سامانه اعتبارسنجی بلیط هواپیما سازمان هواپیمایی کشوری


تأیید اعتبار بلیط هواپیما به معنای بررسی صحت پرواز رزرو شده است که اطلاعات آن را می توانید در وب سایت انجمن شرکت های هواپیمایی ملی یا شرکت هواپیمایی مربوطه مشاهده کنید. البته در برخی موارد ممکن است مسافران پس از خرید بلیط هواپیما اطلاعات خود را فراموش کنند که با مراجعه به انجمن شرکت های هواپیمایی ایران و وارد کردن کد کشور می توانند اطلاعات مربوط به بلیط رزرو شده را مشاهده کنند.

استعلام بلیط در سامانه اعتبارسنجی بلیط هواپیما سازمان هواپیمایی کشوری

سامانه تأیید اعتبار بلیط هواپیما برای پروازهای داخلی سازمان هواپیمایی کشوری بهترین راه برای اطلاع از صحت پرواز رزرو شده است. مسافران پس از مراجعه به سایت انجمن شرکت های هواپیمایی و انتخاب گزینه تایید اعتبار بلیط هواپیما و انتخاب ایرلاین مربوطه، وارد سایت همان ایرلاین می شوند تا از صحت بلیط رزرو شده اطمینان حاصل کنند. مشخصات مورد نیاز برای بررسی بلیط با توجه به هر شرکت هواپیمایی متفاوت است.

اعتبار سنجی بلیط هواپیما

همانطور که گفته شد به غیر از سایت شرکت هواپیمایی، می توانید بلیط را در سایت ایرلاین ها نیز تایید کنید. روش اعتبارسنجی بلیط هواپیما در خطوط هوایی مختلف در زیر مورد بحث قرار گرفته است:

نام شرکت هواپیمایی اطلاعات مورد نیاز برای اعتبارسنجی
ایران ایر نام خانوادگی – شماره رزرو
ماهان نام خانوادگی – شماره رزرو – تاریخ
در حال آمدن است کد و تاریخ رزرو
زاگرس کد رزرو
وارش کد رزرو – کد ملی

اعتبار سنجی بلیط هواپیما ATA

برای تأیید اعتبار بلیط هواپیما ATA، ابتدا باید وارد وب سایت شرکت هواپیمایی شوید. سپس در پایین صفحه اصلی گزینه ای به نام validate را مشاهده می کنید که با کلیک بر روی آن پنجره ای برای شما باز می شود. اطلاعات مورد نیاز مانند کد رزرو (pnr) و تاریخ سفر را وارد کنید. با انتخاب گزینه اعتبارسنجی می توانید بلیط پرواز را مشاهده کنید.

اعتبار سنجی بلیط هواپیما

برای استعلام بلیط هواپیما با کد ملی واراش ابتدا باید وارد سایت مربوطه شوید و در صفحه اصلی بر روی فروش آنلاین کلیک کنید تا به صفحه بعد بروید. در این صفحه می توانید سه گزینه را در بالای صفحه مشاهده کنید که با انتخاب گزینه وضعیت بلیط می توانید بلیط را تایید کنید. در این صفحه برای پروازهای داخلی باید کد رزرو و کد ملی و برای پروازهای خارجی شماره پاسپورت را وارد کنید.

اعتبار سنجی بلیط هواپیمایی زاگرس

برای استعلام بلیط هواپیما با کد کشور زاگرس ابتدا وارد سایت این شرکت هواپیمایی شده و در صفحه اصلی گزینه وضعیت بلیط را کلیک کنید. فقط با وارد کردن کد رزرو می توانید بلیط هواپیمای رزرو شده را مشاهده کنید.

اعتبار بلیط هواپیما کاسپین

برای تایید اعتبار بلیط هواپیما کاسپین باید وارد سایت شرکت هواپیمایی شوید. سپس بر روی گزینه وضعیت بلیط در پایین صفحه کلیک کنید. با وارد کردن کد ملی کد رزرو می توانید اطلاعات مربوط به بلیط رزرو شده را مشاهده کنید.

اعتبار بلیط هواپیما ماهان

هنگام تأیید اعتبار بلیط هواپیما ماهان، پس از ورود به سایت آن، باید در صفحه اصلی گزینه My Trips را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه پنجره ای برای وارد کردن شماره رزرو، نام خانوادگی و تاریخ پرواز باز می شود. پس از انتخاب گزینه جستجو، در صورت صحت بلیط رزرو شده، اطلاعات مربوط به آن را مشاهده خواهید کرد.

