راه های درمان افسردگی در مردان


افسردگی این یک بیماری جدی است که بر جسم، روح و افکار تأثیر می گذارد. این بر نحوه غذا خوردن و خواب فرد تأثیر می گذارد. این بر طرز فکر فرد در مورد مشکلات و درک او از شخص تأثیر می گذارد. بدون درمان، علائم می تواند هفته ها، ماه ها یا سال ها ادامه داشته باشد.

با این حال، درمان مناسب، که اغلب شامل دارو درمانی یا روان درمانی کوتاه مدت است، می تواند به اکثر افرادی که از افسردگی رنج می برند کمک کند. روش های مختلفی برای درمان افسردگی در مردان وجود دارد. هرکسی به روش متفاوتی به درمان پاسخ می دهد، اما پزشک می تواند به فرد توصیه کند که کدام درمان به بهترین وجه با نیازهای او مطابقت دارد.

متاسفانه، افسردگی در مردان اغلب نادیده گرفته می شود که بسیاری از مردان برای صحبت درباره احساسات خود مشکل دارند. در عوض، مردان بر علائم فیزیکی که اغلب همراه با افسردگی هستند، مانند کمردرد، سردرد، مشکلات خواب یا مشکلات جنسی تمرکز می کنند. این می تواند منجر به افسردگی زمینه ای درمان نشده شود که می تواند عواقب جدی داشته باشد.

مردانی که افسردگی افراد مبتلا چهار برابر بیشتر از زنان در معرض خودکشی هستند، بنابراین برای هر مرد مهم است که قبل از تبدیل شدن احساس ناامیدی به خودکشی، به دنبال درمان باشد. در مورد آنچه در ذهن و بدن شما می گذرد صادقانه با یک دوست، عزیز یا پزشک صحبت کنید. وقتی تشخیص درستی داشتید، کارهای زیادی می توانید انجام دهید افسردگی در مردان با موفقیت آن را درمان و مدیریت کنید و از بازگشت آن جلوگیری کنید.

چرا افسردگی در مردان اغلب کمتر تشخیص داده می شود؟

طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، زنان تقریبا دو برابر مردان آسیب می بینند افسردگی شدید بودن با این حال، مردان بیشتر از زنان گزارش می دهند افسردگی اجتناب کنید، بنابراین این آمار ممکن است برای مردان بیشتر باشد.

همچنین، پزشک ممکن است افسردگی را در مردان تشخیص ندهد. مردان ممکن است علائم فیزیکی مانند مشکلات خواب را به تغییرات عاطفی نسبت دهند. در نتیجه ممکن است پزشک آنها را اشتباه تشخیص دهد.

علاوه بر این، افراد ممکن است علائم عاطفی یا رفتاری افسردگی در مردان را به اشتباه تفسیر کنند. آنها ممکن است خشم را یک ویژگی شخصیتی بدانند تا نشانه ای از افسردگی. آنها همچنین ممکن است دلایل افزایش رفتارهای پرخطر یا مصرف مواد را درک کنند.

مطالعه‌ای در سال 2013 از معیارهایی برای مقایسه روش‌های مختلف مستعد افسردگی مردان و زنان استفاده کرد. محققان دریافتند که افسردگی در هر دو جنس به یک اندازه شیوع دارد. تحقیقات بیشتری در مورد افسردگی و جنسیت برای تایید این موضوع مورد نیاز است.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

هر کسی که متوجه تغییرات عاطفی، رفتاری یا فیزیکی شود ممکن است افسرده باشد. در این صورت مراجعه به پزشک ضروری است. پزشک می تواند به تشخیص افسردگی کمک کند و درمان مناسب را برای کمک به احساس بهتر به شما ارائه دهد. عدم درمان افسردگی می تواند به سلامت فرد آسیب برساند. افسردگی یک عامل خطر برای خودکشی است. به همین دلیل بسیار مهم است که فرد مبتلا به افسردگی در اسرع وقت کمک بگیرد.

