جاهای دیدنی اصفهان در شب کدامند؟ • مجله تصویر زندگی


اصفهان یکی از تاریخی‌ترین و زیباترین شهرهای ایران است که جاذبه‌ های گردشگری فراوانی دارد. مردم از شهرهای مختلف مانند تهران با استفاده روش‌هایی مانند خرید بلیط اتوبوس، بلیط هواپیما یا بلیط قطار تهران اصفهان به این شهر دیدنی و پرجاذبه سفر کرده و از تمام جاهای گردشگری آن بازدید می‌کنند. برخی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان برای شب‌گردی گزینه بسیار مناسبی هستند و دیدن آن‌ها در شب حال‌ و هوای خاص و جالبی دارد. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با جاهای دیدنی اصفهان در شب آشنا شوید.

معرفی مشهورترین جاهای دیدنی اصفهان در شب

تعداد جاذبه‌ های گردشگری اصفهان آن‌قدر زیاد است که در صورت مسافرت به این شهر شاید وقت نکنید که از تمام آن‌ها بازدید داشته باشید. بعد از غروب آفتاب برخی از جاهای دیدنی این شهر مانند بازارهای تاریخی و موزه‌ها تعطیل می‌شوند؛ اما تعدادی از جاذبه‌‌های گردشگری موجود در اصفهان به‌صورت ۲۴ ساعته باز هستند و برای شب‌گردی گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌روند. در ادامه این بخش قصد داریم به معرفی معروف‌ترین جاهای دیدنی اصفهان در شب بپردازیم:

سی‌وسه پل زیبا، نماد شهر اصفهان

یکی از زیباترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی اصفهان در شب که نماد این شهر نیز محسوب می‌شود، پل زیبای سی‌وسه پل واقع در میدان انقلاب و خیابان چهارباغ عباسی است. این پل که روی زاینده رود ساخته شده، از دوره حکومت صفویه به یادگار مانده است و با قدمت بیش از ۴۰۰ سال به‌عنوان یکی از شاهکارهای معماری ایرانی شناخته می‌شود.
در سال ۱۳۱۰ سی‌وسه‌ پل به‌عنوان طولانی‌ترین پل زاینده‌رود در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. وجود کافه ‌رستوران و نورپردازی‌های جذاب در سی‌وسه‌ پل آن را به یک پاتوق مناسب برای شب‌گردی و تفریحات شبانه تبدیل کرده است. در زمان سفر به اصفهان پیشنهاد می‌کنیم که تماشای غروب زیبای سی‌وسه پل را نیز از دست ندهید.

میدان نقش جهان، میدانی مستطیلی در مرکز اصفهان

میدان نقش جهان یا میدان امام به‌عنوان بخشی از یک مجموعه تاریخی یکی دیگر از جاهای دیدنی اصفهان در شب است‌. ویژگی که این میدان را به یکی از میادین خاص و منحصربه‌فرد تبدیل کرده، شکل مستطیلی آن است. این در حالی‌ است که اکثر میادین به شکل بیضی یا دایره هستند. عرض میدان نقش جهان ۱۶۰ متر و طول آن ۵۶۰ متر است‌. نام این میدان در فهرست میراث جهانی یونسکو هم دیده می‌شود‌.
اگر به میدان نقش جهان بروید، می‌توانید از آثار تاریخی جذابی مانند مسجد شیخ لطف‌الله، کاخ عالی‌قاپو، سردر‌ قیطریه و مسجد امام نیز دیدن کنید. نورپردازی آثار تاریخی میدان نقش‌جهان، امکان کالسکه سواری در میدان، امکان خرید صنایع دستی و سوغاتی از فروشگاه‌های اطراف آن، گرفتن عکس یادگاری، امکان خوردن غذا، نوشیدنی و خوراکی‌های خوشمزه‌ای مانند آش رشته، باقلوا، فرنی، بستنی و غیره در رستوران‌ها و کافه‌های دور میدان و غیره باعث شده است که این میدان به‌عنوان یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی اصفهان در شب طرفداران زیادی داشته باشد.

