رازهای زبان بدن: 10 نکته جالب که باید در مورد زبان بدن بدانید


اگر می خواهیم در کاری موفق شویم، لازم است زبان بدن خود را به خوبی بشناسیم و به درستی از آن استفاده کنیم. شاید ندانید که زبان بدن اغلب مهمتر از گفتار است! زیرا می تواند به صورت ناخودآگاه آنچه شما می گویید را منتقل کند. از آنجایی که این واقعیت کاملاً شناخته شده است و همه افراد موفق از این مشکل آگاه هستند، سعی کردیم ابتدا توضیح مختصری در مورد زبان بدن بدهیم و سپس ده راز زبان بدن را برای شما آماده کرده ایم تا با دانستن و استفاده از آنها بتوانید در زندگی روزمره خود به موفقیت دست پیدا کنید با مگ عالیه همراه باشید

زبان بدن چیست؟

زبان بدن راهی برای بیان یک موضوع خاص بدون کلمات و تنها با کمک حرکات، حالات چهره و سایر نشانه های غیر کلامی غیر از زبان گفتار است. به طور خلاصه، می‌توان به توضیح «ارتباطات غیرکلامی» برای زبان بدن نگاه کرد. در واقع فن بیان نیز جزئی از زبان بدن است.

صورت ما پوز نامیده می شود، حرکات ما حالت نامیده می شود. و جالب است بدانید که محققان 7000 ژست را برای یک فرد شناسایی کرده اند. حرکات و عکس العمل های فرد نشان دهنده احساسات و حالات روحی اوست که به آن زبان بدن می گویند.

برای آشنایی بیشتر با این مقوله می توانید زبان بدن را در کوچینگ مطالعه کنید.

چرا زبان بدن؟

کنترل حرکات بدن خود و تطبیق آن با محیط اجتماعی یکی از مهمترین مباحث زبان بدن است. زبان بدن که آینه عاطفی درون ماست، تمام احساسات غریزی مانند هیجان، استرس و شادی را به دنیای بیرون نشان می دهد. زبان بدن می تواند بدون گفتن کلمه ای شخصیت شما را به اطرافیانتان منتقل کند. به همین دلیل دانستن رازهای زبان بدن و آشنایی با آن ها یکی از مهم ترین نکاتی است که باید یاد بگیرید.

ده راز زبان بدن که باید بدانید

اگر هرگز در نظر نگرفته اید که ایستادن، نشستن یا حرکت شما به طور غریزی سیگنال های غیرکلامی را به دیگران ارسال می کند، باید این کار را از امروز شروع کنید. علم نشان می‌دهد که ما نشانه‌های غیرکلامی خود را انتخاب می‌کنیم، که این نشانه‌ها می‌توانند تأثیر مهمی بر نحوه تفکر، احساس و رفتار اطرافیانمان نسبت به ما داشته باشند. پ

س.اگر هم اکنون علاقه مند به دانستن رازهای زبان بدن هستید، می توانید این مقاله را از سایت ایده آل مگ دنبال کنید.

1- در لحظه مناسب لبخند بزنید

لبخند یکی از مهمترین اصول زبان بدن است. همه ما می دانیم که لبخند ابزار خوبی برای اعتماد فوری و پذیرش دیگران است. اما مهمترین چیزی که باید بدانید این است که آیا می دانید کجاست؟ دانستن لحظه مناسب برای لبخند زدن بله لبخند نیز زمان مناسب و خاص خود را دارد و لازم نیست همیشه لبخند بزنید.

به عنوان مثال، به یاد داشته باشید که هنگام ملاقات با کسی لبخند بزنید. اما وقتی به کسی که رابطه خوبی با او ندارید لبخند می زنید، واضح است که واقعی نیست. جالب است بدانید که لبخند زدن در مواقع نامناسب نشان می دهد که شما احساس ناامنی و عدم اعتماد به نفس دارید. اما برعکس، اگر در لحظه مناسب لبخند بزنید، اعتماد به نفس شما را نشان می دهد. دانستن زمان لبخند زدن کلید اصلی دانستن است.

