علت جوش زدن پشت بدن مردان چیست؟ • مجله تصویر زندگی


جوش زدن پشت بدن هم بین زنان و هم مردان رایج است اما در بین مردان شیوع بیشتری دارد. دلایل آکنه پشت، در درجه اول هورمونی است، اما می‌تواند از چیزهای ظاهرا نامرتبطی مانند اصلاح و لباس‌های تنگ نیز ناشی شود. در این مقاله هر آنچه را که باید درباره علت جوش زدن پشت مردان بدانید، توضیح می‌دهیم. از شما دعوت می‌کنیم مطالعه این مقاله کاربردی را از دست ندهید.

جوش یا آکنه پشت بدن چیست؟ قبل از هر کاری دشمن را بشناسید!

آکنه یک بیماری شایع پوستی است که شامل جوش‌های چرکی، سرسیاه و کیست می‌شود. این بیماری در واقع التهاب فولیکول‌های موی شماست که می‌تواند توسط روغن‌ها و باکتری‌های روی پوست شما مسدود و تحریک شود. آکنه پشت زمانی رخ می‌دهد که این جوش‌ها در ناحیه پشت شما ایجاد می‌شوند و بیشتر بین مردانی که تازه به بلوغ می‌رسند، شایع است؛ زیرا در این زمان بدن تغییرات هورمونی قابل توجهی را تجربه می‌کند.

هورمون‌ها ریشه اصلی جوش و آکنه در هر جایی از بدن هستند. با این حال جوش‌ها می‌توانند به دلایل مختلفی رخ دهند و اغلب به دلیل عادات بهداشتی نادرست تشدید می‌شوند. برای مثال در صورتی که بعد از جلسات لیزر موهای زائد بهداشت را درست رعایت نکنید، احتمال بروز جوش‌های کمر وجود دارد. به همین در دوره آموزش لیزر موهای زائد بر چنین مواردی تاکید می‌شود.

آیا تستوسترون باعث جوش زدن پشت بدن مردان می‌‌شود؟

تولید آندروژن با همه انواع آکنه (و نه صرفا آکنه پشت) مرتبط است. آندروژن‌ها هورمون‌هایی هستند که در بدن مردان و زنان تولید می‌شوند. با این حال، بدن مردان معمولا آندروژن‌های بیشتری از جمله معروف‌ترین آن‌ها یعنی تستوسترون را تولید می‌کند. به همین دلیل است که آکنه در سنین بلوغ مردان شیوع بیشتری دارد.

آندروژن‌ها باعث می‌شوند که غدد چربی روی پوست بزرگ شده و چربی و سبوم بیشتری تولید کنند. این موضوع به ویژه در مورد پوست صورت، گردن، قفسه سینه، شانه‌ها و البته پشت بدن صادق است. باکتری‌های طبیعی روی سطح پوست این چربی‌ها را هضم می‌کنند و منجر به تولید موادی می‌شوند که پوست را تحریک می‌کند و منجر به مسدود شدن منافذ و بروز آکنه می‌شود.

۷ علت جوش زدن پشت مردان که باید بدانید

هورمون‌ها یکی از دلایل جوش زدن پشت مردان هستند و دلایل مختلف دیگری نیز وجود دارد. در این بخش ۷ علت اصلی جوش زدن پشت مردان را می‌خوانید.

۱. ژن‌ها می‌توانند احتمال جوش زدن پشت بدن را افزایش دهند

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد احتمال ابتلای شما به آکنه نیز ژنتیکی است. اگر والدین شما آکنه را تجربه کرده‌اند، احتمالا شما نیز اثرات مشابهی را مشاهده خواهید کرد.

۲. اصلاح مداوم موهای پشت بدن؛ علت جوش کمر در مردان

اصلاح موهای پشت می‌تواند باعث فولیکولیت یا انسداد فولیکول‌های مو شود. اگرچه فولیکولیت با آکنه متفاوت است اما می‌تواند به صورت جوش‌های آکنه‌مانند، کومدون یا بثورات مشابه ظاهر شود. اصلاح موها به دلایل مختلفی پوست را تحریک می‌کند. ممکن است به محصولات اصلاح خود (مانند تیغ، کرم یا لوسیون اصلاح) حساسیت داشته باشید یا در نتیجه عدم رعایت بهداشت باکتری‌ها بیشتر روی پوست پخش شوند.

