راهنمای مد و لباس برای زنان باردار- بهترین استایل در بارداری


دوران بارداری با تمام خاطرات شیرین خود، می‌تواند با چالش‌هایی نیز همراه باشد. یکی از این چالش‌ها، پیدا کردن لباسی است که متناسب با اندام در حال تغییر شما باشد.

در این دوران، علاوه بر شکم، تمام اندام‌های مادر رشد می‌کند؛ بنابراین می‌توانید با‌ توجه‌ به راهنمای مد، یک مدل لباس بارداری کاملا مناسب برای خود انتخاب کنید. 

لباس‌های بارداری با استفاده از پارچه‌های کشی و دارا بودن جزئیات در دوخت، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نه‌تنها به راحتیِ شما کمک کنند، بلکه باعث شوند تا ظاهری بسیار شیک داشته باشید.

اگر شما هم درباره زمان خرید لباس بارداری، جنس و رنگ آن‌ سوال دارید و می‌خواهید با بهترین مدل‌های این نوع لباس آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب از مجله ایده آل مگ را از دست ندهید. 

فهرست مطالب

زمان خرید لباس بارداری

زمان خرید لباس بارداری برای هر خانمی متفاوت است و مادران نباید در این دوره، خودشان را با سایر زنان باردار مقایسه کنند؛ زیرا فرم بدن آن‌ها به عوامل مختلفی مانند قد و وزن‌شان و تعداد جنین بستگی دارد.

اگر از اطرافیان خود سوال کنید، متوجه می‌شوید که مادران باردار، در زمان‌های مختلفی شروع به پوشیدن لباس بارداری کرده‌اند. خریدن لباس بارداری شاید برای خانم‌های باردار هیجان انگیز باشد، ولی در سه ماهه اول نیاز به خرید لباس خاصی نیست؛ با این حال چند ویژگی وجود دارد که می‌توانید با توجه به آن‌ها، برای خرید لباس بارداری آماده شوید.

  • هنگام پوشیدن شلوار‌های جین یا پارچه‌ای، دکمه و زیپ آن‌ها بسته نمی‌شود.
  • در طول روز احساس نفخ می‌کنید.
  • دکمه‌های پیراهن و مانتو‌های قبلی خود را نمی‌توانید ببندید.
  • با پوشیدن لباس‌های زیر قبلی خود، احساس خفگی و ناخوشایندی دارید.
  • به پوشیدن لباس‌های کشی و آزاد تمایل بیشتری دارید. برای مهمانی‌ها نیز ترجیح می‌دهید از لباس مجلسی برای افراد چاق استفاده کنید.

اگر با نشانه‌های بالا مواجه شدید، یعنی جنین در رحم شما به رشد نسبی رسیده است و شما باید مدل لباس بارداری را انتخاب کنید و آن را بخرید. در هفته بیستم بارداری، رحم در کنار ناف قرار دارد که شکم بسیاری از زنان در این زمان شروع به خودنمایی و رشد بیشتری می‌کند.

اگر اولین بارداری خود را تجربه می‌کنید ممکن است برجستگی کمتری داشته باشید، پس نباید خود را با سایر خانم‌های باردار مقایسه کنید. بعد از وارد شدن به سه ماهه دوم بارداری، می‌توانید به کمک راهنمای مد و لباس در بارداری، با خیال راحت لباس خود را تهیه کنید.

اگر شما یک مادر باردار هستید ولی علاقه‌ای به پوشیدن لباس‌های بارداری ندارید، می‌توانید تونیک‌های کشی و بلند بپوشید تا احساس راحتی داشته باشید.

دامن مورد علاقه خود را تا روی شکم بالا بکشید (البته مطمئن شوید که به شکم فشار وارد نمی‌شود) و با یک تاپ آزاد و گشاد ست کنید. همچنین پوشیدن شلوار و مانتو‌های آزاد و نخی در تابستان توصیه می‌شود.

اگر به پوشیدن شلوار جین علاقه دارید، می‌توانید شلوار‌های بگ یا مام استایل را انتخاب کنید و با کمربند‌های کشی مخصوص دوران بارداری، دور کمر خود را محکم کنید. برخی از خانم‌های باردار به پوشیدن و خریدن لباس‌های مردانه در سایز بزرگ روی می‌آورند که این جالب نیست.