ثبت وام استخدام سربازی 150 میلیون تومان • مجله تصویر زندگی


زمان پرداخت وام سرباز خوداشتغال

من گزارش میدم اخبار خدمت سربازی به گزارش تسنیم، بازپرداخت وام آموزشی مشمولانی که سال گذشته متقاضی بودند در حال بازپرداخت است. تا پایان ژوئیه 1402 ادامه دارد.

سردار سرتیپ موسی کمالی مشاور عالی ستاد مرکزی آموزش کارکنان فعال ستاد کل نیروهای مسلح درباره زمان پرداخت این تسهیلات گفت: تسهیلات آموزشی مشمولانی که سال گذشته درخواست خود را ثبت کردند در حال پرداخت است. و تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت.


ثبت نام وام استخدامی سربازان را متوقف کردند مرحله دوم ثبت نام از چه زمانی شروع می شود؟

مشاور عالی آموزش مهارتی ستاد مرکزی نیروهای مسلح از توقف ثبت نام وام های جذب سرباز از 150 میلیون تا 4 میلیارد تومان خبر داد. سردار سرتیپ دوم موسی کمالی مشاور عالی ستاد مرکزی آموزش مهارتی ستاد وظیفه نیروهای مسلح گفت: با توجه به جذب قابل توجه نیروهای واجد شرایط که تاریخ انقضای آن تمام شده است و بیش از 55 هزار نفر در مرحله اول ثبت نام برای ارائه تسهیلات برای مهارت های استخدامی ثبت نام کردند. طرح و نیاز آموزشی در زمان مناسب جهت بررسی، تکمیل و ارسال پرونده به مراجع ذیربط از جمله بانک های عامل جهت پرداخت تسهیلات، ثبت نام دریافت وام از اول آذرماه متوقف و واجدین شرایط پاسخگو خواهد بود. در حال حاضر نباید برای ثبت نام اقدام کنید.

وی گفت: از سرگیری روند ثبت نام درخواست های داوطلبان در مرحله دوم پس از تعیین و توزیع پرونده های ثبت شده در مرحله اول حداکثر تا تاریخ 1401/09/30 اعلام می شود.

سردار کمالی بیان کرد: اعتبار ایجاد اشتغال برای سربازان واجد شرایط در 2 نوع خوداشتغالی تا سقف 150 میلیون تومان و کارآفرینی تا سقف 4 میلیارد تومان به مشمولان سابق که تاریخ ترخیص آنها کمتر از 5 سال باشد، ارائه می شود.


سه شرط اخذ وام ۱۵۰ میلیون تومانی استخدام سربازی

مشاور ارشد ستاد مرکزی مرکز آموزش ستاد کل نیروهای مسلح جزئیات وام 150 میلیون و 4 میلیارد تومانی به سربازان واجد شرایط را تشریح کرد.

من گزارش میدم تصویر بر اساس اخبار زندگی به گزارش ایسنا، سردار موسی کمالی درباره آخرین وضعیت اعطای وام اشتغال به سربازان واجد شرایط گفت: برای لذت بردن از خدمت سربازی و با پیگیری های انجام شده از سوی قرارگاه آموزشی سربازان، مقرر شد برای اعطای وام اشتغال زایی شود. قرار است 150 میلیون تومان وام و چهار میلیارد تومان به سربازان واجد شرایط پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه شرط لازم برای کلیه سربازان متقاضی وام این است که ظرف چند ماه آینده کارت خدمت در سال 1396 یا سال های بعد را دریافت کرده باشند، افرادی که دارای سه شرط زیر هستند می توانند برای دریافت این وام اقدام کنند.

وی درباره این سه شرط نیز گفت: یکی از شرایط داشتن مدرک مهارت است و فرقی نمی کند که سرباز این مدرک را قبل از خدمت، حین خدمت یا بعد از خدمت دریافت کرده باشد. شرط دیگر داشتن مدرک لیسانس و بالاتر و شرط سوم فارغ التحصیلی از هنرستان ها، دانشگاه ها یا آموزشگاه های علمی کاربردی است.

وی تاکید کرد: اگر فردی دارای کارت خدمت از سال 1396 به بعد باشد تا چند ماه آینده و یکی از سه شرط مشخص شده را داشته باشد می تواند برای دریافت وام اقدام کند.
کمالی با بیان اینکه مبلغ این وام 150 میلیون تومان به خوداشتغالی و چهار میلیارد تومان به کارآفرینی وی گفت: بازپرداخت این وام پنج تا هفت ساله با یک سال تنفس است. سود این وام نیز چهار درصد است.

شرایط دریافت وام 4 میلیاردی سرباز

مشاور عالی قرارگاه مرکزی آموزشی ستاد کل نیروهای مسلح درباره نحوه درخواست این وام گفت: متقاضیان واجد شرایط باید به کلانتری +10 مراجعه و با پرداخت 50 هزار تومان درخواست وام خود را ثبت کنند. در آنجا باید فرمی را پر کنند و در بخشی از آن برنامه کاری خود یا به اصطلاح را وارد کنند پیشنهاد. پلیس+10 با تکمیل این فرم فرم ها را به وظیفه عمومی هر استان به عنوان دبیر کارگروه استخدامی هر استان ارسال می کند.

