سن استعداد کودکان پله بالا


یکی از سوالاتی که همیشه نگران والدین کودکان است این است که سن استعداد کودکان دقیقا کی هست؟ آیا اصلاً باید بچه ها را با استعداد شناسایی کرد و آیا بهتر نیست این کار در بزرگسالی و نوجوانی انجام شود؟ در مقاله کشف استعداد کودک در مورد نکات مهم بسیاری در رابطه با نحوه کشف استعداد کودک و اهمیت آن صحبت کردیم و در این مقاله قصد داریم در مورد سن کشف استعداد کودک بیشتر بحث کنیم و مشخص کنیم استعدادهای کودک در چه سنی ظاهر می شود. و نیاز به آن وجود دارد و چه روش هایی برای کشف آن وجود دارد. پس تا انتها همراه ما باشید.

آنچه در این مقاله می خوانید

بهترین سن برای کشف استعداد کودک

طبق بررسی های انجام شده بهترین سن برای کشف استعداد را می توان بین 3 تا 6 سالگی در نظر گرفت. زیرا استعدادهای کودکان از 3 تا 4 سالگی ظاهر می شود و با کاوش و کشف آنها می توانید فرزندان خود را در مسیر استعدادهای خود در آینده قرار دهید و به موفقیت های بیشتری دست یابید.

مطالعه ای در وب سایت مرکز اطلاعات منابع آموزشی نشان داد که 22 ورزشکار از 24 ورزشکار با استعداد – از شطرنج باز گرفته تا اسکیت باز – توسط والدینشان در سنین 2 تا 5 سالگی با استعدادهای خود آشنا شده اند و نشان می دهد که استعدادیابی چقدر مهم است. این سن؟

همچنین طبق تحقیقات بلوم 80 درصد هوش و استعداد کودکان قبل از 8 سالگی شکل می گیرد و این عدد بیان می کند که بهتر است استعداد کودکان را قبل از 8 سالگی شناسایی کرد تا بهترین نتیجه را به دست آورد.

نیاز به استعدادیابی در کودکی

بررسی ها نشان می دهد که اگر استعداد افراد در دوران کودکی کشف نشود، نمی توان در بزرگسالی از آنها انتظار موفقیت زیادی داشت، زیرا ذهن بسیار منعطف است و در دوران کودکی ظرفیت بسیار بالایی برای یادگیری دارد و اگر والدین این دوران طلایی اگر از دست بدهند. ، پیمودن مسیر استعدادهای خود در بزرگسالی برای افراد دشوارتر خواهد بود.

هر چه افراد مسن تر می شوند، رشد و شکوفایی استعدادهایشان برایشان سخت تر می شود، زیرا مغز دیگر آن انعطاف و قابلیت هایی را که قبل از 8 سالگی داشت، ندارد. اما اگر فرزند شما بزرگتر از 8 سال است نگران نباشید زیرا زمانی برای کشف استعداد کودکان یا بزرگسالان دیر نیست و تنها تفاوت استعدادیابی در کودکی و بزرگسالی در رشد و پرورش است. این استعداد ممکن است بیشتر طول بکشد و نیاز به زمان داشته باشد.

دلیل دیگر نیاز به استعدادیابی در دوران کودکی این است که اگر استعداد و هوش کودکان در این سن کشف شود می توان آینده شغلی آنها را مطمئن دانست زیرا ذهن و مغز آنها بسیار توانا و آماده برای کار در این کار است که استعداد آنهاست. رشد کرد و شروع به کار کرد.

روش های کشف استعداد کودکان

استعدادها و علایق کودک را می توان با توجه دقیق به بازی ها و عملکرد آنها به طور نسبی شناخت، اما بهترین روش برای شناخت و کشف استعدادهای کودکان استفاده از تست ها و تست های هوش است.شخصیت کودکان از 3 تا 8 سال آنها هنوز به طور کامل شکل نگرفته اند و به همین دلیل نمی توان از تست های جذابیت و شخصیت مانند تست هلند استفاده کرد و بهتر است هوش آن ها را تست کرد.

یکی از معروف ترین و مرتبط ترین تست ها برای توانایی های کودکان تست هوش چندگانه گاردنر است که در این تست که توسط آقای هوارد گاردنر ساخته شده است به بررسی و تحلیل 10 هوش در کودکان می پردازیم.

نکته مهم در بحث تیزهوشی کودک این است که بدانید باهوش بودن یا نبودن ربطی به ضریب هوشی فرزندتان ندارد. ضریب هوشی که طبق نظریه آقای گاردنر مشابه هوش منطقی-ریاضی است، تنها یکی از این ده هوش است و هوش پایین ربطی به هوش پایین کودکان ندارد، زیرا کودک می تواند در سایر هوش ها نمره بسیار بالایی بگیرد.

بچه ها چه استعدادهایی دارند؟

همانطور که گفته شد، بر اساس نظریه آقای گاردنر، هوش و استعداد کودکان ابعاد مختلفی دارد و به 10 نوع هوش و استعداد قابل تقسیم است که نام این هوش ها عبارتند از:

  1. هوش منطقی-ریاضی
  2. هوش کلامی
  3. هوش جنبشی
  4. هوش هنری
  5. هوش موسیقایی
  6. هوش وجودی
  7. هوش اخلاقی
  8. هوش درون فردی
  9. هوش اجتماعی
  10. هوش طبیعی

اکنون و پس از شرکت در آزمون گاردنر، به برخی از هوش های فوق العاده فرزند خود پی خواهید برد و با پرورش این هوش های فوق العاده می توانید مسیر موفقیت و آینده فرزند خود را بهتر و واضح تر ببینید.

آیا کشف استعداد کودکان دلیل موفقیت آنهاست؟

نکته بسیار مهمی که در مورد آزمون های هوش و استعداد کودکان باید به آن توجه کرد این است که برای توانایی های کودکان تنها یک آزمون نمی تواند موفقیت فرزند شما را تضمین کند بلکه اولین قدم است پس از قبولی در آزمون و درک هوش مهمتر از همه فرزند شما باید بتواند این هوش ها را تقویت و پرورش دهد، زیرا اگر این کار را نکنید ممکن است این هوش زیاد رشد نکند و نتواند در بزرگسالی از آن به خوبی استفاده کند.

خوشبختانه بازی ها و فعالیت های زیادی در این زمینه وجود دارد و مجموعه گام تاپر در این زمینه تخصصی و حرفه ای است و می تواند شما را در استعدادیابی و کشف هوش برتر کودکان یاری کند و برای این منظور مجموعه ما دور از دسترس است که او آماده کرده است. و برنامه ای آفلاین به نام پکیج کامل استعدادیابی برای کودکان ایجاد کرده است که در آن علاوه بر آشنایی شما با مقوله استعدادیابی و نحوه انجام تست هوش، 200 توصیه و بازی به صورت کاملا ساده و حرفه ای به شما ارائه می شود. روشی که می توانید با انجام آن ها استفاده کنید، هوش برتر فرزندتان را توسعه می دهد.

امیدواریم مقاله سن استعداد کودک برای شما مفید بوده باشد، در نهایت اگر سوال، انتقاد و پیشنهادی دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.