درب و پنجره های ضد سرقت باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟


در هر ساختمان دو ورودی بسیار آسان و قابل دسترسی وجود دارد. راه اول درهای ورودی اصلی و راه دوم پنجره ها هستند. بنابراین، اگر تمرکز بر امنیت این قطعات باشد; امنیت ساختمان قطعا افزایش خواهد یافت. ساده ترین راه برای این کار استفاده از درب و پنجره های ضد سرقت است.

درب ضد سرقت چیست؟

درب ضد سرقت نوعی درب با بدنه چوبی یا فلزی است که در لایه میانی آن ورق فولادی ضخیم قرار می گیرد. این ورق مستحکم از درب در برابر ضربه و انواع فشار محافظت می کند و محصول را از شکستگی و آسیب به ساختار کلی محافظت می کند.

وجود ورق استیل در بدنه داخلی درب های ضد سرقت باعث می شود ضخامت این درب بیشتر از سایر درب های معمولی باشد. در تولید این محصول علاوه بر ورق فولادی از یراق آلات و تجهیزات دیگری نیز استفاده شده است تا مقاومت درب در برابر نفوذ غیرمجاز افزایش یابد.

درب های ضد سرقت بر اساس متریال فوق به دو دسته درب های ضد سرقت چوبی و درب های ضد سرقت فلزی تقسیم می شوند. سطح انتهایی و سطح کار درب های ضد سرقت چوبی از چوب طبیعی یا محصولات به دست آمده از این ماده طبیعی مانند ام دی اف ساخته شده است و فقط ساختار داخلی آن حاوی ورق فولادی است.

این درب ها از نظر ظاهری بسیار شیک و دارای تنوع رنگ و طرح هستند. در طرف مقابل این درب ها یک درب ضد سرقت فلزی قرار دارد که علاوه بر پوشش داخلی فولادی، دارای روکش فلزی نیز می باشد.

اگرچه استفاده از فلز به عنوان قسمت بالایی درب باعث افزایش مقاومت آن در برابر فشار و ضربه می شود. اما از آنجایی که فلز شکل بالایی ندارد، نمی توان از هر طرح و رنگی روی این درب ها استفاده کرد.

از طرفی درب های ضد سرقت را می توان با توجه به کشور سازنده به سه گروه درب های چینی، ایرانی و ترک تقسیم کرد. درب های ضد سرقت چینی ارزان ترین مدل درب های ضد سرقت موجود در بازار بوده و کمترین کیفیت را نسبت به سایر محصولات مشابه دارند.

در این میان تنها تفاوت درب ضد سرقت ایرانی و ترکیه ای قیمت پایین تر نمونه های تولید داخل است. در واقع اکثر درب های ضد سرقتی که در بازار به عنوان درب های تولید داخل به مشتریان عرضه می شوند، همان درب هایی هستند که مراحل اولیه تولید را در ترکیه گذرانده اند و فقط فریم آنها در داخل ساخته شده و عملیات مونتاژ آنها انجام می شود. بیرون

بنابراین، از نظر کیفیت ساخت و دوام، این دو محصول در یک سطح هستند.

قیمت درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت بسته به نوع مسکن، کشور سازنده، کیفیت یراق آلات و نوع تجهیزات مورد استفاده قیمت های متفاوتی دارند.

به عنوان مثال درب ضد سرقت با بدنه چوبی که ساخت کشور ترکیه است و در تولید آن از سخت افزارهای برندهای معروف مانند کاله استفاده می شود. در مقایسه با درب فلزی ساخته شده در چین، گرانتر است و عمر مفید و استحکام بیشتری دارد. بنابراین برای تعیین قیمت درب ضد سرقت باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت.

پنجره ضد سرقت چیست؟

پنجره ضد سرقت نوعی یونیت دو جداره از مواد UPVC است که از چهار قسمت اصلی پروفیل، شیشه، دستگیره و سخت افزار تشکیل شده است. پروفیل به کار رفته در این پنجره ها به عنوان نگهدارنده عمل می کند و سایر اجزای محصول مانند سخت افزار، شیشه و دستگیره را در خود جای داده و باعث می شود این اجزا به صورت یکپارچه با هم کار کنند.

