سهمیه بنزین در مرداد 1402 واریز می شود • مجله تصویر زندگی


60 لیتر سهمیه بنزین خودروهای شخصی برای مرداد ماه بدون تغییر ساعت 00:00 روز یکشنبه (1 مرداد) وارد کارت هوشمند سوخت شخصی شد.
در پنجمین ماه 1402 ماهانه 60 لیتر سهمیه بنزین بر روی کارت هوشمند سوخت شخصی واریز می شود، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و رسمی طبق جدول سهمیه بندی طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می شود.

نوع ماشین میزان سهمیه بنزین
رانندگی شخصی با بنزین 60 لیتر
سفر شخصی دوگانه سوز 30 لیتر
مالیات بر بنزین 400 لیتر
تاکسی های دوگانه سوز 200 لیتر
موتورسیکلت 25 لیتر
اعتبار برای مصرف کم گاز 200 لیتر
وانت دوگانه سوز کم مصرف 60 لیتر
وانت بنزینی 300 لیتر
وانت پر مصرف دوگانه سوز 120 لیتر
آمبولانس 500 لیتر

محدودیت بنزین بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه برای کلیه خودروهای بنزینی از روز جمعه 3 آبان 1397 از صفر آغاز شد.

چند لیتر بنزین و برای چه مدت می توان ذخیره کرد؟

سقف ذخیره سازی سهمیه بنزین کارت هوشمند سوخت برای دارندگان خودرو و موتورسیکلت شخصی در ابتدا 6 ماه بود، اما پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و شرایط ویژه اعلام شده برای مقابله با شیوع آن، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با ابلاغیه ای این سقف را به 9 ماه تغییر داد، بنابراین سهمیه واریز ماهیانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت در صورت استفاده حداکثر 9 ماه از کارت سوخت، قابل ذخیره سازی است.

در یک تا دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت های اعمال شده به دلیل آن، مصرف سوخت در کشور نسبت به سال های قبل از کرونا کاهش پیدا کرد، اما با بهبود شرایط، میزان مصرف بنزین در کشور افزایش چشمگیری پیدا کرد، به طوری که میانگین مصرف امسال به بیش از 111 میلیون لیتر افزایش یافت و در تاریخ 29 اسفند 1394، 14 میلیون لیتر سوخت ثبت شد. ters.