درمان خشکی پوست در پاییز (نکات داشتن پوست لطیف)


با آمدن فصل پاییز و سرما اکثراً خشکی دست و صورت را تجربه می‌کنند. اما افرادی که ذاتاً دارای پوست کم آبی می‌باشند در این فصل به شدت آزار می‌بینند. این مشکل اگر به موقع درمان نشود چروک‌های زود هنگام به وجود می‌آید. آب و هوای سرد معمولاً باعث کاهش رطوبت در پوست می‌گردد. کم شدن رطوبت باعث خشکی دست و صورت و چروک می‌شود. در این فصل با استفاده از بعضی لوسیون‌های مرطوب‌کننده و همچنین انجام بعضی از کار‌ها می‌توان تا حدودی باعث رفع خشکی شد.

روش‌های درمان خشکی پوست در پاییز

با آمدن پاییز معمولاً رطوبت هوا کاهش پیدا می‌کند. همچنین روز‌ها کوتاه‌تر می‌شود و خشکی هوا باعث کم شدن رطوبت پوست نیز می‌گردد. این فصل برای افرادی که پوست خشکی دارند بیشتر سخت می‌گذرد و این سؤال در ذهن این افراد بوجود می‌آید که برای خشکی پوست در پاییز چه کنیم؟ مراقبت از پوست باید همیشگی باشد و یک الگو پایدار داشته باشید. در زیر به بهترین روش برای درمان خشکی پوست در پاییز اشاره می‌کنیم.

1. از آب داغ استفاده نکنید

بکاربردن آب داغ باعث از دست‌ دادن رطوبت پوست می‌شود و پوست دچار خشکی می‌گردد. بدن خود را در این فصل با آب ولرم بشویید. افرادی که دارای پوست خشک می‌باشند فاصله بین دو حمام را زیادتر کنند. همچنین مدت زمان استحمام را به حداقل برساند.

2. از صابون‌های ملایم استفاده کنید

صابون‌های قوی خاصیت قلیایی زیادی دارند و در نتیجه پوست را خشک می‌کنند. در پاییز سعی کنید از صابون‌های گیاهی و ملایم و صابون‌هایی که فاقد مواد شیمیایی می‌باشند استفاده کنید.

3. ضد آفتاب بزنید

اکثراً فکر می‌کنند که ضد آفتاب فقط مخصوص فصل تابستان و گرما می‌باشد در صورتی که نور آفتاب در فصول دیگر نیز به پوست آسیب می‌رساند. استفاده از کرم ضد آفتاب در پاییز باعث جلوگیری از خشک شدن پوست می‌گردد همچنین می‌توانید به جای ضد آفتاب از روغن‌های طبیعی مثل روغن نارگیل استفاده کنید که از پوست در برابر اشعه آفتاب محافظت می‌کند.

4. رعایت کردن روتین پوستی

اگر به این باور برسید که با رعایت کردن روتین پوستی می‌توانید پوستی سالم و زیبا و بدون جوش داشته باشید هرگز از انجام روتین روزانه خود غافل نخواهید شد. برای اینکه بتوانید روتین پوستی مناسب خود را انتخاب کنید باید نخست پوست خود را بشناسید.

5. از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید

برای درمان خشکی پوست در فصل پاییز از مرطوب‌ کننده استفاده کنید. حتماً بعد از حمام‌ از کرم‌های مرطوب‌ کننده و لوسیون‌ها برای رفع خشکی پوست بدن استفاده نمایید.

6. استفاده از روغن‌های گیاهی برای رفع خشکی پوست در پاییز

برای درمان سریع خشکی پوست صورت و سایر قسمت‌های بدن می‌توانید از روغن‌های گیاهی مثل روغن آرگان استفاده کنید. همچنین می‌توانید از لوسیون‌هایی که ترکیب روغن نارگیل یا روغن زیتون در آن‌ها بکار برده‌ شده‌ است استفاده نمایید.

7. استفاده از پماد برای خشکی پوست

  1. یک پماد برای خشکی پوست صورت و بدن باید دارای ویژگی‌های زیر باشد تا بتوان آن را جز و بهترین پماد‌ها قرار داد. به سرعت جذب پوست شود و در کمترین زمان ممکن باعث نرم شدن پوست دست و صورت شود

  2. چرب نباشد

  3. بافتی سبک داشته باشد

  4. از روغن‌های طبیعی مانند آرگان‌ و آووکادو تشکیل‌ شده‌باشد

  5. در ساختار آن هیالورونیک اسید به کار رفته‌باشد زیرا هیالورونیک اسید به درمان خشکی پوست در فصل پاییز و تحریک‌های پوستی کمک زیادی می‌کند

  6. کرم‌های دارای آلوورا نیز رطوبت‌رسانی بالایی دارند زیرا آلوورا باعث تسکین پوست می‌شود و شفابخش می‌باشد

  7. از ویتامین e تشکیل شده‌باشد.

  8. علاوه بر رطوبت‌رسانی بالا قابلیت ترمیم پوست را نیز دارا باشد

8. قرص برای خشکی پوست در پاییز

گاهی اوقات خشکی دست و صورت به خاطرکمبود ویتامین‌هایی می‌باشد که برای برطرف کردن این مشکل و درمان خشکی پوست صورت و بدن بهتر است از این مکمل‌ها زیر نظر پزشک استفاده شود.