تشخیص و درمان افسردگی در مردان

اولین قدم برای دریافت درمان مناسب برای افسردگی، معاینه فیزیکی توسط پزشک است. برخی داروها و همچنین برخی شرایط پزشکی مانند عفونت های ویروسی، اختلالات تیروئید یا سطح پایین تستوسترون می توانند علائمی شبیه افسردگی ایجاد کنند و پزشک باید از طریق معاینه، مصاحبه و آزمایش های آزمایشگاهی آنها را رد کند.

اگر چنین دلایلی برای علائم افسردگی یافت نشد، پزشک باید یک ارزیابی روانشناختی انجام دهد یا بیمار را به یک متخصص بهداشت روان ارجاع دهد.

یک نمره تشخیصی خوب برای افسردگی در مردان، شامل تاریخچه کامل علائم باشد: به عنوان مثال، چه زمانی شروع شد، چه مدت طول کشید؟ شدت آنها و اینکه آیا بیمار قبلا آنها را داشته است یا خیر؟ آیا علائم درمان شد و چه درمانی انجام شد؟ پزشک باید در مورد مصرف الکل و مواد مخدر، مرگ یا خودکشی سوال کند.

علاوه بر این، باید سؤالاتی در مورد اینکه آیا سایر اعضای خانواده افسردگی داشته اند یا خیر و اگر چنین است، چه درمانی ممکن است پرسیده شود. در نهایت، ارزیابی تشخیصی باید شامل بررسی وضعیت ذهنی باشد تا مشخص شود که آیا گفتار، الگوهای فکری یا حافظه تحت تأثیر قرار می‌گیرند یا خیر.

انتخاب روش درمانی به تشخیص، شدت علائم و ترجیحات بیمار بستگی دارد. راه های مختلفی برای درمان افسردگی در مردان وجود دارد، از جمله دارو درمانی و روان درمانی های کوتاه مدت که نشان داده شده است برای اختلالات افسردگی موثر است. به طور کلی، اختلالات افسردگی اساسی، به ویژه آنهایی که عودکننده هستند، برای بهترین نتیجه نیاز به ترکیبی از درمان دارند.

داروهایی برای درمان افسردگی در مردان

انواع مختلفی از داروها برای درمان افسردگی وجود دارد. این داروها شامل داروهای ضد افسردگی جدیدتر (عمدتا مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs)) و قدیمی تر، مهارکننده های سه حلقه ای و مونوآمین اکسیداز (MAOIs) می باشند.

SSRI ها (و سایر داروهای جدیدتر که بر انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین یا نوراپی نفرین تأثیر می گذارند) نسبت به داروهای سه حلقه ای عوارض جانبی کمتری دارند. گاهی اوقات پزشک داروهای ضد افسردگی مختلف را قبل از یافتن موثرترین دارو یا ترکیبی از داروها برای بیمار امتحان می کند.

گاهی اوقات لازم است دوز دارو افزایش یابد تا اثربخش باشد. اگرچه ممکن است در دو هفته اول مقداری بهبودی مشاهده شود، اما داروهای ضد افسردگی باید به طور منظم برای سه تا چهار هفته (در برخی موارد تا هشت هفته) قبل از دستیابی به اثر درمانی کامل مصرف شوند.

بیماران اغلب وسوسه می شوند که دارو را خیلی زود قطع کنند. آنها ممکن است احساس بهتری داشته باشند و فکر کنند که دیگر نیازی به دارو ندارند، یا ممکن است فکر کنند که اصلا کمکی نمی کند. مهم است که مصرف دارو را تا زمانی که شانس موثری دارد ادامه دهید.

هنگامی که فرد احساس بهتری کرد، مهم است که درمان را برای حداقل چهار تا نه ماه ادامه دهد تا از عود بیماری جلوگیری شود افسردگی من جلوگیری می کنم. برخی از داروها باید به تدریج قطع شوند تا به بدن زمان داده شود تا خود را تنظیم کند و بسیاری از آنها در صورت قطع ناگهانی علائم ترک را ایجاد می کنند. بنابراین، هرگز نباید بدون مشورت با پزشک، مصرف دارو را قطع کنید. برای افراد مبتلا به اختلال دوقطبی و مبتلایان به افسردگی شدید مزمن یا مکرر، دارو را می توان به طور نامحدود ادامه داد.