وی ادامه داد: با ارسال فرم ها به کارگروه اشتغال که معاون اقتصادی استاندار، استانداران و … نیز حضور دارند، تصمیم گیری در مورد طرح ها انجام می شود و در صورت تایید پرونده به بانک و متقاضی ارائه می شود. از شما خواسته می شود به بانک مراجعه کرده و مراحل وام را تکمیل کنید

وی با بیان اینکه هر مرحله از طریق پیامک برای متقاضی ارسال می شود، گفت: 18 بانک برای اعطای این وام تعیین شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای دریافت این وام نیاز به ضامن است یا خیر؟ وی گفت: داشتن مجوز دولتی یا کسب به عنوان ضامن برای متقاضی الزامی است. برخی به اشتباه تصور می کنند که متقاضی باید مجوز کسب و کار داشته باشد. در حالی که مجوز کسب و کار به عنوان یک سند ضامن مورد نیاز است، یک مقام دولتی می تواند به عنوان ضامن وارد شود.

سردار کمالی درباره نحوه توزیع وام اشتغال 150 میلیون تومانی و 4 میلیارد تومانی؟ وی گفت: بر اساس پیشنهاد و طرح ارائه شده، میزان اعتبار در کارگروه استخدامی تعیین می شود


برای دستیابی به این هدف، نظارت، راهنمایی، حمایت و تسهیل به کارگیری سربازان واجد شرایط به مدت سه سال پس از خدمت، در سیاست ها و برنامه های اردو گنجانده شده است.
فرمانده قرارگاه مرکزی آموزش نیروهای فعال از آغاز تامین پایگاه ویژه سربازان واجد شرایط خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار محمد جوادزاده کمند درباره تخصیص تسهیلات برای سربازان واجد شرایط که از سال 1396 به بعد منقضی شده است، بر اساس سند ملی آموزش مهارتی و جذب نیروهای فعال، یکی از اهداف طرح جامع مهارت آموزی اعضای فعال است. نیروهای مسلح ایجاد شرایط برای استخدام نیروهای سابق است.

وی ادامه داد: برای نیل به این هدف نظارت، هدایت، حمایت و تسهیل به کارگیری سربازان واجد شرایط به مدت سه سال پس از خدمت در سیاست ها و برنامه های قرارگاه گنجانده شده است.

برای دریافت وام شغلی سربازان واجد شرایط به کجا مراجعه کنیم؟

فرمانده قرارگاه مرکزی آموزش کارکنان نیروهای مسلح ادامه داد: در این راستا تمامی سربازانی که از سال 1396 و پس از آن، قبل، حین یا پس از خدمت سربازی خود را به پایان رسانده اند دوره های مهارت آموزی را گذرانده و گواهینامه مهارت دریافت کرده اند و اکنون طرح اشتغال وجود دارد، می توانند برای دریافت وام به پلیس +10 مراجعه کنند و سن خود را ثبت کنند.

سود وام برای استخدام سربازان واجد شرایط چقدر است؟

وی گفت: سقف این وام یکصد و پنجاه میلیون تومان و مدت بازپرداخت آن هفت سال با چهار نرخ سود است.


رئیس قرارگاه آموزشی ستاد کل نیروهای مسلح افزایش وام اشتغال سربازان وی 150 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: رئیس جمهور سند ملی مهارت آموزی و جذب سرباز را تصویب کرد.
سردار محمد جوادزاده کمند در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به موضوع مهارت آموزی و لزوم همکاری سایر نهادها با ستاد کل نیروهای مسلح برای اجرای این موضوع گفت: آموزش مهارتی سربازان نیست. موضوعی که فقط مربوط به نیروهای مسلح است و نیروهای مسلح به تنهایی می توانند این وظیفه را انجام دهند.

رئیس قرارگاه آموزشی و آموزشی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در این سند سهم هر یک از دستگاه ها در حمایت از موضوع مهارت آموزی و جذب نیروهای فعال مشخص شده است، گفت: امیدواریم همه نهادها نقشی را که در این سند برای آنها در نظر گرفته شده است، ایفا کنند.

رئیس جمهور سند ملی احراز صلاحیت و استخدام کارگران وظیفه را تصویب کرد.

وی افزود: در همین راستا سند ملی مهارت آموزی و اشتغال نیروهای کشیک تهیه و به تصویب رئیس جمهور رسید و به تمامی دستگاه ها ابلاغ شد تا آنچه در این سند مقرر شده با همکاری همه دستگاه ها اجرایی شود.

به گفته وی، کمیسیون ویژه ای برای اجرای سند ملی آموزش و اشتغال تشکیل شده و تاکنون پنج جلسه تشکیل شده و وظایف هر یک از دستگاه ها به تفصیل مشخص شده است.

سال گذشته مبلغ وام ارائه شده به هر سرباز 100 میلیون تومان بود که امسال این مبلغ به 150 میلیون تومان افزایش یافته است.

سردار زاده کمند با اشاره به وام استخدام سرباز گفت: سال گذشته دو هزار میلیارد تومان برای پرداخت مصوب شد. وام در اختیار سربازان قرار گیرد که البته بخشی از این وام بود و دو هزار نفر توانستند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی بیان کرد: اما برای راه اندازی این تاسیسات اقدامات و ریل هایی نیاز بود اما کارها به موقع انجام نشد و از برنامه عقب ماندیم.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در سال جاری تلاش می کنیم تمامی امکاناتی که در اختیار سربازان قرار می گیرد به صورت وام قرض الحسنه باشد البته افرادی که دوره ها را گذرانده اند. آموزش های مهارتی و خدمت آنها تمام شده است می توانید از این وام شغلی استفاده کنید

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که آیا تعداد وام سربازی برای ایجاد اشتغال تغییر کرده است، گفت: سال گذشته مبلغ وام به هر سرباز 100 میلیون تومان بود اما امسال این رقم به 150 نفر افزایش یافته است. میلیون تومان.

زاده کمند خاطرنشان کرد: امسال 5 هزار میلیارد تومان وام به سربازان در نظر گرفته شده است که امیدواریم به طور کامل محقق شود.