2- ضعیف تکان نخورید

اولین تعامل فیزیکی با شخص دیگر، دست دادن است. وقتی دست کسی را می فشاری، دستت نباید تکان بخورد! لرزش دست یا دست دادن ضعیف نشان می دهد که شخصیت شما بسیار ضعیف است و اعتماد به نفس ندارید و بسیار کم پیش می آید که افراد ضعیف در کارهای روزمره موفق شوند یا در مصاحبه های شغلی برنده شوند.

یک دست دادن قوی سطح اعتماد به نفس و شخصیت قوی شما را نشان می دهد. وقتی با کسی دست می دهید، مچ دست خود را محکم بگیرید و دست دیگری را به خوبی تکان دهید. این کار به طور ناخودآگاه به فرد مقابل شما نشان می دهد که چه شخصیت قوی و مطمئنی دارید.

3- از مثلث صورت استفاده کنید

مردم از شما می خواهند که با احترام و اطمینان به آنها نزدیک شوید. تماس چشمی مناسب بسیار مهم است. اما تماس چشمی شما نباید آنقدر طولانی و شدید باشد که طرف مقابل به چیزهای بد فکر کند. استفاده از مثلث روی صورت نه تنها نشان دهنده شدت جاذبه و جذابیت نگاه است، بلکه بیانگر صداقت و تعادل بین دو چشم و کلماتی است که بیان می کنید.

فراموش نکنید که با حالات چهره خود بیشتر آشنا شوید، جلوی آینه بایستید و شروع به صحبت کنید، به این ترتیب می توانید هنگام صحبت با دیگران حرکات صورت خود را بهتر کنترل کنید.

4- هنگام صحبت صورت خود را نپوشانید

همه ما می دانیم که پوشاندن صورت یا دست زدن مداوم به گردن نشانه بارز استرس و اضطراب است. این نشان می دهد که شما نمی توانید با وظایفی که به شما سپرده شده است کنار بیایید! چون اعتماد کامل به خود ندارید و نمی توانید این کارها را انجام دهید.

افراد موفق این کارها را انجام نمی دهند. (حداقل اگه استرس دارن اینجوری علنی نمیکنن). هنگام صحبت با کسی هرگز صورت خود را با دستان خود نپوشانید، حتی اگر استرس دارید، با انجام ندادن این کارها اعتماد به نفس خود را نشان دهید. این یکی از مهم ترین رازهای زبان بدن است.

5- بازوهای خود را به صورت عمودی باز کنید

اگر می خواهید فردی جالب، باهوش و با اعتماد به نفس باشید، باید این تصویر را به طرف مقابل منتقل کنید. به خصوص در دنیای تجارت و اقتصاد. در تصویر بالا می توانید عمودی دست را مشاهده کنید. به طور کلی، آن دسته از افرادی که می دانند چگونه از زبان بدن خود استفاده کنند بسیار خاص تلقی می شوند.

حرکت صحیح دست به خصوص در مصاحبه ها یا جلسات کاری می تواند بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورد. اما باید بدانید که در یک چت معمولی نباید زیاد از این موارد استفاده کنید. می تواند شخصیت شما را به شکل دیگری نشان دهد. این هم یکی دیگر از رازهای زبان بدن!

6- از حرکات ناخواسته خودداری کنید

حتی اگر با افراد عادی احساس راحتی می کنید، اما نمی دانید چگونه حرکات بدن خود را به درستی کنترل کنید، سیگنال های شما به طرف مقابل می رسد، به این معنی که شما علاقه ای به معاشرت با او ندارید. تکان دادن سر بی دلیل، تکان دادن دستان بی دلیل، تکان دادن پاها یا خمیازه کشیدن مدام که حتی ممکن است برای شما چیز خاصی نباشد، این سیگنال ها را به طرف مقابل می فرستد.

