زمان مناسب مصرف کره‌ی بادام زمینی برای لاغری


کره ی بادام زمینی برای لاغری و کاهش وزن بسیار اثرگذار و سودمند است.پژوهش های صورت گرفته پیرامون این خوراکی سالم و ارگانیک نشان داده است اگر از این کره به اندازه ی مناسب و در زمان مناسب استفاده شود می تواند موجب کاهش وزن شود.البته این خاصیت فقط در کره ی بادام زمینی ارگانیک و اصل و فاقد هر گونه افزودنی موجود است. بنابراین صرف نظر از قیمت کره ی بادام زمینی با این ویژگی و خواص، بی شک یه سرمایه گذاری مطمئن در جهت سلامتی و کاهش وزن محسوب می شود.

انواع کره ی بادام زمینی

کره ی بادام زمینی یکی از خوراکی های پرطرفدار درمیان اقشار مختلف با هر سن و جنسی می باشد. مصرف کره ی بادام زمینی در وعده ی صبحانه یا یک شام سبک و حتی به عنوان یک میان وعده ی سالم شناخته شده است و از آنجایی که ذائقه ی افراد با یکدیگر متفاوت است، این کره در گونه های مختلف تولید می شود از جمله پرطرفدار ترین انواع کره ی بادام زمینی می توان به

  • کره ی بادام زمینی ساده

  • کره ی بادام زمینی کرانچی

  • کره ی بادام زمینی شکلاتی اشاره کرد

کره ی بادام زمینی با کیفیت و خوب ، کره ایست که فاقد هر گونه افزودنی مانند شکر و نمک و روغن باشد.

کره ی بادام زمینی چاق می کند یا لاغر؟

کره ی بادام زمینی از نظر ترکیبات مغذی در جایگاه بالایی قرار دارد. این خوراکی پر طرفدار سرشار از ویتامین و پروتئین و فیبر است. بنابراین می تواند به عنوان یک وعده غذای کامل محسوب شود. سوالی که اینجا مطرح می شود این است که به درستی کره ی بادام زمینی چاق کننده است یا لاغر کننده؟ در پاسخ به این سوال باید گفت: کره ی بادام زمینی ویژگی هایی دارد که می تواند موجب کاهش وزن و لاغری شود.فیبر موجود در کره ی بادام زمینی باعث می شود که شما مدت زمان طولانی تر سیر بمانید و از طرف دیگر به شما اجازه ریزه خواری (بزرگترین عامل چاقی و افزایش وزن) و گرسنگی کاذب را نمی دهد. اما اگر در مصرف این خوراکی پر فایده زیاده روی شود نه تنها موجب کاهش وزن نخواهد شد بلکه بدون شک چاقی و افزایش و ابتلا به برخی بیماری ها نظیر پر فشاری خون و کلسترول بالا و…را در پی خواهد داشت. بنابراین چاق کننده و لاغر کننده بودن این خوراکی کم نظیری به نوع مصرف شما بستگی دارد.

زمان مناسب مصرف کره ی بادام زمینی برای لاغری و کاهش وزن

کره ی بادام زمینی سرشار از فیبر خوراکی است. یکی دیگر از فواید این خوراکی کم نظیر بالا بردن سطح سوخت و ساز بدن می باشد. و از انجایی که سوخت و ساز بالا به یک منبع تغذیه ایی نیازمند است از چربی مازاد در بدن استفاده می کند و همین امر موجب کاهش وزن فرد خواهد شود. از نظر متخصصان تغذیه زمان مناسب مصرف کره ی بادام زمینی در وعده ی صبحانه و در بازده زمانی بین ساعت 6 تا 10 صبح می باشد. چرا که در این زمان بدن حداکثر آمادگی برای دریافت ترکیبات مغذی موجود در کره ی بادام زمینی را دارد و از طرف دیگر از همان ابتدای روزفرد پر توان به فعالیت روزانه ی خود مشغول خواهد شد.

زمان مناسب مصرف کره ی بادام زمینی برای چاقی و افزایش وزن

بد نیست در این میان اشاره ایی کوتاه داشته باشیم برای زمان مصرف کره ی بادام زمینی در جهت چاقی و افزایش وزن گفته شده مصرف کره ی بادام زمینی در طول روز (حد مجاز 2 قاشق غذا خوری) و در صورت استفاده از مغز کره ی بادام زمینی به تعداد 30 عدد می تواند برای افزایش وزن و چاقی مفید واقع شود.

