دکوراسیون منزل با فرش طوسی و قیمت فرش کاشان • مجله تصویر زندگی


آیا شما موافق چیدمان دکوراسیون منزل با فرش طوسی هستید؟ نظر شما نسبت به جلوه بصری این نوع طراحی چیست؟ درواقع یکی از فرش‌هایی که امروز تقاضای بسیاری دارد، در شانه و تراکم‌های مختلف و با طرح‌های متنوع کلاسیک و مدرن ساخته می‌شود، فرش‌های طوسی هستند.

این موضوع بر کسی پوشیده نیست که رنگ‌ها جان دارند و قادرند به فضای خانه شخصیت و روحیه بدهند. در این میان، طوسی منعکس‌کننده آرامش و اعتماد است و نشان از علاقه صاحب‌خانه به رنگ‌های خنثی دارد.

خب، حالا اگر موافق باشید به ادامه مقاله نگاهی داشته باشیم تا با تاثیر فرش طوسی بر دکوراسیون منزل آشنایی یابیم.

تاثیر دکوراسیون منزل با فرش طوسی بر روحیه انسان

در مقدمه مقاله اشاره کردیم که رنگ و طرح فرش می‌تواند منتقل‌کننده احساساتی خاص به افراد باشد. بنابراین؛ نخستین عاملی که در طراحی منزل در نظر گرفته می‌شود، روحیه و سلیقه صاحب‌منزل است.

طوسی در شمار رنگ‌های خنثی جای گرفته و در طیف تیره تا روشن وجود دارد. تناژ تیره آن درعین جذابیت، می‌تواند حالاتی از غم و اندوه را تداعی کند و تناژ روشن آن، زمینه‌ساز آرامش حاکم بر فضاست.

ناگفته نماند که در چیدمان دکوراسیون منزل با فرش طوسی، تناژهای روشن بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین افراد با به‌کارگیری اکسسوری‌های روشن، سعی در ایجاد فضایی فرح‌بخش دارند.

در دکوراسیون‌ منزل با فرش طوسی، سایر المان‌ها را در چه رنگی انتخاب کنیم؟

مهم‌ترین المان‌هایی که در دکوراسیون منزل، تکمیل‌کننده نمای یکدیگراند، فرش، مبلمان و پرده‌ها هستند. ناهماهنگی در رنگ‌های آن می‌تواند تصویری ناخوشایند از منزل به نگاه شما و دیگران منتقل کند.

به این منظور به رنگ‌های غالب در فضا دقت کنید. اگر چیدمان منزل شما از سبک‌ مدرن پیروی می‌کند، فرش‌های طوسی با تناژهای مختلف می‌تواند با سایر رنگ‌های خنثی اعم از سفید، کرم، مشکی و بژ به‌خوبی ست شود.

البته ازآنجایی که طوسی یک رنگ خنثی است، این قابلیت را دارد که با سایر رنگ‌ها تضاد و هارمونی جذابی ایجاد کند. به‌طور مثال آبی، سبز و قهوه‌ای انتخاب خوبی هستند اما تاکید می‌کنیم که دکور خانه‌تان را به جعبه مداد رنگی تبدیل نکنید و در این مسیر هوشمندانه پیش بروید.

چیدمان دکوراسیون منزل با فرش طوسی با توجه به سبک طراحی

اولین چیزی که هنگام خرید فرش طوسی باید به آن توجه کرد، تناسب سبک قالی با نمای خانه است. به این منظور باید از خودتان بپرسید که آیا نمای کلی منزل من از سبک کلاسیک پیروی می‌کند یا مدرن؟

خیال‌تان راحت باشد! شما تناژهای متنوع طوسی را در انواع فرش وینتیج، فرش مدرن و کلاسیک می‌توانید ببینید. قالی‌های وینتیج با رنگ طوسی، از پرطرفدارترین کالاها، ترکیبی از سنت و مدرنیته است.

در نوع کلاسیک این محصول نیز، شما شاهد نقش‌ونگارهای ظریف و سنتی هستید و سبک مدرن هم که با مدل‌های ساده اما متنوع، داستان دورودِراز خود را دارد.

فلسفه روانشناسی دکوراسیون منزل با فرش طوسی

فرش طوسی رنگ جدید فرش ماشینی

گفتیم که طوسی یک رنگ خنثی شناخته می‌شود اما از لحاظ تاثیر بر روحیه افراد، عملکرد جالبی دارد که شاید خیلی از شما نمی‌دانستید و صرفا از روی علاقه به ظاهر، از آن در دکوراسیون و استایل خود استفاده می‌کردید.

از نظر روانشناسی، طوسی یک رنگ تعادل‌بخش است که به کاهش استرس منجر می‌شود و به افراد حسی از اعتمادبه‌نفس، هوشمندی و آرامش می‌دهد. طوسی قادر است صلح، صمیمیت، استقلال و زیبایی را به فضا هدیه دهد.

