درمان کبد چرب با خارکیش: روش صحیح درمان کبد چرب با روش صحیح


کبد چرب یکی از آن بیماری‌هایی است که نمی‌توانیم علت دقیق آن را مشخص کنیم یا بگوییم چه زمانی به این بیماری مبتلا می‌شویم. ما فقط می دانیم که علت هر چه بود، محیط کبد را سردتر کرد و به این ترتیب مکانیسم تجزیه و تحلیل و متابولیسم چربی در کبد کاملاً به هم ریخت.

بنابراین برای درمان کبد چرب و پاکسازی کامل آن باید محیط کبد را تا حد امکان گرم کرد. مصرف برخی غذاها، داروهای شیمیایی و گیاهان دارویی به همراه تغییر عادات سبک زندگی مانند تنبلی و کم تحرکی از روش های اثبات شده برای درمان کبد چرب هستند.

یکی از گیاهانی که اثربخشی آن به عنوان داروی ضد کبد چرب ثابت شده، سورگوم است. در ادامه این مقاله مجله اینترنتی مگ عالیه ما قصد داریم جزئیات درمان کبد چرب با شیرین بیان را بررسی کنیم. با ما بمان.

نگاهی به خواص خامه ترش

شنبلیله یکی از گیاهان دارویی چند منظوره است که خواص آن از قدیم الایام برای درمان سرماخوردگی، یبوست و اسهال، بازیابی و حفظ سلامت پوست، سلامت زنان باردار، پاکسازی روده و هزاران مشکل دیگر شناخته شده است.

این گیاه دارای خصوصیات گرم است و در شرایط مختلف بر بدن انسان تأثیر می گذارد. به سرعت زخم های پوستی را بهبود می بخشد و کوچکترین آثار خارش یا حساسیت را از بین می برد.

همچنین با مشکلات روده ای، از جمله یبوست شدید و اسهال شدید، به خوبی عمل می کند. حتی می توان از آن برای درمان هموروئید استفاده کرد.

در رفع تب، درمان التهاب کلیه، رفع بی اشتهایی، تنظیم فشار خون، درمان انگل، رفع بوی بد دهان و حتی گرفتگی صدا بسیار مفید است.

اما جدا از همه اینها یکی از مهمترین خواصی که برای این گیاه دارویی در نظر گرفته می شود درمان کبد چرب با سورگوم است که در ادامه به آن می پردازیم.

کبد چرب چیست و چه علائمی دارد؟

به عبارت ساده و کوتاه، کبد چرب نتیجه اختلال در عملکرد کبد است که مهم ترین علت آن عدم تحرک و عادات غذایی ناسالم فرد است. در این حالت چربی و التهاب در کبد جمع می شود و فرد با علائمی مانند زرد شدن سفیدی چشم، کک و مک روی پوست، بی حسی انگشتان دست و پا، تعریق زیاد و بوی بد عرق و مشکلات دیگر مواجه می شود.

به خصوص که اکنون که بار کم تحرکی و چاقی روز به روز در حال افزایش است، بیماری کبد چرب به عنوان شایع ترین بیماری کبد در ایران معرفی شده است و رشد آن بسیار نگران کننده است.

در کنار تلاش‌های جهانی برای مهار موج این همه‌گیری، پزشکان طب سنتی به ما توصیه می‌کنند که خودمان با این عارضه گسترده مبارزه کنیم یا حداقل با استفاده از برخی گیاهان دارویی در منزل از شدت آن بکاهیم.

درمان کبد چرب و از بین بردن این علائم شامل یک رژیم غذایی جامع و عادات سبک زندگی است که شامل غذاهای سالم بدون چربی، فعالیت های بدنی، مصرف داروهای شیمیایی و داروهای گیاهی است.

حتی بسیاری از مبتلایان ترجیح می دهند شانس خود را با داروهای گیاهی و سنتی قبل از ورود به روند درمان امتحان کنند. یکی از بهترین گیاهان دارویی برای درمان کبد چرب حشیش است.

آیا درمان کبد چرب با هاشر درست است؟

مزاج کبد طبعاً گرم است و اگر بر اثر عوامل مختلف سرد شود، قدرت این اندام در تجزیه چربی کمتر شده و با گذشت زمان امکان تجمع توده های چربی در آن افزایش می یابد. در مورد بیمار علائم کبد چرب به وضوح مشاهده می کند

به همین دلیل توصیه می شود افرادی که با کبد چرب دست و پنجه نرم می کنند از خوردن غذاهای سرد پرهیز کنند و غذاها و نوشیدنی های گرم را ترجیح دهند. یکی از بهترین گیاهان دارویی با طبع گرم که به التیام و پاکسازی کامل کبد کمک می کند، حشیش است.

