ثبت نام گذرنامه زیارتی با 50 هزار تومان و تحویل 5 روزه


سخنگوی پلیس گفت: صدور گذرنامه زیارتی با یک هشتم هزینه و در کمترین زمان ممکن برای ایام محرم و سفر در دستور کار پلیس قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری مهر، سردار منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی گفت: صدور گذرنامه زیارتی با یک هشتم هزینه و در کمترین زمان برای ایام محرم و سفر در دستور کار پلیس قرار گرفته است. امسال بسیاری از عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پیاده روی اربعین حضوری چشمگیر داشته باشید.

وی افزود: پس از رایزنی و مذاکره بین وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق و تفاهم با پلیس، مقرر شد گذرنامه زیارتی برای داوطلبان کسب بالاترین افتخارات صادر شود.

گذرنامه زیارتی چند سال اعتبار دارد؟

اعتبار این گذرنامه‌های زیارتی مانند سایر گذرنامه‌ها 5 سال است و فقط برای سفر به زیارتگاه‌ها در ماه‌های محرم و صفر است، البته رایزنی‌های لازم با طرف عراقی برای استفاده در سایر روزهای سال نیز در دستور کار قرار دارد. .

هزینه صدور گذرنامه زیارتی چقدر است؟

سخنگوی فرج گفت: هزینه صدور گذرنامه 50 هزار تومان برآورد شده است که نسبت به گذرنامه معمولی بسیار ارزانتر و حدود یک هشتم هزینه است.

تحویل گذرنامه زیارتی چند روز طول می کشد؟

سردار منتظرالمهدی بیان کرد: این گذرنامه زیارتی بین 3 تا 5 روز کاری از زمان درخواست تا تحویل درب منزل تحویل متقاضیان می شود.

درخواست گذرنامه زیارتی از طریق درخواست پلیس من

مراحل ثبت نام و درخواست پاسپورت زیارتی تنها از طریق اپلیکیشن پلیس من انجام می شود و برای آن دسته از بستگانی که استفاده از این اپلیکیشن برایشان مشکل است، می توانند به دفاتر اداره مهاجرت و گذرنامه در مراکز استان ها مراجعه کنند.نه اداره پلیس +10) جهت ثبت نام و ارسال درخواست خود در سراسر کشور.

شرایط صدور گذرنامه زیارتی برای اتباع خارجی

وی اعلام کرد: اتباع خارجی مقیم ایران باید با مراجعه به دفاتر کفالت در سراسر کشور درخواست خود برای صدور سند سفر زیارتی عتبات عالیات را ثبت کنند و طبق روال به محض صدور و تحویل مدارک سفر به آنها می شود. ممکن است – به زودی در این راستا مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی مقیم ایران لحاظ شده است.

سخنگوی فراژ گفت: از بهمن ماه سال گذشته پلیس گذرنامه بین المللی صادر و به درب منزل فرستاده است، حدود 400 هزار گذرنامه برای متقاضیانی که در سال های گذشته کارت تردد زیارت دریافت کرده اند و موفق به اخذ گذرنامه نشده اند.