ویتامین D

این ویتامین به وسیله نور خورشید در پوست ساخته شده به سلامت پوست کمک فراوانی می‌کند. کمبود ویتامین D باعث به وجود آمدن مشکلات پوستی می‌شود. همچنین کمبود ویتامین بر روی رطوبت پوست تأثیر زیادی می‌گذارد. مکمل‌های ویتامین با خشکی پوست در پاییز مبارزه می‌کنند.

ویتامین c

این ویتامین یک آنتی اکسیدان برای محافظت از پوست و تحریک کلاژن می‌باشد. محققان به این نتیجه رسیدند ویتامین c می‌تواند مانند سدی مانع تبخیر آبی از سطح پوست شود. بنابراین یکی از مکمل‌های خوب برای پوست و درمان خشکی پوست در فصل پاییز ویتامینc می‌باشد.

ویتامینE

خواص آنتی اکسیدانی این ویتامین باعث شده که بتواند در مقابل رادیکال‌های آزاد به مبارزه بپردازد. معمولاً این ویتامین را با ویتامین c مصرف می‌کنند. بنابراین این ویتامین می‌تواند یک مکمل خوب برای درمان مشکلات کم آبی پوست در پاییز باشد.

مجله اینترنتی فارمو یک وب سایت تخصصی در حوزه های آرایشی، زیبایی و مراقبت از پوست و مو است که می‌توانید اطلاعات لازم در مورد خشکی بدن را در این وب سایت بخوانید.

دلایل خشکی پوست در پاییز

برای افرادی که با مشکلات خشکی پوست در پاییز مواجه می‌شوند همواره این سؤال وجود دارد که علت خشکی پوست در پاییز چیست؟ قبل از اینکه بتوانیم برای رفع خشکی پوست دست در پاییز و درمان خشکی پوست صورت در پاییز اقدام کنیم بهتر است نخست با دلایل این مشکل در این فصل آشنا شویم.

1- هوای سرد و خشک علت خشکی پوست در پاییز

هوای سرد باعث از دست رفتن رطوبت بدن و خشکی بدن می‌شود. در تابستان این رطوبت در سطح پوست حفظ می‌شود اما در پاییز این رطوبت بخاطر سرما از بین می‌رود.

2- باد‌های تند علت خشکی پوست در پاییز

در پاییز و زمستان باد‌های تند باعث از بین رفتن چربی پوست که یک سد دفاعی برای بدن است می‌شود. قبل از خروج از منزل از ضد آفتاب استفاده کنید.

3- خانه گرم و محیط بیرون سرد

تفاوت دما بین داخل و خارج خانه باعث تبخیر رطوبت از سطح پوست می‌گردد. در زمستان و پاییز بخاطر استفاده از وسایل گرمایشی در خانه هوای خشک در فضای داخل خانه باعث از بین رفتن رطوبت پوست می‌شود. بهترین کار استفاده از دستگاه بخور می‌باشد.

4- حمام آب گرم علت خشکی پوست در پاییز

در پاییز استفاده از دوش آب داغ باعث باز شدن منافذ پوست و از بین رفتن چربی پوست می‌شود. سعی کنید از آب ولرم استفاده کنید و بدن خود را با روغن‌های گیاهی چرب کنید. همچنین می‌توانید با ریختن چند قطره روغن اسطوخودوس یا روغن بادام در وان حمام رطوبت پوست خود را حفظ کنید. بعد از حمام لوسیون یا مرطوب‌کننده بر روی خود پوست خود به کار ببرید.

برای خشکی پوست در پاییز چه کنیم؟

  1. برای مدت طولانی در زیر دوش وان آب گرم قرار نگیرید

  2. به آب وان خود روغن زیتون بیفزایید

  3. بعد از حمام بسیار ملایم بدن خود را خشک کنید

  4. روزانه از مرطوب کننده استفاده کنید

  5. صابون ملایم به کار ببرید

  6. در هنگام شستشو دستکش بپوشید

  7. کرم ضد آفتاب با اس پی اف بالا بزنید

  8. دستگاه بخور در منزل خود داشته باشید

  9. لایه برداری کنید

  10. از کرم مرطوب کننده غلیظ برای دست خود استفاده کنید

  11. کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید

  12. آب زیاد بنوشید

  13. غذاهای سالم استفاده کنید

  14. لباس مناسب فصل به تن کنید

کلام آخر

با تغییرات فصلی و شروع فصل پاییز و سرما پوست نیز دچار تغییراتی می‌شود. در واقع فصل پاییز و زمستان به خاطر هوای سردی که در آن وجود دارد باعث از دست رفتن رطوبت طبیعی پوست می‌گردد. استفاده از وسیله‌های گرمایی در منزل و همچنین دلایل دیگری که در بالا ذکر شد باعث می‌شود تا پوست به سمت خشکی در این فصل رود. بهتر است با شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا محصولات مراقبت پوست خود را نیز مطابق با فصل تغییر دهید.