پس مراقب رفتار و حرکات خود باشید. سعی کنید به حرکات بدن خود توجه کنید تا بتوانید آن را به خوبی کنترل کنید.

7- قوی باشید

بله، این یک نمایش سوپرمن است. سرتان بالا و دست هایتان روی کمرتان است و نحوه ایستادنتان نشان از عزت نفس بالای شما دارد. نوع ژستی که انجام می دهید تأثیر زیادی در نشان دادن شخصیت شما دارد.

در تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیده اند که نحوه ایستادن، نحوه نشستن و حرکت بدن شما نشان دهنده اعتماد به نفس و شخصیت قوی شماست. البته باید توجه داشته باشید که این حرکات در همه زمینه ها و لحظات لازم نیست و باید زمان مناسب آن را بدانید.

8- از افرادی که با آنها صحبت می کنید دوری نکنید

دلایل زیادی برای این وجود دارد، اما این رفتار همیشه یک موقعیت منفی را نشان می دهد. ترس، بی اعتمادی، عدم اعتماد به نفس، شخصیت ضعیف باعث می شود از تماس چشمی با کسی اجتناب کنید. ارتباطات و کار گروهی ابزار مهمی برای رسیدن به رویاهای شما هستند.

این وظیفه شماست که با دیگران ارتباط برقرار کنید. با آنها دوستانه تر باشید و در حین صحبت با آنها در محیط خود، تماس چشمی قوی داشته باشید. فقط یک فرد نادان از تماس چشمی اجتناب می کند. پس وقتی با یک نفر صحبت می کنید، نگاهی مستقیم و پرشور داشته باشید.

9- از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار باشید

وضعیت جسمانی افراد محصول افکار ذهنی آنهاست. هر چیزی که فکر می کنید بر ترکیب بدن شما تأثیر می گذارد. متاسفانه وضعیت نامناسب اغلب محصول سبک زندگی ماست. مثلا در حین صحبت با تلفن، چسباندن دست ها به گردن و خم شدن به گردن و ادامه مکالمه نشان دهنده رفتار بد است و خیلی هم خوب نیست!

خم کردن سر در هنگام راه رفتن یا نگاه کردن به زمین در حین راه رفتن شما را برابر یا بهتر از دیگران نشان نمی دهد. برعکس، این نوع رفتار باعث می شود شما خجالتی و با عزت نفس پایین به نظر برسید.

بله، توجه نکردن به رازهای زبان بدن حتی به اشتباه شخصیت ما را نشان می دهد. بنابراین بهتر است در هنگام راه رفتن مراقب رفتار بدن خود باشید تا بتوانید آن را به درستی کنترل کنید.

10- اغراق نکنید

هیچ کس کسی را که بیش از حد خودخواه و خودخواه است جدی نمی گیرد. اغراق در رفتارتان درست نیست، بنابراین شخصیت شما به اشتباه دیده می شود. شما باید حرکات خود را با جایی که هستید مطابقت دهید و هرگز زیاده روی نکنید.

افراد موفق باید بدانند که اگر می خواهند مورد احترام قرار گیرند، نباید خیلی پرخاشگرانه رفتار کنند. ممکن است در طول مصاحبه شغلی پرانرژی به نظر برسید، اما به خاطر داشته باشید که در آن زیاده روی نکنید.

نتیجه

حرکات سر، بازو و کف دست زبان بدن ماست. می توانید تشخیص دهید فردی که دائماً دستان خود را تکان می دهد مضطرب و غمگین است یا عصبانی و عصبانی. فردی که با دستان خود حرکت می کند می تواند عزت نفس بالای خود را نشان دهد یا برعکس!

همه اینها مستلزم دانستن زبان بدن و استفاده صحیح از آن است. مطمئن باشید که استفاده صحیح از زبان بدن می تواند شما را در کارهای روزمره موفق تر کند. پس بهتر است کمی به رازهایی که در این مقاله برای شما فاش کرده ایم فکر کنید و از آنها در زندگی خود استفاده کنید.