سفر به شهر مساجد – چگونه؟


یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری ترکیه که در بین ایرانیان بسیار محبوب است استانبول است. در استانبول تلفیقی از جاذبه های تاریخی و تفریحی مختلف را می بینید که باعث شده گردشگران زیادی در طول سال به این شهر سفر کرده و از جاذبه های مختلف آن دیدن کنند.

استانبول را به شهر مساجد نیز می‌شناسند و همین امر دلیل وجود مساجد بسیاری است که یادآور حکومت عثمانی در این شهر به عنوان پایتخت است. اگر قصد دارید با خرید بلیط استانبول به تهران به این شهر سفر کنید، بازدید از مساجد زیبای شهر را فراموش نکنید.

معروف ترین مساجد استانبول را به شما معرفی می کنیم

یکی از نمادهای شهر استانبول که زمانی پایتخت امپراتوری عثمانی بوده، مساجد متعددی است که از آن دوران باقی مانده و امروزه یکی از مهم ترین بناهای تاریخی این شهر به شمار می رود. این مساجد کوله باری از تاریخ و ظرافت معماران آن دوران را به نمایش می گذارد و می تواند چشم هر بیننده ای را با زیبایی خود خیره کند.

مسجد سنت سوفیا

یکی از مشهورترین مساجد استانبول که در سراسر جهان شناخته شده است، مسجد ایاصوفیه است. این مسجد را می توان نمادی از شهر استانبول دانست که چندین قرن است به عنوان یکی از بزرگترین کلیساهای جهان شناخته می شود. پس از فتح استانبول با قسطنطنیه در سال 1453 توسط محمد فاتح، یکی از سلاطین عثمانی، این کلیسا به مسجد تبدیل شد. بعدها پس از روی کار آمدن آتاتورک، این مسجد به دستور وی به موزه ای باشکوه و زیبا تبدیل شد که در تمام طول سال هزاران گردشگر از آن بازدید می کنند.

این مسجد 6000 متر مربع مساحت دارد که در ساخت آن طاق‌ها و ستون‌ها با بیشترین ظرافت و هماهنگی در کنار هم قرار گرفته‌اند. این مسجد زیبا و تاریخی در مجموع دارای 107 ستون و 9 در است که درب مرکزی را می توان به عنوان بزرگترین در نشان داد که ورودی شاهنشاه است و دارای اسکلت فلزی و اسکلت مرمری است.

مسجد آبی

مسجد سلطان احمد معروف به مسجد آبی یکی از معروف ترین مساجد استانبول است. این مسجد که در زمان حکومت عثمانی ها در این شهر ساخته شده است، به دستور سلطان احمد و به نیت شکرگزاری خداوند برای موفقیت و پیروزی در چندین جنگ بزرگ در اواخر قرن هفدهم ساخته شده است.

یکی از دلایل محبوبیت این مسجد قرار گرفتن آن در کنار مسجد ایاصوفیه است که از نظر شکوه و عظمت دست کمی از آن ندارد. مسجد آبی استانبول را می توان دومین مسجد جهان پس از مسجد جامع دانست که دارای 6 مناره است. این مسجد زیبا در کنار تنگه بسفر در استانبول قرار دارد و چشم اندازی بسیار زیبا و جذاب دارد. به همین دلیل یکی از محبوب ترین دیدنی های تاریخی استانبول برای گردشگران به حساب می آید.

مسجد رستم پاشا

اگر با خرید بلیط از تهران به استانبول به این شهر سفر کردید، بازدید از مسجد رستم پاشا را در برنامه خود فراموش نکنید. این مسجد یکی دیگر از آثار دوران حکومت عثمانی در شهر استانبول است که معماری منحصر به فردی دارد و در یکی از شلوغ ترین بازارهای این شهر قرار دارد. این مسجد مساحت کمتری نسبت به مسجد ایاصوفیه و مسجد آبی دارد و رنگ قرمز به کار رفته در طراحی آن یکی از وجوه تمایز این مسجد از دیگر مساجد استانبول است. در ساخت این مسجد و طراحی آن از 2300 کاشی رنگی استفاده شده است که چشم هر بیننده ای را مسحور جذابیت بصری آن می کند.

مسجد دولما باغچه استانبول

یکی دیگر از مساجد زیبای استانبول که به سبک نئوکلاسیک و امپراتوری طراحی شده است، دولما باغچه نام دارد. این مسجد در واقع بخشی از کاخ بزرگی به همین نام است و معماری آن به قدری جذاب و زیبا است که بسیاری از گردشگران بعد از ایاصوفیه و مسجد آبی این مسجد را برای بازدید انتخاب می کنند. این مسجد بین سالهای 1843 تا 1856 به دستور سلطان عبدالمجید اول ساخته شد و بین سالهای 1889 تا 1909 مرکز اصلی اداری امپراتوری عثمانی بود.

مسجد ایوب سلطان

پس از خرید بلیط از تهران به استانبول و سفر به این شهر، یکی از مساجد مهم استانبول به نام ایوب سلطان در ورودی اصلی تنگه بسفر و نزدیک شاخ طلایی قرار دارد. مهمترین دلیل اهمیت و محبوبیت این مسجد وجود مقبره ایوب بن انصاری از یاران و یاران پیامبر(ص) است. این مشکل باعث شده مسلمانان در روزهای آخر هفته برای عبادت و نیاز به این مسجد مراجعه کنند.

با بهترین قیمت بلیط به شهر مساجد سفر کنید

استانبول یکی از شهرهای توریستی محبوب در بین ایرانیان است که می توانند با قیمتی مناسب به آن سفر کنند و از جاذبه های طبیعی، تفریحی و تاریخی آن لذت ببرند. استانبول از آنجایی که زمانی پایتخت امپراتوری عثمانی بود، میزبان مکان های تاریخی بسیاری است که مهم ترین آنها مساجد به جا مانده از آن دوران است. به همین دلیل استانبول را به شهر مساجد نیز می شناسند. اگر به دیدنی های تاریخی استانبول علاقه دارید می توانید بلیط این شهر را با بهترین قیمت از سایت علی بابا تهیه کنید.