اخیراً نگرانی هایی مطرح شده است که استفاده از داروهای ضد افسردگی خود باعث بروز رفتارهای خودکشی در جوانان می شود. در واقع، پس از بررسی کامل و جامع همه کارآزمایی های بالینی کنترل شده منتشر شده و منتشر نشده داروهای ضد افسردگی در کودکان و نوجوانان، FDA برچسب جعبه سیاه را برای SSRI ها برای محافظت از افراد در معرض خطر تایید کرد. افکار خودکشی هشدار می دهم

با این حال، مطالعات مزایای قابل توجهی از درمان دارویی برای نوجوانان مبتلا به افسردگی متوسط ​​تا شدید، از جمله بسیاری از افراد مبتلا به افکار خودکشی را نشان می‌دهد. والدین و کودکان باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود برای تعیین بهترین و مناسب ترین درمان همکاری کنند.

داروها از هر نوع، اعم از تجویزی، بدون نسخه یا قرضی هرگز نباید بدون مشورت با پزشک مخلوط شوند. متخصصان مراقبت های بهداشتی که می توانند داروها را تجویز کنند، مانند دندانپزشک یا سایر متخصصان پزشکی، باید در مورد تمام داروهای بیمار سوال کنند.

اگرچه برخی از داروها در صورت استفاده به تنهایی بی خطر هستند، اما در صورت استفاده با سایر داروها می توانند عوارض جانبی شدید و خطرناکی ایجاد کنند. الکل و نوشیدنی های الکلی می توانند اثر داروهای ضد افسردگی را کاهش دهند.

پادزهر اضطراب یا آرام بخش ها ضد افسردگی نیستند. آنها گاهی همراه با داروهای ضد افسردگی تجویز می شوند، اما زمانی که به تنهایی برای افسردگی مصرف شوند موثر نیستند. محرک هایی مانند آمفتامین ها نیز داروهای ضد افسردگی موثری نیستند، اما گاهی اوقات تحت نظارت دقیق در بیماران افسرده استفاده می شوند.

روان درمانی برای درمان افسردگی در مردان

انواع مختلف روان درمانی، از جمله برخی درمان های کوتاه مدت (10 تا 20 هفته)، می تواند به افراد مبتلا به اختلالات افسردگی کمک کند. دو مورد از روان‌درمانی‌های کوتاه‌مدت که تحقیقات نشان داده‌اند برای افسردگی مؤثر هستند عبارتند از: درمان شناختی رفتاری (CBT) و درمان بین فردی (IPT) هستند

درمانگران شناختی رفتاری آنها به بیماران کمک می کنند تا افکار منفی و الگوهای رفتاری را که منجر به افسردگی یا ناشی از آن می شود تغییر دهند. CBT به بیماران کمک می کند تا افسردگی خود را از طریق تبادل کلامی با درمانگر و همچنین “وظایف” بین جلسات درمانی درک کرده و آن را حل کنند.

درمانگران بین فردی آنها به بیماران کمک می کنند تا بر روابط شخصی مشکل ساز که ممکن است به افسردگی آنها کمک کند یا آنها را تشدید کند، غلبه کنند. روان درمانی توسط ارائه دهندگان مجوز بهداشت روان از جمله روانپزشکان، روانشناسان، مددکاران اجتماعی و مشاوران سلامت روان ارائه می شود.