آکنه کمر مربوط به اصلاح در مردان شایع‌تر است زیرا فولیکول‌های مو اغلب بزرگتر بوده و موها به دلیل سطح تستوسترون بالاتر به طور طبیعی ضخیم‌تر هستند. پس از اصلاح همزمان با اینکه موها دوباره رشد می‌کنند، می‌توانند در پوست گیر کرده و منافذ شما را بیشتر مسدود کنند. به همین دلیل لیزر موهای زائد برای مردان توصیه می‌شود.

۳. ارتباط جوش کمر و عدم تعویض لباس‌هایی که با آن‌ها عرق کرده‌اید

پوشیدن لباس‌های کثیف یا عرق‌دار برای مدت طولانی نیز می‌تواند باعث بدتر شدن بیماری پوستی شود، زیرا عرق می‌تواند تجمع باکتری در پارچه لباس را به دنبال داشته باشد. بنابراین برای جلوگیری از طیف وسیعی از مشکلات پوستی، از آکنه گرفته تا درماتیت تماسی، همیشه بهتر است لباس‌های عرق‌زده را تا جایی که می‌توانید سریعا عوض کنید.

۴. پوشیدن لباس تنگ و ارتباط آن با جوش زدن پشت بدن مردان

به طور مشابه، لباس‌های تنگ می‌توانند باعث آکنه شوند، زیرا به پوست اجازه تنفس نمی‌دهند. آکنه تا حد زیادی زمانی ایجاد می‌شود که منافذ با باکتری مسدود شوند. لباس‌های تنگ این موضوع را تشدید می‌کند.

۵. عدم شستشوی صحیح پشت بدن هنگام دوش گرفتن؛ عامل جوش پشت!

از آنجایی که دسترسی به پشت بدن نسبتا سخت است، برخی مردان شستن این ناحیه را فراموش می‌کنند. اگر مدام پشت بدنتان جوش می‌زند، برای شستشوی این ناحیه با محصولات مناسب بیشتر زمان بگذارید. از صابون‌های قوی و معطر خودداری کرده و در عوض از یک محصول بررسی‌شده درماتولوژیک استفاده کنید. برای مثال پاک کننده‌های حاوی اسید سالیسیلیک می‌توانند باکتری‌های مولد آکنه را از بین ببرند.

۶. تولید بیش از حد چربی؛ جوش پشت بدن و شانه نشانه چیست؟

آکنه پشت مردانه عمدتا به دلیل تولید سبوم یا چربی اضافی روی پوست ایجاد می‌شود. چربی بیش از حد می‌تواند منافذ را مسدود کرده و منجر به بروز آکنه به ویژه در پشت بدن مردان شود. از طرفی چربی پوست نباید به طور کامل از بین برود، زیرا خشکی بیش از حد نیز جوش زدن را تحریک می‌کند. برای کنترل چربی پوست بدن از محصولات حاوی سالیسیلیک استفاده کنید. اگر مدام با چربی صورتتان نیز درگیر هستید، پیشنهاد ما مراجعه به کسانی است که دوره‌های آموزش آر اف صورت را گذرانده‌اند.

۷. استرس؛ آخرین علت جوش زدن پشت بدن مردان

برخی پژوهش‌ها ارتباط بین استرس روانی و افزایش آکنه، به ویژه در مردان جوان را یافته‌اند. بر این اساس هر چه بیشتر استرس داشته باشید، احتمال جوش زدن پوست پشت بدن نیز بیشتر می‌شود.

بهترین راه‌های کنترل جوش پشت بدن مردان را در آکادمی مای اسکین یاد بگیرید

در این مقاله ۷ علت جوش زدن پشت بدن مردان را بررسی کردیم. بهترین راه برای خلاص شدن از شر این جوش‌های مزاحم این است که در دوره‌های تخصصی مراقبت از پوست و مو شرکت کنید و خودتان دست به کار شوید. به این ترتیب هم می‌توانید مشکلات پوستی خود را برطرف کرده و هم آینده شغلی خود را با ورود به بازار کار پردرآمدی تضمین کنید.

پیشنهاد ما برای شرکت در چنین دوره‌هایی آکادمی تخصصی مای اسکین است که با سال‌ها سابقه درخشان دوره‌های جامعی را در زمینه مراقبت از پوست و مو و کار با دستگاه‌هایی مانند لیزر و آر اف برگزار می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت این آکادمی معتبر به نشانی skinhairacademy.ir مراجعه کنید.