البته باید متذکر شویم که این تاثیرات معمولا زمانی صدق می‌کند که شما به استفاده صحیح از این رنگ برای ایجاد فضایی ظریف و خلاقانه واقف باشید. مثلا به‌کارگیری طیف گسترده‌ای از تناژهای طوسی در تمام المان‌های موجود در دکوراسیون، تنها حس خستگی به چشمان بیننده منتقل می‌کند.

اما اگر دقت بیشتری به خرج دهید و از رنگ‌های مکملی مناسب استفاده کنید، خواهید دید که چه فضای شاد و درخشنده‌ای را به نگاه کسانی که وارد منزل شما می‌شوند، هدیه می‌دهید.

چیدمان دکوراسیون منزل با فرش طوسی برحسب شانه و تراکم

دانستید که طوسی در شمار پرطرفدارترین رنگ‌های خنثی برای ایجاد محیطی دلنواز است. اما مسئله مهم دیگر اینجاست که چنین فرش‌های پرمصرفی در گستره متنوعی از شانه و تراکم بافته می‌شوند. به نظر شما این موضوع چه اهمیتی در نحوه به‌کارگیری قالی‌های طوسی دارد؟

بگذارید این‌گونه بیان کنیم، اگر در خانه‌های ویلایی سکونت دارید، مسلما پذیرایی، نشیمن و اتاق‌خواب مجزا از یکدیگر هستند. فرش ۱۵۰۰ شانه، انتخاب خوبی برای پوشاندن پذیرایی خواهد بود چون از ظرافت و زیبایی ویژه‌ای برخوردار است و از طرفی، محیط پذیرایی نیز باید دکوراسیونی شکیل و جذاب داشته باشد.

اما برای پوشاندن اتاق نشیمن و اتاق خواب، فرش ۱۲۰۰ شانه یا ۷۰۰ شانه، گزینه‌های مناسب‌تری هستند چون معمولا در این محیط‌ها رفت‌وآمد بیشتری صورت می‌گیرد. بنابراین؛ لازم است که قالی‌ خریداری‌شده، ضخامت بالاتری داشته باشد تا در اثر پاگذاشتن‌های مکرر، حالت و زیبایی خود را به‌راحتی از دست ندهد.

دکوراسیون منزل با فرش طوسی برند کاشان

با افتخار می‌گوییم که کاشان به‌عنوان قطب تولید فرش در ایران و جهان شناخته می‌شود چون بزرگترین شهرک‌های صنعتی تولید قالی ماشینی را در خود جای داده است.

فرش‌های طوسی در سبک‌های مدرن و سنتی، از برترین تولیدات کارخانه فرش کوروش کاشان در سال‌های اخیر است که برای بافت آن از نخ‌هایی فوق‌العاده باکیفیت و فناوری‌های به‌روز استفاده شده و به همین دلیل ضمن اصالت، دوام و ماندگاری، می‌تواند تمام سبک‌ها و دکوراسیون‌ها را پوشش دهد و نیاز مشتری را برطرف کند‌.

برای چیدمان دکوراسیون منزل با فرش طوسی، چقدر هزینه‌ بابت خرید فرش‌ها بپردازیم؟

ازآنجایی‌که فرش‌های طوسی جزء جدیدترین تولیدات کاشان به‌حساب می‌آید و از طرفی در ساخت محصولات جدید از متریال‌های به‌روز و فناوری‌های پیشرفته‌ای استفاده می‌شود، باید قیمت بالاتری نسبت به کالاهای رده قدیمی‌تر داشته باشند.

اما امتیازی که برای مشتریان کارخانه فرش کوروش کاشان وجود دارد، این است که می‌توانند تمامی محصولات را به‌طور مستقیم و با قیمت کارخانه تهیه کنند. فرش‌های این برند، ۳۰ تا ۵۰% ارزان‌تر از کالاهای بازار است.

قیمت فرش ماشینی

قیمت فرش با توجه به تراکم و شانه ان قیمت گذاری میشود و رنگ در فرش ماشینی تاثیر در قیمت ان ندارد قیمت فرش ۱۲ متری رنگ طوسی با قیمت فرش ۱۲ متری رنگ سرمه ای تفاوت قیمتی ندارد .در نظر داشته باشید که فرش های رنگ طوسی به دلیل بروز بودن تنوع بالای دارند و البته مشتریان زیادی برای خرید ان مراجعه میکنند و این موضوع نباید باعث شود شما پول بیشتری برای خرید ان بپردازید در زیر لیست  قیمت فرش ماشینی را بر اساس شانه قرار داده ایم .

جمع‌بندی

طراحی دکوراسیون منزل با فرش رنگ طوسی فیلی ، یک انتخاب جالب برای کسانی است که شیفته تضاد هستند. به این معنی که طوسی، حاصل از ۲ رنگ پرطرفدار سیاه و سفید است و ثمره این ترکیب می‌تواند با طیف وسیعی از رنگ‌ها هارمونی جذابی داشته باشد.

یک دانستنی شگفت‌انگیز دیگری که شاید بهتر باشد در انتهای مقاله بیفزاییم، این است که سلول‌های موجود در مغر انسان به رنگ طوسی و خاکستری هستند. به همین دلیل، افراد به این رنگ دارای هوش و قوه تخیل بالا، علاقه بسیاری دارند.