به طور کلی به شما احساس شادی می دهد.

اکثر مردم می خواهند به اهداف خود برسند اما اهمیت اعتماد به نفس را فراموش می کنند. حال این سوال پیش می آید که چگونه عزت نفس خود را افزایش دهیم؟ شما باید به توانایی ها، کیفیت ها و قضاوت خود اطمینان داشته باشید. علائم عزت نفس پایین را بشناسید و بدانید که عزت نفس سطحی نیست. این یک حس عمیق خودآگاهی در درون شماست.

با تمرین روزانه اعتماد به نفس، می توانید اعتماد به نفس از دست رفته خود را به مرور زمان تقویت کنید و برای پیشرفت در اهداف زندگی خود قدم بردارید.

تمرینات روزانه عزت نفس

چه به تازگی شروع به برقراری یک رابطه خوب با خود کرده اید یا قبلاً هرگز عزت نفس سالمی نداشته اید، اکنون یک دقیقه وقت بگذارید و ذهن خود را آگاهانه به روی این احتمال باز کنید.

بدانید که این ممکن است برای شما اتفاق بیفتد. فضای جدیدی در درون خود ایجاد کنید که در آن عزت نفس سالم شما می تواند رشد کند. هدف این مقاله کمک به شما در ایجاد عادات عزت نفس سالم با ارائه راه هایی برای افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران است.

به شما می آموزد که این عادات چگونه به نظر می رسند و به شما ایده هایی در مورد نحوه تمرین آنها می دهد. تمام فعالیت های فکری و عملیاتی برای حفظ عزت نفس شما در دستان شما، تقویت ارزش و ارزش ذاتی شما و تجلیل از خود واقعی شما.

این تمرینات به قدری ساده و کاربردی طراحی شده اند که می توانید آنها را در مدت زمان نسبتاً کوتاهی به عنوان یک تمرین روزانه اعتماد به نفس انجام دهید و بارها و بارها آنها را تکرار کنید.

افکار مثبت

فعالیت های این بخش عادات سالم عزت نفس را به شما آموزش می دهد. وقتی عزت نفس سالمی دارید، به ارزش خود ایمان دارید. متوجه می‌شوید که می‌توانید مسئولیت آنچه در مورد خود فکر می‌کنید را بر عهده بگیرید و می‌توانید زندگی خود را به گونه‌ای مدیریت کنید که به افزایش عزت نفس شما کمک کند.

شما معمولا از دیدگاه مثبت استفاده می کنید. سعی می کنید همه چیز را دقیق ببینید و از تحریف واقعیت اجتناب کنید. وقتی با افکار و احساسات منفی مواجه شدید، اجازه ندهید که شما را ناامید کند.

شما فقط متوجه می شوید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است و سپس اقداماتی را برای بازگشت به مسیر انجام می دهید.

25 فکر مثبت برای تمرین اعتماد به نفس هر روز

همه عادات فکری زیر روش های مثبتی برای نگاه کردن به خود، زندگی، جایگاه شما در جهان و تفکر شما هستند.

هرچه بیشتر این موارد را تمرین کنید و آنها را به عنوان یک تمرین روزانه اعتماد به نفس در برنامه روزانه خود بگنجانید، بیشتر به عادت های جدید شما تبدیل می شوند و عزت نفس سالم شما را ایجاد می کنند. علاوه بر این می توانید مقالاتی در مورد اعتماد به نفس زنان و اعتماد به نفس دانش آموزی برای تقویت اعتماد به نفس در شرایط خاص به خصوص برای دانش آموزانی که به امتحان بزرگ خود یعنی کنکور نزدیک هستند مطالعه کنید.

1- قدرت خود را بشناسید. 2- روی لحظه حال تمرکز کنید.
3- ارزش و اعتماد خود را ادعا کنید. 4- از پوسته پوسته شدن خودداری کنید.
5- پیام های ناخواسته را شناسایی و حذف کنید. 6- همه چیز را شخصی نگیرید.
7- پیام های شخصی مثبت را انتخاب کنید. 8- به فراوانی ایمان داشته باشید.
9- نگرش خود را اصلاح کنید. 10- تصویر بزرگتر را ببینید.
11- شکرگزاری را تمرین کنید. 12- تفکر همه یا هیچ را حذف کنید.
13- نقاط قوت خود را جشن بگیرید. 14- بپذیرید که هیچکس زندگی کاملی ندارد.
15- تفاوت های خود را بپذیرید. 16- به حقایق فکر کنید نه احساسات.
17- خود را با شفقت و مهربانی مشاهده کنید. 18- بدانید که اشکالی ندارد اگر همه شما را دوست نداشته باشند.
19- از اشتباهات خود درس بگیرید. 20- از برپایی مهمانی ترحم خودداری کنید.
21- خود را با خود مقایسه کنید نه با دیگران. 22- هدف خود را درک کرده و بپذیرید.
23- بدن خود را دوست داشته باشید. 24- بیش از یک منبع عزت نفس پیدا کنید.
25- امکانات بی پایان را ببینید.