اعتبار بلیط هواپیما در ایران

برای بررسی بلیط هواپیمای رزرو شده مربوط به ایران ایر، ابتدا باید وارد سایت این ایرلاین شوید. در بالای صفحه می توانید با انتخاب گزینه مدیریت رزرو و وارد کردن نام خانوادگی به همراه شماره رزرو، مشخصات بلیط پرواز رزرو شده را مشاهده کنید.

اعتبار بلیط هواپیما کیش

پس از ورود به سایت کیش ایر باید گزینه استعلام بلیط را انتخاب کنید. سپس باید کد رزرو و شماره بلیط را وارد کنید. پس از جستجو اطلاعات کامل بلیط را مشاهده خواهید کرد.

اعتبار بلیط هواپیما قشم

پس از ورود به سایت قشم ایر باید بر روی گزینه خدمات آنلاین در بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید. با انتخاب این گزینه پنجره ای باز می شود که باید قسمت وضعیت بلیط را انتخاب کنید. با وارد کردن شماره مرجع و شماره پرواز می توانید اطلاعات مربوط به بلیط رزرو شده را مشاهده کنید. البته توجه داشته باشید که فقط بلیط های خریداری شده از سایت قشم ایر را می توانید تایید کنید.

تایید بلیط هواپیما ایران ایرتور

برای تایید اعتبار بلیط هواپیما ایران ایرتور، باید گزینه وضعیت بلیط را در صفحه اصلی سایت آن انتخاب کنید. با وارد کردن شماره مرجع و شماره بلیط می توانید مشخصات بلیط رزرو شده را مشاهده کنید.

آیا امکان درخواست بلیط هواپیما چارتر وجود دارد؟

بلیط هواپیما چارتر توسط شرکت های چارتری ارائه می شود که پس از خرید صندلی های هواپیما از شرکت های هواپیمایی، آن را با قیمتی متفاوت در اختیار مسافران قرار می دهند. اگر بلیط چارتر رزرو شده داشته باشید، فقط تا دو ساعت قبل از پرواز قابل تایید است. زیرا شرکت های چارتر کننده لیست پروازهای رزرو شده را دو ساعت قبل از پرواز ارائه می دهند.

روش استعلام بلیط هواپیما خارجی

اگر بلیط پرواز خارجی را از خطوط هوایی داخلی رزرو کرده اید، روش اعتبارسنجی مانند روش های ذکر شده در بالا می باشد. اگر از خطوط هوایی خارجی بلیط رزرو کرده اید، باید به وب سایت شرکت هواپیمایی مربوطه مراجعه کرده و گزینه وضعیت پرواز را جستجو کنید. این گزینه معمولا در صفحه اصلی وب سایت شرکت هواپیمایی یافت می شود. معمولا با انتخاب شماره پرواز و مقصد سفر می توانید وضعیت بلیط رزرو شده را مشاهده کنید.

اطلاعات بلیط در سیستم اعتبار سنجی وجود ندارد

اگر پس از تأیید اعتبار بلیط در وب سایت شرکت هواپیمایی با خطایی مواجه شدید یا اطلاعاتی به شما نشان نداد، ابتدا با وب سایتی که بلیط را خریداری کرده اید تماس بگیرید. اگر مشکل شما توسط سایت صادر کننده حل نشد، برای راهنمایی با پشتیبانی شرکت هواپیمایی مربوطه تماس بگیرید. در برخی موارد، خطوط هوایی پروازها را لغو می کنند، به همین دلیل است که نمی توانید اطلاعات بلیط را ببینید. در این صورت شرکت هواپیمایی باید پروازی با همان قیمت برای شما رزرو کند.

نکاتی که باید قبل از خرید آنلاین بلیط در نظر بگیرید

اعتبار بلیط هواپیما برای بررسی اعتبار بلیط رزرو شده استفاده می شود. فروش بلیط هواپیما جعلی در برخی سایت ها یا شبکه های اجتماعی همچنان وجود دارد و به همین دلیل این شرکت هواپیمایی نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده است. بنابراین توصیه می کنیم قبل از خرید بلیط هواپیما موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • توصیه می کنیم بلیط های خود را از وب سایت های معتبری که دارای نمادهای دارای مجوز هستند رزرو کنید. این مجوز معمولاً در پایین تمام صفحات سایت یافت می شود، با کلیک بر روی آن باید صفحه ای باز شود که مشخصات سایت را به شما نشان می دهد.
  • سایت های معتبر فروش بلیط هواپیما دارای مجوز از اتحادیه شرکت های هواپیمایی، سازمان جهانگردی و سازمان هواپیمایی کشوری هستند.
  • سایت مربوطه باید در ابتدای آدرس خود https داشته باشد.