محله جلفا، یکی از محله‌های توریستی و ارمنی‌نشین اصفهان

یکی دیگر از معروف‌ترین جاهای دیدنی اصفهان در شب واقع در کناره جنوبی زاینده رود، محله جلفا است. این محله توریستی را با نام‌های جلفای نو و نو جلفا هم می‌شناسند. وجود زیباترین کلیسای اصفهان یعنی کلیسای وانک در محله جلفا، دلیل اصلی شهرت این بخش از اصفهان است. معماری و بافت قدیمی این محله ارمنی‌نشین تغییری نکرده است و بسیاری از گردشگران برای قدم زدن در کوچه‌های سنگ‌فرشی زیبای این محله ساعات شب را انتخاب می‌کنند.
صدای ناقوس کلیساها، وجود ساختمان‌ها و مغازه‌های قدیمی، کافه‌ها و رستوران‌های دنج در محله جلفا به مسافران حس قدم زدن در کوچه‌های اروپا را القا می‌کند. جالب است بدانید که با آغاز سال نوی میلادی ارامنه ساکن این محله، کوچه‌ها را با کاج‌های کریسمس تزیین می‌کنند و بوی شیرینی‌های مخصوصشان در کوچه‌ها پر می‌شود.

پل خواجو، یکی از زیباترین پل‌های اصفهان و جهان

یکی دیگر از پل‌های ساخته شده روی زاینده‌ رود که در شرق سی‌وسه‌ پل ساخته شده و جزء زیباترین جاهای دیدنی اصفهان در شب نیز محسوب می‌شود، پل خواجو است. این پل در دوران حکومت صفویه و به دستور شاه عباس دوم روی خرابه‌های پلی به‌جا مانده از دوره تیموری یعنی پل حسن بیک ساخته شد. چیزی که پل خواجو را معروف کرده، معماری بی‌نظیر و کاشی‌کاری‌های منحصربه‌فرد آن است.
پل خواجو نیز مانند پل سی‌وسه‌ پل در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد. گردشگران با شب‌گردی روی این پل می‌توانند از تماشای نورپردازی‌های جذاب و صدای زیبای جریان آب زاینده رود لذت ببرند. برای استراحت مسافران نیز در کنار پل خواجو فضای سبز وجود دارد.

پارک صفه پارکی زیبا در کوه صفه اصفهان

پارک صفه که به دلیل قرار گرفتن در کوه صفه با نام بام اصفهان نیز شناخته می‌شود، از بهترین جاهای دیدنی اصفهان در شب است‌. در این پارک جنگلی باصفا گردشگران از امکانات مختلفی مانند شهربازی، مسیرهای پیاده‌روی، پارک بادی، فضای سبز، سالن بولینگ، تله‌کابین، زیپ‌لاین، باغ وحش، سینمای هفت‌بعدی، رستوران‌های متنوع و غیره بهره‌مند می‌شوند.
این پارک آن‌قدر زیباست که هنگام شب‌گردی در آن اصلا متوجه گذر زمان نخواهید شد. یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف این پارک که در بلندترین نقطه از کوه صفه قرار گرفته، قلعه شاه دژ است. افراد علاقه‌مند به کوهنوردی می‌توانند از این قلعه تاریخی هم بازدید داشته باشند.

آشنایی با سایر جاهای دیدنی اصفهان در شب

علاوه بر سی‌وسه پل، میدان نقش جهان، محله جلفا، پل خواجو و پارک صفه، هنگام سفر به اصفهان جاهای دیدنی زیر نیز برای شب‌گردی مناسب هستند:

  • شهر رویاها
  • سیتی سنتر
  • میدان عتیق
  • خیابان چهارباغ
  • پارک ناژوان
  • باغ فدک
  • پارک ایثارگران
  • پارک ملت
  • مجتمع کوثر
  • شهربازی‌های اصفهان
  • مجتمع تجاری پارک

اگر با خودروی شخصی یا از طریق خرید بلیط اتوبوس، بلیط هواپیما و بلیط قطار تهران اصفهان به این شهر سفر کردید، سعی کنید یکی از هتل های نزدیک به جاهای دیدنی اصفهان را برای اقامت رزرو کنید تا رفت‌وآمد به هتل برای‌تان راحت‌تر باشد.

خرید بلیط هواپیما و بلیط قطار تهران اصفهان از سایت فلای تودی

در این مطلب شما را با معروف‌ترین جاهای دیدنی اصفهان در شب آشنا کردیم. در هنگام سفر به اصفهان به هیچ وجه نباید لذت شبگردی مکان‌های جذاب را از دست بدهید. قبل از سفر، برای خرید بلیط هواپیما یا بلیط قطار تهران اصفهان به سایت فلای تودی مراجعه کنید و همزمان با خرید بلیط مورد نظر خود یکی از بهترین هتل های نزدیک به جاهای دیدنی اصفهان را نیز به‌صورت آنلاین رزرو کنید. سایت فلای تودی معتبرترین مرجع آنلاین خرید بلیط‌های ارزان قیمت در ایران است و بهترین خدمات گردشگری را به کاربران خود ارائه می‌دهد.