تکمیل الگو سر و شانه معکوس می‌تواند به آلت سیزن منجر شود


الگوی سر و شانه معکوس، یکی از مورداعتمادترین الگوهای قیمتی صعودی محسوب می‌شود و در بازار آلت کوین‌ها در حال شکل‌گیری است.

به گزارش والکس و به نقل از coindesk، یک الگوی سر و شانه صعودی معکوس در مارکت کپ بازار آلت کوین‌ها در حال شکل‌گیری است.

طبق بررسی‌های یکی از معامله‌گران، تکمیل احتمالی این الگو نشانه شروع فصل آلت کوین‌ها یا همان آلت سیزن خواهد بود.

ساخت الگوی قیمتی سر و شانه صعودی معکوس در نمودار مارکت کپ آلت کوین‌ها آغاز شده است. اصطلاح «آلت کوین» مخفف «کوین جایگزین» است و به ارزهای رمزنگاری شده به جز بیت کوین (BTC) اشاره دارد.

طبق تحلیل تکنیکال انجام شده توسط جاش الشویچ (Josh Olszewicz)، معامله‌گر رمزارزی و پژوهشگر سابق Valkyrie Investments، تکمیل احتمالی این الگو به معنای آلت سیزن یا عملکرد برتر رمزارزهای جایگزین نسبت به بیت کوین و اتریوم (ETH) خواهد بود. الشویچ نمودار آلت کوین‌ها را به استثنای اتر و استیبل کوین‌های برجسته تجزیه و تحلیل کرده است. 

الگوی سر و شانه معکوس، یکی از قدرتمندترین الگوهای تحلیل تکنیکال صعودی در بازار است، و هنگامی شکل می‌گیرد که یک دارایی سه کف ایجاد می‌کند و کف مرکزی پایین‌ترین نقطه است. شکست یا تغییر روند نزولی به صعودی زمانی تأیید می‌شود که قیمت‌ به بالای خط روند (خط گردن) می‌رسد و قله‌های موجود بین کف‌های تشکیل شده را متصل می‌کند.

تحلیلگران تکنیکال هدف قیمت این الگو پس از نقطه شکست گفته شده را با اضافه کردن عمق الگو (فاصله بین پایین سر و خط گردن‌) به این نقطه مشخص می‌کنند.

با در نظر گرفتن داده‌های تریدینگ ویو، اگر به نمودار مارکت کپ روزانه آلت کوین‌ها (نمودار بالا) نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که کف شانه چپ در ۱۸۸/۴ میلیارد دلار، در ژوئن ۲۰۲۲ ایجاد شده؛ کف سر، در ۱۷۳/۲۳ میلیارد دلار، در پایان ماه دسامبر ساخته شده؛ و کف شانه راست در ۱۷۷/۳۶ میلیارد دلار در ژوئن امسال ظاهر داده است.

جهش قیمت از کف شانه راست در سه هفته‌ گذشته متوقف، و در زمان نگارش این مطلب، مارکت کپ این بازار در حدود ۲۳۰ میلیارد دلار تثبیت شده است. هنگامی که مارکت کپ از مقاومت خط گردن‌ در نزدیکی ۳۰۰ میلیارد دلار عبور کند، این الگو تکمیل خواهد شد.

الشویچ در یک بروزرسانی از بازار گفت:

مارکت کپ آلت کوین‌ها به نوعی در وضعیت الگوی سر و شانه معکوس با سه کف قرار دارد. 

الشویچ افزود:

من زمانی که بازار در الگوی سر و شانه و در میان فاز انباشت قرار دارد، خرید نمی‌کنم. من منتظر شکستی به بالای ۳۰۰ میلیارد دلار هستم.

این نمودار دو سناریو محتمل را مطرح می‌کند: یکی اینکه مارکت کپ آلت کوین‌ها از این نقطه به سمت پایین حرکت کند، و در این صورت الگوی سر و شانه معکوس را باطل می‌سازد.

سناریو دیگر اینگونه است که مارکت کپ آلت کوین‌ها به فراتر از ۳۰۰ میلیارد دلار برسد و این امر می‌تواند نشانگر شروع آلت کوین سیزن باشد.