راهنمای کامل ترکیب رنگ های آبی-سبز: برای زنان و مردان


مطالعات نشان می دهد که رنگ آبی محبوب ترین رنگ در بین مردم است و پس از آن سبز. در نتیجه، آبی رنگی محبوب و تقریباً محبوب است که برای هر دو مجموعه طرفداران آبی و سبز جذاب است. طرفداران این رنگ آن را برای لباس، کیف، کفش و یا حتی برای دکوراسیون منزل انتخاب می کنند. بنابراین شناخت رنگ های مکمل و انواع ست های رنگ آبی-سبز برای استفاده از این رنگ ضروری است.

سبز آبی در طیف رنگ های سرد اما پر جنب و جوش است و انتخاب آن زیبایی اسرارآمیزی به ظاهر شما می بخشد. در نگاه اول، ممکن است تنظیم یک رنگ آبی-سبز کمی دشوار به نظر برسد. اما اگر تصمیم گرفته اید لباسی به این رنگ داشته باشید، باید یاد بگیرید که چگونه رنگ سبز آبی را ست کنید.

با یک جادوگر ایده آل برای آشنایی بیشتر و بهتر با ست رنگ سبز و آبی با ما همراه باشید.

سبز آبی چه رنگی است؟

رنگ سبز آبی را نمی توان سبز یا آبی در نظر گرفت. این رنگ فیروزه ای یا نیلی نیست. رنگ سبز آبی همانطور که از نامش پیداست از ترکیب دو رنگ سبز و آبی ایجاد می شود. سبز آبی در طیف رنگ سبز قرار دارد که در آن تن آبی نیز احساس می شود.

سبز آبی روشن شبیه فیروزه است. اما طیف تاریک آن به سر غاز نزدیکتر است. این رنگ را می توان در آثار هنری مصریان باستان مشاهده کرد. سبز آبی حس آرامش و تعادل را القا می کند. آرامش را از رنگ های آبی درون و تعادل را از فضای سبز وام می گیرد.

این رنگ شاد و پر جنب و جوش است و فقط باید در یک عنصر از لباس خود از آن استفاده کنید. مثلا روسری یا مانتو به این رنگ بپوشید. بقیه را از بین رنگ های مکمل انتخاب کنید و با سبز آبی ست کنید.

بهترین ترکیب رنگ برای ست رنگ آبی-سبز

از آنجایی که سبز آبی از ترکیب دو رنگ ایجاد می شود، می توانید از رنگ های زیادی برای هماهنگی با آن استفاده کنید. این بدان معنی است که شما می توانید این رنگ را با هر دو رنگ آبی و سبز ترکیب کنید.

بهترین ایده های ست رنگ سبز را باید در طبیعت دید. طبیعت رنگ هایی را جمع آوری می کند که سازگارتر و هماهنگ تر هستند. همانطور که در عکس می بینید آبی سرمه ای به خوبی با آبی اقیانوسی ست می شود.

افزودنی اصلی به رنگ سبز آبی مرجانی است. رنگ مرجانی درست در مقابل این رنگ در چرخه رنگ قرار دارد. به غیر از رنگ مرجانی، می توانید رنگ هلویی را نیز در نظر بگیرید که با در نظر گرفتن آن، کمی روشن تر است رنگ سال جدید استایل شما را کاملاً به روز و جذاب می کند.

اما اگر می خواهید انتخاب محتاطانه تری داشته باشید، رنگ هایی مانند خاکستری را در نظر بگیرید.

انتخاب های زیر بر اساس ذائقه و شجاعت شما در استفاده از رنگ هایی است که می توانید با گل سبز ترکیب کنید. اگر رنگ های گرم و جذاب را دوست دارید، روی سرخابی، بنفش و نارنجی شرط بندی کنید. این رنگ ها مکمل سبز هستند. اما اگر سادگی را دوست دارید، رنگ های سفید و کرم را در نظر بگیرید.

در هر صورت اگر با کمبود رنگ اضافی برای ست کردن رنگ سبز آبی مواجه شدید، رنگ مشکی به دست شما خواهد رسید. در کل مشکی ناجی هر ست رنگی است.

رنگ‌های دیگری که به خوبی با رنگ سبز سرو می‌شوند عبارتند از: سبز سروی، آبی کربنی، بنفش، کاراملی، سرکه‌ای و قرمز. البته ست رنگ سبز یشمی همچنین با سبز و آبی زیبا به نظر می رسد.

راهنمای ست کردن لباس های سبز و آبی

در قسمت قبل به طور کلی در مورد ست رنگ سبز آبی صحبت کردیم که می توان از آن برای قرار دادن لباس های سبز آبی و استفاده از این رنگ در دکوراسیون داخلی استفاده کرد.

در اینجا اگر بخواهیم در مورد ست لباس سبز و آبی صحبت کنیم، باید در مورد دسته بندی لباس صحبت کنیم. به عنوان مثال یک کت آبی با شلوار سرمه ای ترکیبی جالب و چشم نواز را ایجاد می کند. اما در کل همانطور که گفتیم مشکی نیز برای ترکیب این رنگ جذاب مناسب است. ست سبز، آبی و مشکی بهترین گزینه برای محیط های دانشگاهی و اداری است.

برای ست رنگ سبز آبی روشن می توان از رنگ های مکمل فیروزه ای استفاده کرد زیرا سبز آبی روشن به فیروزه نزدیک است. این رنگ با آبی کاربنی، سبز روشن، زرد و نارنجی به خوبی ست می شود. آبی-سبز تیره را که شبیه سر غاز است، با رنگ هایی مانند خاکستری، زرد روشن یا خردلی و سبز زیتونی ترکیب کنید.