پروفیلی که طبق استانداردهای جهانی تولید شود. می تواند امنیت شیشه های دوجداره ضد سرقت را تا حد زیادی افزایش دهد. همچنین استفاده از مقاومت باران مقاوم و استاندارد (گالوانیزه) در تولید این محصول یکی از عوامل موثر در ضد سرقت درب و پنجره یو پی وی سی می باشد. شیشه همچنین می تواند مقاومت در برابر ضربه پنجره را تعیین کند. زیرا اگر دزدها تصمیم بگیرند از پنجره وارد خانه شوند، ابتدا به سمت پنجره ها می روند. هنگام ساخت شیشه های ضد سرقت باید از شیشه نشکن استفاده شود.

در اکثر محصولاتی که با نام پنجره ضد سرقت به فروش می رسند از دسته کلید استفاده می شود. این ویژگی تضمین می کند که تنها فردی که کلید در دسترس دارد می تواند پنجره را باز کند.

سخت افزار مورد استفاده برای ساخت این مدل پنجره نیز باید دارای ویژگی های خاصی باشد. به عنوان مثال، سخت افزار باید آنقدر قوی باشد که تحت فشار فیزیکی آسیب نبیند. در اکثر کارگاه های تولید درب و پنجره ضد سرقت از پین های اسفنجی شکل برای افزایش امنیت خروج محصول از خط تولید استفاده می شود.

انواع شیشه های ضد سرقت

برای ساخت شیشه های ضد سرقت می توان از دو نوع شیشه دو جداره استفاده کرد که عبارتند از شیشه لمینت و شیشه دوجداره ضد سرقت و شیشه زره دار. شیشه لمینت شامل دو لایه بیرونی و داخلی است.

لایه بیرونی خود از دو لایه تشکیل شده است که با چسب PVB به هم چسبانده شده اند. اما لایه داخلی شیشه لمینت از شیشه تک جداره است که معمولا از شیشه سکوریت ساخته می شود. وجود طلق بین لایه های این نوع شیشه باعث می شود که لایه بیرونی تحت فشار و ضربه نشکند.

شیشه دوجداره ضد سرقت و ضد گلوله علاوه بر خاصیت ضد سرقت. همچنین بسیار ضد گلوله است و به راحتی نمی شکند. این شیشه ها پس از تولید و قبل از ورود به خط تولید پنجره ضد سرقت; تست های مختلفی را پشت سر می گذارند. در این آزمایش ها گلوله های فلزی در اندازه ها و فواصل مختلف به سمت شیشه شلیک شد تا مقاومت آن در برابر این فشار ناگهانی مشخص شود.

چرا باید از درب و پنجره های ضد سرقت استفاده کنیم؟

همانطور که دیدید؛ درب و پنجره ضد سرقت دو محصول بسیار مطمئن، مطمئن و بادوام هستند که می توانند خانه یا محل کار شما را به مکانی امن و مطمئن تبدیل کنند. این محصولات اغلب نسبت به درب و پنجره های معمولی عمر طولانی و امنیت بیشتری دارند و به همین دلیل می توانند ضریب امنیت یک ساختمان را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

درب و پنجره های ضد سرقت طراحی شده نیز این محصولات را کاربردی و از نظر بصری جذاب کرده است. از سوی دیگر یکی از عوامل مهمی که در ساخت درب و پنجره های ضد سرقت مورد توجه قرار می گیرد; این انزوای آنهاست. با نصب این درب ها و پنجره ها در ورودی ساختمان ها می توانید از ورود صدای محیط بیرون به داخل جلوگیری کنید و همچنین از اتلاف انرژی در اثر تبادل دما جلوگیری کنید.

بنابراین اگرچه به نظر می رسد با توجه به قیمت بالاتر این محصولات نسبت به درب و پنجره های معمولی، این تصمیم از نظر اقتصادی منطقی نیست. اما در دراز مدت، ایمنی بالا و صرفه جویی در هزینه آنها ممکن است دلیل قیمت بالای محصول باشد.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ فقط این متن تبلیغاتی را نمایش می دهد و ویرایشگر مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد

امتیاز شما برای این پست