عوامل مؤثر در قیمت شیشه دوجداره


یکی از ملزومات اصلی که امروزه برای ساخت و ساز و بازسازی مکان ها و پروژه های مختلف از آن استفاده می شود، شیشه است. امروزه انواع شیشه ها با مشخصات و ویژگی های مختلف تولید و عرضه می شود. یکی از کاربردی ترین انواع شیشه ها برای مصارف مختلف، شیشه دوجداره است. شیشه های دو جداره در مقایسه با انواع شیشه های دیگر کیفیت بسیار بالایی دارند. به همین دلیل میزان فروش زیادی را به خود اختصاص داده اند. یکی از مهم ترین ویژگی های شیشه دو جداره، عایق گرما و سرما و عایق صوتی بودن آن است. بنابراین می توان از آن برای محیط های شلوغ و پر تردد استفاده کرد. یکی از مهم ترین چالش هایی که برخی افراد برای خرید این شیشه با آن روبرو هستند، در مورد قیمت آن است. به همین منظور در ادامه این مقاله به بررسی کامل تر قیمت شیشه دوجداره و سایر نکات مهم در این زمینه می پردازیم.

شیشه دوجداره چیست؟

یکی از مقاوم ترین انواع شیشه ها که از آن برای مصارف مختلف استفاده می شود، شیشه دوجداره است. ساخت این شیشه منحصر به فرد و مستحکم به صورتی است که توسط اسپیسر (جداکننده) از یک دیگر با فاصله کم و به صورت موازی ساخته می شود. همچنین فضای خالی آن با استفاده از گاز آرگون پٌر می شود. همین روش ساخت سبب شده که شیشه دو جداره به عنوان یک شیشه مقاوم و بسیار با کیفیت مورد استفاده قرار بگیرد. شیشه های دو جداره در انواع مختلفی تولید می شود که شامل شیشه سکوریت، شیشه غیر سکوریت، شیشه سه جداره، و شیشه دوجداره سکوریت- لمینت است. در ادامه به بررسی و معرفی کامل تر انواع شیشه دوجداره می پردازیم.

عوامل موثر در قیمت شیشه دوجداره

امروزه انواع شیشه های دوجداره برای کاربردها و مصارف مختلف در مکان ها و پروژه های متفاوت تولید می شود. در پاراگراف بالا نیز برخی از انواع شیشه های دوجداره معرفی شد. بنابراین می توان گفت که بر اساس نوع شیشه، و متراژ آن قیمت شیشه دوجداره نیز متفاوت خواهد بود. برای مثال همان طور که در پاراگراف بالا هم ذکر شد، یکی از انواع شیشه های دوجداره شیشه سکوریت است. بنابراین می توان گفت که قیمت شیشه سکوریت نیز مانند شیشه دوجداره به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله مهم ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت شیشه دوجداره می توان به موارد مهم زیر اشاره کرد:

همان طور که می دانید شرکت های مختلفی امروزه انواع شیشه دوجداره را با استفاده از فرمولاسیون های مختلف تولید و عرضه می کنند. بنابراین با توجه به نوع فرمولاسیون مورد استفاده برای ساخت شیشه دوجداره، میزان کیفیت آن ها نیز متفاوت خواهد بود. با وجود این که کیفیت و استحکام شیشه های دوجداره به اندازه شیشه ضد گلوله نیست، اما جز با کیفیت ترین شیشه ها محسوب می شود. بنابراین بدیهی است که هر چه میزان کیفیت شیشه بیشتر باشدف بر قیمت آن نیز افزوده می شود.

  • نوع شیشه دوجداره

همان طور که در پاراگراف بالا نیز ذکر شد، امروزه انواع شیشه های دوجداره با میزان ضخامت های مختلف تولید و عرضه می شود. از بین انواع شیشه ها، شیشه سکوریت و شیشه دوجداره ساده جز بهترین و کاربردی ترین شیشه ها محسوب می شود. بنابراین با توجه به این که هر کدام از این شیشه ها کاربردهای مختلفی دارند، قیمت شیشه دوجداره نیز بر اساس کاربرد آن مختلف و متفاوت خواهد بود. برای مثال میزان کیفیت شیشه دوجداره سکوریت در مقایسه با مدل معمولی آن بیشتر است، قیمت شیشه دوجداره سکوریت هم بیشتر است. علاوه بر این، از این نوع شیشه برای مکان هایی که نیاز به تامین امنیت بیشتری دارد، استفاده می شود.

یکی دیگر از موارد تاثیر گذار در قیمت شیشه دوجدره، اسپیسر آن است. اسپیسر یک نوع یراق آلات کاربردی برای تولید شیشه دوجداره است که با نام جدا کننده هم شناخته می شود. استفاده از اسپیسر به منظور ایجاد فاصله بین دو شیشه است. چون برای تولید این نوع شیشه لازم است که فضای خالی ایجاد شده با گاز آرگون باید پٌر شود تا کارایی و کیفیت بالای آن حفظ شود. بنابراین با توجه به این که اسپیسرها در انواع و سایزهای مختلفی تولید می شود، هر کدام از این یراق آلات ویژگی ها و قیمت های مختلفی دارند. از جمله اسپیسرهای کاربردی برای تولید شیشه دوجداره می توان انواع زیر را نام برد:

یکی از مهم ترین اقداماتی که زمان سفارش و خرید شیشه های مختلف و از جمله شیشه دوجداره مطرح می شود، این است که شیشه ها باید روی آن ها برش ایجاد شود. هر چه کیفیت برش شیشه ها بیشتر باشد، میزان کیفیت آن ها افزایش می یابد. علاوه بر این، در صورتی که زمان برش شیشه هر گونه خطایی رخ دهد، ممکن است بر کیفیت شیشه تاثیر بگذارد. بنابراین این ویژگی نیز باعث افزایش یا کاهش قیمت شیشه خواهد شد.

معمولا ضخامت شیشه های دوجداره بین 4 تا 6 میلیمتر است. هر چه میزان ضخامت شیشه بیشتر باشد، بدیهی است که قیمت آن افزایش می یابد.

از سیلیکاژل به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل شیشه‌ ها استفاده می شود. هدف از این کار این است که از ورود رطوبت و ایجاد بخار روی شیشه جلوگیری شود تا شیشه ها ظاهر بدی نداشته باشند. سیلیکاژل داخل اسپیسر قرار می گیرد و وجود آن باعث می شود که رطوبت هایی که وارد شیشه ها می شود، جذب سیلیکاژل شود. با این کار هم ظاهر زیبای شیشه ها و هم مقاومت آن ها حفظ می شود.

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت شیشه دوجداره، گاز آرگون است. از این گاز برای ایجاد قابلیت عایق شیشه های دوجداره استفاده می شود تا به مرور زمان میزان کیفیت شیشه و بازدهی آن کاهش پیدا نکند. بنابراین می توان گفت که قیمت شیشه های دوجداره که در آن ها گاز آرگون وجود دارد، در مقایسه با شیشه هایی که در آن گاز آرگون وجود ندارد، قیمت بیشتری دارند.

جمع بندی

یکی از مهم ترین چالش خریداران پس از انتخاب شیشه مورد نظر، در مورد قیمت آن است. با توجه به این که شیشه دوجداره در مقایسه با شیشه های دیگر کاربرد بیشتری دارد، در این مقاله عوامل موثر در تعیین قیمت شیشه دوجداره مورد بررسی قرار گرفت. برای استعلام قیمت شیشه دوجداره می توانید با کارشناسان شرکت نگین شرق تماس حاصل فرمایید.