کره ی بادام زمینی به تنهایی برای کاهش وزن مفید است؟

تصور برخی افراد از بعضی خوراکی ها این است که چون فلان خوراکی برای کاهش وزن خوب است بنابراین با مصرف آن می توان به وزن ایده آل و مطلوب رسید. در پاسخ به این افراد باید گفت: درست است که خوراکی های سالم و ارگانیکی مثل انواع کره ی بادام زمینی می تواند موجب کاهش وزن شود اما صرف یک خوراکی به تنهایی کفایت نمی کند چرا که شما می توانید در کنار یک رژیم غذایی مناسب وزن و شرایط جسمی خودتان و کنجاندن برخی خوراکی های سالم و ارگانیک به بهبود و اثر بخشی هر چه بهتر و بیشتر در رسیدن به هدف نهایی (کاهش وزن مطلوب) برسید.

نحوه ی مصرف کره ی بادام زمینی در رژیم غذایی

  • کره ی بادام زمینی را با ساقه های کرفس ترکیب کنید و میل نمایید.

  • ترکیب کره ی بادام زمینی و تکه های موز

  • سیب را برش بزنید و کره ی بادام زمینی را روی تکه های سیب بمالید و میل کنید

  • به عنوان یه طعم دهنده برای سالاد استفاده کنید.

  • روی نون تست بزنید و در کنار مقداری عسل سالم و ارگانیک از یه غذای لذت بخش استفاده کنید.

  • برای پخت یک کیک سالم و طبیعی استفاده کنید

  • کره ی بادام زمینی را با شیر و عسل و تکه های موز مخلوط کرده و استفاده کنید.

  • با کراکر کم نمک میل کن.

چه نوع نوع کره ی بادام زمینی برای کاهش وزن و لاغری مناسب است؟

بهترین نوع کره ی بادام زمینی کره ایست که

  • فاقد هر گونه افزدونی مثل نمک و شکر باشد.

  • از بادام زمینی با کیفیت (مثل بادام زمینی با کیفیت آستانه) استفاده شده باشد.

  • فراموش نکنید یک کره ی بادام زمینی ارگانیک و فاقد افزودنی باید بافت نرم و خامه ایی داشته باشد. متاسفانه برخی از تولید کنندگان کره ی بادام زمینی از ماده ی اولیه ی با کیفیت استفاده نمی کنند و همین امر باعث می شود که در نهایت کره ی تولید شده علاوه بر اینکه فاقد بافت نرم است چربی طبیعی موجود در کره را نداشته باشد به همین دلیل مقداری روغن به کره ی تولید شده اضافه می کنند که البته در بیشتر موارد زمانی که کره ی بادام زمینی حالت دو فاز به خود می گیرد نشانه دهنده ی عدم کیفیت کره ی بادام زمینی و استفاده از چربی خارجی در هنگام تولید می باشد.

نکته

  • نکته ی اول اینکه اگر برای اولین بار از کره ی بادام زمینی استفاده می کنید به میزان کم مصرف کنید. در این صورت اگر حساسیتی وجود داشته باشد به راحتی خود را بروز می دهد.

  • نکته ی دوم: در مصرف کره ی بادام زمینی زیاده روی نکنید چرا که دچار خارش و سوزش پوست می شوید.

  • فراموش نکنید برای اینکه یک محصول با کیفیت و ارگانیک خریداری کرده باشید از فروشگاه های معتبر خرید نمایید.

و اما کلام آخر

در نهایت اینکه کره ی بادام زمینی بسته به نوع و میزان مصرف شما می تواند باعث چاقی و یا کاهش وزن شود. به یاد داشته باشید خواص و ویژگی های ذکر شده برای کره ی بادام زمینی، صرفا در نوع ارگانیک و فاقد افزودنی و مواد نگهدارنده موجود است.و از همه مهمتر اینکه قیمت کره ی بادام زمینی ارگانیک و سالم با توجه به ویژگی های ذکر شده باید کاملا معقول باشد. بنابر این کره بادام زمینی های ارزان قیمت فاقد کیفیت و اصالت می باشند. فراموش نکنید برای داشتن یه محصول با کیفیت از فروشگاهای معتبر خرید نماید. فروشگاه سالماطور با کیفیت ترین انواع کره ی بادام زمینی فاقد هر نوع افزودنی و نمک و شکر را تولید و در دسترس شما قرر داده است.