غول استخراج زغال سنگ از سال 2020 بیت کوین استخراج خواهد کرد!


Alliance Resource Partners (ARLP)، یک شرکت بزرگ استخراج زغال سنگ در فهرست نزدک، 30 میلیون دلار بیت کوین را با استفاده از انرژی اضافی از تاسیسات خود استخراج کرده است.

کری مارشال، مدیر مالی ARLP در تماس درآمد روز دوشنبه فاش کرد که این شرکت یک پروژه آزمایشی را در نیمه دوم سال 2020 برای کسب درآمد از برق راه اندازی خواهد کرد که آغاز شده است.

ARLP اکنون 425 بیت کوین دارد

مارشال همچنین اظهار داشت که در پایان سه ماهه اول سال جاری، ARLP 425 بیت کوین در ترازنامه خود داشت که اکنون 30 میلیون دلار ارزش دارند.

با در نظر گرفتن هزینه خالص دارایی، ماشین آلات و تجهیزات ARLP، این شرکت 3.7 میلیون دلار افزایش درآمد را گزارش کرد.

این خبر مثبت منجر به افزایش 5 درصدی ارزش سهام ARLP شد. عملکرد این شرکت بهتر از رتبه بندی کارشناسان است.

البته لازم به ذکر است که ARLP در خرید بیت کوین یا فعالیت های مشابه دخالتی ندارد. در عوض، این شرکت تنها بر روی استخراج بیت کوین با استفاده از تجهیزات موجود خود تمرکز می کند.

مارشال توضیح داد که این شرکت ظرفیت مازاد خود را به سایر استخراج کنندگان بیت کوین در مرکز داده اختصاصی ARLP اجاره می دهد و از برق ارزانی که دارد بهره می برد.

BitcoinTreasuries.net که اطلاعاتی در مورد شرکت های سهامی عام و سایر مؤسسات بزرگی که بیت کوین را در ترازنامه خود نگه می دارند ارائه می دهد، گفت که MicroStrategy با 13.5 میلیارد دلار بیت کوین پیشتاز است.

بیت کوین شتاب خود را از دست می دهد زیرا معامله گران سود می برند

هفته گذشته بیت کوین با حداقل نوسان معامله شد که منجر به کاهش تدریجی قیمت آن شد. بیت کوین هفته قبل را با حدود 63100 دلار به پایان رساند.

روند نزولی قیمت بیت کوین پس از یک دوره هفت ماهه رشد مداوم برای چهار هفته متوالی ادامه دارد.

متئو گرکو، تحلیلگر شرکت سرمایه گذاری دارایی دیجیتال Fineqia International در یادداشت اخیر خود گفت:

کاهش اخیر قیمت بیت کوین را می توان به سود سرمایه گذاران نسبت داد.

او ادامه داد:

بسیاری از این سرمایه‌گذاران در دوران رکود سال‌های 2022 و 2023 وارد بازار شدند و اکنون تصمیم گرفته‌اند تا با افزایش قیمت بیت‌کوین در ماه‌های اخیر، سود خود را ببرند.

علاوه بر این، سرمایه گذاران بیت کوین ETF که در اوایل سال 2024 وارد بازار شدند و شاهد دستاوردهای قابل توجهی در دارایی های خود بودند نیز شروع به برداشت سود خود کرده اند.

گرکو نوشت:

هفته گذشته شاهد کاهش تقاضا برای ETF های بیت کوین بودیم که به روند مشاهده شده در پنج هفته گذشته ادامه داد. همچنین سرمایه زیادی روی این محصولات مالی سرمایه گذاری نمی شود.

وی افزود که حجم معاملات ETF بیت کوین طی هفته گذشته کاهش یافته است.

حجم کل تراکنش های این صندوق ها از ابتدای تاسیس تاکنون به 7.235 میلیارد دلار رسیده است. حجم کل معاملات ETF بیت کوین در هفته گذشته 7.9 میلیارد دلار و حجم روزانه آنها نیز حدود 1.9 میلیارد دلار بوده است.

این کاهش فعالیت معاملاتی نسبت به هفته های گذشته قابل توجه است. میانگین حجم معاملات روزانه این ETF ها از زمان شروع آنها تقریباً 1.3 میلیارد دلار است.