خطرات و عوارض ختنه حلقه


در مطالعات انجام شده در مورد خطرات و عوارض ختنه حلقه، مشخص شده است که معمولا درصد بسیار کمی از کودکان پس از ختنه حلقه دچار عوارض خاصی می شوند. به همین دلیل می توان گفت که ختنه حلقه روشی مطمئن و مطمئن و در عین حال سریع و آسان است. ختنه حلقه، به ویژه در کودکان زیر شش ماه، با عوارض کم و خطر کم خونریزی همراه است. اما چهار مورد زیر را می توان به عنوان خطرات و عوارض ختنه حلقه نام برد که چندان شایع نیستند:

  • خون ریزی
  • عفونت
  • صعود به داخل رینگ
  • افتادن زودرس حلقه

روش ختنه حلقه چیست؟

به طور کلی ختنه با روش ها و روش های مختلفی انجام می شود که یکی از رایج ترین و مناسب ترین روش ها ختنه با حلقه است. در این روش این کار به کمک یک حلقه پلاستیکی به نام Plastibell در زبان پزشکی انجام می شود. این روش از دیرباز مورد استفاده قرار گرفته و در ایران طرفداران زیادی دارد.

مهمترین مزیت ختنه حلقه، خطر بسیار کمتر در مقایسه با روش های جراحی یا سنتی است. ختنه حلقه نسبت به روش جراحی یا سنتی زمان بهبودی کمتری دارد و نیاز به مراقبت کمتری دارد. در روش ختنه حلقه احتمال خونریزی و عفونت بسیار کم است، اما غیرممکن نیست.

ختنه حلقه چگونه انجام می شود؟

برای انجام ختنه حلقه‌ای، ابتدا یک حلقه نسبتاً تنگ در قسمت دهانه آلت تناسلی قرار داده می‌شود، محکم محکم می‌شود و با نخ بسته می‌شود. به این ترتیب خون به بالای کلاهک آلت تناسلی نوزاد نمی رسد و به مرور رنگ آن تیره می شود. حدود 7 تا 10 روز طول می کشد تا حلقه بیفتد و جدا شود. باید بدانید که ختنه حلقه برای کودکانی که بدشکلی آلت تناسلی دارند مناسب نیست. برای این دسته از کودکان، ختنه حلقه روش دقیقی نیست و می تواند بدشکلی آلت تناسلی نوزاد را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

کدام کودکان را نباید ختنه کرد؟

ختنه در کودکان مبتلا به هیدروسل (جمع شدن مایع در کیسه بیضه) و فتق می تواند عوارض جدی ایجاد کند. همچنین کودکان مبتلا به عفونت های جدی یا هموفیلی و سایر اختلالات خونی و یا کودکانی که مادرانشان داروهای ضد انعقاد مصرف کرده اند، نباید ختنه شوند.

مراقبت های بعد از ختنه نوزاد

ختنه، چه به روش حلقه ای و چه به روش سنتی، نیازمند مراقبت برای جلوگیری از مشکلات احتمالی است. در ادامه این نگرانی ها را به شما یادآوری می کنیم.

رعایت بهداشت دستگاه تناسلی

حفظ بهداشت آلت تناسلی و تمیز نگه داشتن آلت تناسلی، مهمترین جنبه مراقبت از ختنه است. هر بار که پوشک را عوض می‌کنید، به آرامی تکه‌های مدفوع را که می‌بینید پاک کنید. از یک صابون ملایم و بدون عطر برای پوست کودک و آب گرم استفاده کنید و روزی سه بار آلت تناسلی را با این محلول بشویید. هرگز از دستمال مرطوب استفاده نکنید. اجازه دهید ناحیه ختنه شده خود به خود خشک شود تا از عفونت و التهاب جلوگیری شود.

از کرم های مناسب استفاده کنید

بعد از ختنه استفاده از کرم تجویز شده توسط پزشک را فراموش نکنید و در استفاده از این کرم تنبلی نکنید. احتمالاً نیازی به تمدید پانسمان اصلی ختنه ندارید، اما حتماً از کرم تجویز شده استفاده کنید.

دو پوشک روی کودک بگذارید

پوشاندن کودک با دو پوشک به محافظت از آلت تناسلی او کمک می کند و از فشار دادن باسن به او جلوگیری می کند. برای کاهش درد می توانید یک کیسه یخ بین دو لایه پوشک قرار دهید. در مورد استفاده از این تکنیک حتما نظر پزشک کودک خود را بپرسید.

پوشک بزرگتر

برخی همچنین پیشنهاد می کنند از سایز پوشک بزرگتر استفاده کنید تا از مالش آلت به پوشک جلوگیری شود تا آلت ختنه شده به پوشک نچسبد.

به آرامی پوست آلت تناسلی را به سمت بالا بکشید

این کار از چسبندگی های احتمالی در آلت جلوگیری می کند و شکل آلت تناسلی را کاملا طبیعی و طبیعی می کند.

هشدارهای جدی در مورد ختنه

اگرچه اکثر مراحل ختنه چه به روش حلقه ای و چه به روش سنتی بدون مشکل خاصی انجام می شود، اما باید موارد حادی که نیاز به مراجعه به پزشک برای انجام اقدامات لازم در صورت بروز مشکل احتمالی دارد را بشناسید. اگر کودک پس از ختنه با مشکلات زیر مواجه شد، حتماً، حتماً و بلافاصله به پزشک اطلاع دهید.

  • تب کودک
  • تورم شدید آلت تناسلی و بیضه ها
  • مشکل در ادرار کردن
  • نوزاد حداکثر تا 24 ساعت پس از ختنه ادرار نمی کند
  • زخم های پوسته پوسته و تراوش کننده
  • قرمزی ناحیه ختنه بیش از پنج روز
  • ادامه ترشحات زرد برای بیش از یک هفته
  • خونریزی طولانی مدت از محل ختنه
  • تغییر رنگ و تیره شدن نوک آلت تناسلی
  • خونریزی شدید از آلت تناسلی و بیضه ها
  • ریزش حلقه در کمتر از سه روز یا بدون ریزش حلقه تا 10 روز پس از ختنه

ختنه حلقه بهتر است یا روش سنتی؟

باید بدانید که با هر روش ختنه، اگر به درستی انجام شود، نتیجه یکسان است. اما آنچه مهم است این است که چه روشی برای کدام کودک در چه سنی استفاده می شود و پزشک ختنه کننده چقدر مهارت و تجربه در انجام ختنه با هر روشی دارد. در واقع می توان گفت که اگرچه ختنه یک عمل ساده، سریع و بسیار رایج و دائمی است، اما کیفیت انجام آن بسیار مهم است. بنابراین در بحث ختنه حلقه یا ختنه سنتی بحث بدتر یا بهتر بودن آن نیست. این مهم است که پزشک منتخب شما در روش ختنه ای که انتخاب کرده اید چقدر با تجربه و توانمند است.

آخرین کلمه

خطرات و عوارض ختنه حلقه بسیار کم و نادر است. اما به یاد داشته باشید که بهترین روش ختنه را با توجه به سن کودک و پزشک معالج انتخاب کنید و به یاد داشته باشید که نکات مراقبتی بعد از ختنه را رعایت کنید و ترجیحاً کودک را در سنین پایین ختنه کنید تا برای هر دوی شما راحت تر باشد. و شما.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ فقط این متن تبلیغاتی را نمایش می دهد و تیم تحریریه مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.