خاکشیر به عنوان قاتل کبد چرب شناخته می شود و به لطف خواصی که دارد، کبد را فورا سم زدایی می کند. اگر شما یا عزیزانتان به این عارضه مبتلا هستید، پیشنهاد می کنیم حتما به فکر درمان کبد چرب با حشیش باشید.

چگونه کبد چرب را با حشیش درمان کنیم؟

طب سنتی ما را با روش ها و ترکیب های مختلف مصرف ککشیر آشنا می کند که همگی به نوعی در درمان کبد چرب موثر هستند. در ادامه با بهترین ترکیبات ممکن برای درمان کبد چرب همراه با نقرس آشنا می شویم.

درمان کبد چرب با شیرین بیان و حرا

پزشکان طب سنتی برای درمان کبد چرب و رفع سودا و بلغم، مخلوط مقداری سورگوم با ترنجبین و نوشیدن آن را توصیه می کنند. آنها همچنین به افرادی که مزاج صفراوی دارند توصیه می کنند که این ترکیب را با احتیاط مصرف کنند، زیرا اگر باعث استفراغ شود احتمالاً نمی توانند آن را تحمل کنند.

خامه آب پز و جگر چرب

ابتدا مقداری حشیش را به مدت 30 دقیقه خیس کنید و سپس خوب بشویید تا ضایعات آن کاملا از بین برود. هرکش شسته شده را در یخچال نگهداری کنید و هر بار آن را برای تهیه جوشانده میل کنید.

2 تا 3 قاشق حشیش را با 2 فنجان آب مخلوط کنید و بگذارید 10 دقیقه بجوشد. پس از ولرم شدن چای، آن را می نوشند.

ترکیب خاکشیر و مخلوط چادر و کاسنی

یکی از راه های درمان کبد چرب با حکشیر ترکیب این گیاه دارویی با شاخک و کاسنی و تهیه مخلوط گیاهی است. کافی است یک قاشق غذاخوری حکشیر را با کاسنی و شاطره مخلوط کرده و بنوشید.

خاکشیر و آب پنیر برای درمان کبد چرب

ترکیب آب پنیر و خار مریم یکی از مواد معجزه آسا برای درمان کبد است. گفته می شود این ترکیب دارای خاصیت ضد صفراوی و ضد گاز است و با تامین رطوبت بدن به سرعت راه های کبد را باز می کند.

شنبلیله و خرفه برای درمان کبد چرب

از فواید ترکیب هاشیر، برهنگ و خرفه می توان به کاهش حرارت بدن، پاکسازی کبد و در نتیجه عملکرد بهتر آن اشاره کرد. طبع خرفه سرد و مرطوب و برگ سرد و خشک است. ترکیب این دو به همراه ککشیر برای درمان بیماری های کبدی و رفع آکنه صورت استفاده می شود.

درمان کبد چرب با مریم گلی; نحوه استفاده

مهم نیست از کدام یک از اجزای حشیش می خواهید برای درمان کبد چرب استفاده کنید. در هر صورت توصیه می شود روال مصرف حکشیر را به مدت 21 روز (سه هفته) ادامه دهید. سعی کنید مواد را هر روز صبح با معده خالی بخورید و تا بیست دقیقه چیزی نخورید تا خواص آن کاملا جذب بدن شود.

سوالات عمومی

آیا درمان کبد چرب با شنبلیله امکان پذیر است؟

آره؛ یکی از هزاران خاصیت دارویی ککشیرا درمان بیماری کبد چرب و پاکسازی این اندام است. خاکشیر دارای خاصیت گرمی است و به حفظ گرمای کبد کمک می کند. همچنین ادرار آور است و سموم را از این طریق دفع می کند.

برای درمان کبد چرب چه زمانی حشیش بخوریم؟

بهترین زمان برای درمان کبد چرب با خار مریم صبح زود با معده خالی است. چای خاکشیر یا هر یک از مواد ذکر شده را بنوشید و بیست دقیقه قبل از صبحانه صبر کنید تا اثر کند.

برای درمان کبد چرب با حشیش چه بخوریم؟

برای درمان بیماری های کبدی مانند کبد چرب می توان حکشیر را به تنهایی دم کرده و به صورت دمنوش میل کرد و یا همراه با نارنگی، کاسنی، شاخک، کشک، برهنگ و خرفه میل کرد.