اقدامات مثبت

فعالیت‌های این بخش، انتخاب‌های رفتاری را آموزش می‌دهند که به ایجاد عزت نفس سالم کمک می‌کنند. این بدان معنی است که شما معمولاً بر اساس صداقت، مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس واقعی خود انتخاب می کنید که چگونه عمل کنید.

وقتی این انتخاب‌ها را انجام می‌دهید، احساس خوبی نسبت به خودتان خواهید داشت، و زمانی که اقداماتتان نتایج مثبتی به بار آورد، احساس بهتری خواهید داشت.

البته هیچ کس صد در صد انتخاب مثبت نمی کند. اگر تصمیم به انجام یک اقدام منفی دارید، می توانید متوجه آن شوید، آن را بپذیرید و سپس برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهید. شما مجبور نیستید اجازه دهید که انتخاب نامناسب گاه به گاه باعث کاهش شدید عزت نفس شما شود.

اگرچه استفاده از عادات مثبت اندیشی بخش قبل برای شروع کار بر روی اعمال ضروری نیست، اما تفکر مثبت می تواند انتخاب رفتارهای مثبت را آسان تر کند.

در حین جلو رفتن به خاطر داشته باشید که اعتماد به نفس شما در دستان شماست. شما اعتبار و ارزش ذاتی دارید و خود واقعی شما بهترین خود شماست.

درست مانند الگوهای فکری، هرچه بیشتر این اقدامات مثبت را به عنوان تمرین روزانه اعتماد به نفس تکرار کنید، زودتر به عادت های جدید شما تبدیل می شوند و عزت نفس سالم ایجاد می کنند.

25 اقدام مثبت برای تمرین عزت نفس هر روز

1- خود واقعی خود را بشناسید. 2- امور زندگی را تغییر دهید.
3- با خود واقعی خود زندگی کنید. 4- مهارت های اجتماعی اولیه را تمرین کنید.
5- از تنفس ذهنی برای حفظ آرامش و شفافیت استفاده کنید. 6- قاطعانه عمل کنید.
7- احساسات خود را مدیریت کنید. 8- حد و مرزهای سالمی را تعیین کنید.
9- یاد بگیرید که ناراحتی را تحمل کنید. 10- دوستانی را انتخاب کنید که برای شما ارزش و احترام قائل هستند.
11- اهداف واقع بینانه تعیین کنید. 12- زندگی خود را انجام دهید.
13- آرامش خود را افزایش دهید. 14- اطراف خود را با چیزهای مثبت احاطه کنید.
15- از مهارت حل مسئله استفاده کنید. 16- بدن خود را حرکت دهید.
17- تصمیمات مثبت بگیرید. 18- چیزهای جدید را امتحان کنید.
19- با ایمان عمل کنید. 20- لبخند بزنید.
21- به جای سرزنش مسئولیت پذیر باشید. 22- به دنبال عزت نفس سالم باشید.
23- روی نقاط ضعف خود کار کنید. 24- کمک بخواهید.
25- با چالش های زندگی روبرو شوید.

آخرین کلمه

اگر واقعاً عزت نفس سالم می خواهید، این مطالب پایان یادگیری شما نخواهد بود. ابزارهای ارائه شده در این صفحه قرار است بارها و بارها، در طول روزها، هفته‌ها یا ماه‌ها به‌عنوان تمرین روزانه عزت نفس استفاده شوند تا زمانی که به عادت‌های جدید شما تبدیل شوند.

برخی از آنها را می توان به راحتی روت کرد و برخی دیگر ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا مسلط شوند. مشکلی نیست! همه ما در حال تکامل هستیم و تا زمانی که زنده ایم می توانیم به تکامل خود ادامه دهیم.

یادتان باشد فقط خودتان را با خودتان و پیشرفتتان مقایسه کنید و به خاطر هر قدم مثبتی که برمی دارید به خودتان تبریک بگویید. هدف خود را بپذیرید، اعتبار و ارزش خود را تأیید کنید و به خود واقعی خود افتخار کنید. بدانید که در مسیر درستی هستید!