برای بسیاری از بیماران مبتلا به افسردگی، به ویژه آنهایی که افسردگی متوسط ​​تا شدید دارند، ترکیبی از داروهای ضد افسردگی و روان درمانی روش درمانی ارجح و قابل قبولی است. برخی از روانپزشکان هر دو نوع مداخله را پیشنهاد می کنند. در رویکردی دیگر، دو متخصص سلامت روان ممکن است برای درمان یک فرد مبتلا به افسردگی با یکدیگر همکاری کنند. برای مثال، یک روانپزشک یا پزشک دیگر، مانند پزشک خانواده، ممکن است دارو تجویز کند. در حالی که یک درمانگر غیرپزشکی روان درمانی مداوم ارائه می دهد.

روان درمانی می تواند به افراد مبتلا به افسردگی کمک کند:

  • مقابله با یک بحران
  • باورهای منفی را شناسایی و جایگزین کنید.
  • روابط و تجربیات را کاوش کنید و ارتباطات مثبت ایجاد کنید.
  • راه های انطباقی برای حل مشکلات پیدا کنید.
  • مشکلاتی را که منجر به افسردگی می شود شناسایی کنید.
  • اهداف واقع بینانه تعیین کنید.
  • توانایی مقاومت در برابر استرس و پریشانی را توسعه دهید.

الکتروشوک درمانی برای درمان افسردگی در مردان

درمان تشنج الکتریکی (ECT) یکی دیگر از گزینه های درمانی است که به ویژه برای افرادی که افسردگی شدید یا تهدید کننده زندگی دارند یا نمی توانند داروهای ضد افسردگی مصرف کنند مفید است. ECT اغلب زمانی موثر است که داروهای ضد افسردگی به اندازه کافی علائم را تسکین ندهند.

مکانیسم دقیق اثر ECT هنوز نامشخص است. قبل از درمان، به بیماران شل کننده عضلانی داده می شود که تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. الکترودها در نقاط دقیق روی سر قرار می گیرند تا تکانه های الکتریکی را ارسال کنند. این تحریک باعث تشنج عمومی (حدود 30 ثانیه) در مغز می شود که برای موثر بودن درمان ضروری است.

یک دوره معمول ECT شامل 6 تا 12 درمان است که به میزان سه بار در هفته انجام می شود. برای پاسخ پایدار به ECT، درمان مداوم باید شروع شود، اغلب به شکل داروهای ضد افسردگی و/یا تثبیت کننده های خلقی. برخی از افراد ممکن است به ECT نگهدارنده (M ECT) نیاز داشته باشند که به صورت سرپایی معمولاً یک بار در هفته انجام می شود و طی دو سال به هفتگی تا ماهانه کاهش می یابد.

سخنرانی پایانی ایده آل مگ

یک فرد می تواند افسردگی را به طرق مختلف تجربه کند. او ممکن است بدخلق یا تحریک پذیر باشد یا حس شوخ طبعی خود را از دست بدهد. او ممکن است بیش از حد الکل بنوشد یا مواد مخدر مصرف کند. او ممکن است زن و فرزندانش را مورد آزار جسمی یا کلامی قرار دهد. او ممکن است تمام وقت کار کند یا به طور اجباری به دنبال هیجان رفتار پرخطر باشد. یا ممکن است منزوی، گوشه گیر به نظر برسد و دیگر علاقه ای به افراد یا فعالیت هایی که زمانی از آنها لذت می برد نداشته باشد.

شاید این شخص شبیه شما باشد. در این مورد، درک این موضوع مهم است که یک اختلال مغزی به نام افسردگی وجود دارد که ممکن است ریشه این احساسات و رفتارها باشد. برای اکثر مردان مبتلا به افسردگی، زندگی لازم نیست آنقدر تیره و تار و ناامید کننده باشد. زندگی به اندازه کافی سخت است و درمان افسردگی می تواند منابع حیاتی را برای مقابله موثر با چالش های زندگی آزاد کند.

وقتی فردی افسرده است، تنها او نیست که رنج می برد. افسردگی او همچنین زندگی خانواده، دوستان و تقریبا همه نزدیکانش را تیره می کند. تحت درمان قرار دادن او می تواند امواجی از شفا و امید را به زندگی همه آنها وارد کند.

امتیاز شما برای این پست