کت سبز آبی با چه رنگ هایی ست می شود؟

مانتو آبی و سبز انتخابی است که می تواند برای مهمانی ها، محل کار و دانشگاه مناسب باشد. فقط باید به رنگ هایی که با آن ترکیب می کنید توجه کنید.

برای مثال اگر این رنگ را با شال بنفش و شلوار مشکی ترکیب کنید، تیپ شما برای مهمانی مناسب خواهد بود. حالا اگر همین مانتو را با شلوار و ماسک یا روسری مشکی ترکیب کنید برای کار و مطالعه بسیار مناسب خواهد بود.

شلوار آبی زنانه و مردانه با چه رنگی ست می شود؟

شلوار سبز و آبی فقط برای یک جنسیت نیست. این رنگ شلوار در بین خانم ها طرفداران زیادی دارد. ست کردن شلوار سبز و آبی برای آقایان بسیار آسان است زیرا فقط باید آن را با یک پیراهن یا تی شرت در رنگ هایی که قبلا ذکر کردیم ست کنند. به عنوان مثال شلوار آبی مردانه با پیراهن سفید و کت کرم ترکیبی شیک است که برای هر نوع محیطی اعم از رسمی و مهمانی مناسب است.

شلوار کتان یا جین سبز آبی زنانه با مانتو همرنگ برای محیط کار و یکدست مناسب است. حالا اگر می خواهید بیرون بروید، ست کردن سبزه آبی با کت و کرم مشکی یا سفید به ظاهر شما حالتی اسپرت می بخشد. این ست انتخاب خوبی برای سفرهای روزانه خواهد بود. البته اگر می خواهید در یک مهمانی کژوال شلوار سبز و آبی بپوشید، می توانید از تصویر زیر ایده بگیرید.

کفش و کیف قهوه ای با چه رنگی ست می شود؟

رنگ سبز آبی در کیف و کفش چرمی استفاده می شود که دارای طرح های متفاوتی است. برای تیپ های رسمی استفاده از کیف و کفش سبز آبی انتخاب خوبی است. این رنگ در کیف و کفش ظاهری خاص و منحصر به فرد دارد و ظاهر شما را چشم نواز و جذاب می کند.

برای پوشیدن کفش آبی می توانید از عکس های زیر ایده بگیرید.

ست نوک طلایی در رنگ سبز آبی زنانه و مردانه

پس از همه، او باید با شما صادق باشد و انتخاب شما را به شما تبریک بگوید. انتخاب رنگ های جذاب و جسورانه انتخاب جسورانه ای است که همه به سراغ آن نمی روند. این باعث می شود که در میان جمع متمایز شوید.

البته اگر رفتن به محیط های رسمی با چنین رنگ هایی برایتان سخت است، می توانید این رنگ را با رنگ های خنثی مانند سفید، خاکستری و مشکی کمرنگ کنید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

در فصل زمستان از این رنگ سرد در کنار رنگ هایی مانند بنفش و صورتی مات استفاده کنید تا هارمونی ملایمی ایجاد کنید.

  • این رنگ برای پارچه، مانتو، کلاه و روسری مردانه و زنانه انتخاب خوبی است.
  • برای فصل بهار سبز آبی را با رنگ مرجانی بسازید تا سرزنده و شاد به نظر برسید.
  • برای محیط کار، رنگ سبز آبی تند را با قرار دادن آن در کنار خاکستری و مشکی کمرنگ کنید.
  • قرار دادن این رنگ با طیف خاص خود انتخابی مناسب و پرطرفدار است.

آخرین کلمه

از لباس های سبز آبی روشن برای بهار و سایه های تیره این رنگ در تابستان و پاییز بیشتر استفاده کنید. اگر به دنبال رنگ های همسان ساق پا و پنکه هستید، حتما مقاله چه رنگ هایی با هم ترکیب می شوند؟ ادامه مطلب

امیدواریم این مقاله بتواند به سؤالات شما در مورد نحوه ست کردن و پوشیدن لباس سبز پاسخ دهد. اگر هنوز در این مورد سوالی دارید، می توانید از Ideal Mag بپرسید.

سوالات متداول

آیا نمی توانید در پاییز گل آبی بپوشید؟

معمولا لباس های سبز آبی برای پوشیدن در فصل پاییز مناسب نیستند اما پوشیدن آن ها در فصل پاییز منعی ندارد و می توانید در پاییز لیا را با این رنگ بپوشید.

تفاوت بین تنظیم سبز آبی روشن و سبز آبی تیره چیست؟

بهتر است از رنگ های سفید و روشن مانند زرد، صورتی روشن، سرکه ای، آبی روشن و سبز روشن استفاده کنید تا لباس با رنگ سبز روشن و آبی هماهنگ شود. از طرفی برای مطابقت با طیف تیره این رنگ باید از مشکی، قهوه ای تیره، آبی تیره و سبز گل آلود استفاده کنید.

آیا پوشیدن این رنگ برای سن خاصی مناسب است؟

خیر، از این رنگ می توان برای پوشش افراد در سنین مختلف استفاده کرد.

چه شال یا روسری با مانتو سبز می آید؟

سبز، آبی، سفید، مشکی، سرخابی، قرمز، سرکه ای، صورتی و بنفش به خوبی با رنگ سبز آبی ست می شوند. برای انتخاب ست شال گردن یا روسری با مانتو سبز آبی باید ببینید کدام یک از این رنگ ها بیشتر به چهره شما می آید.