فروشگاه اینترنتی چیست؟ | ماهان تیموری


مردم هر روز برای برآوردن نیازهای خود تلاش می کنند، به طوری که می بینیم از قدیم الایام در نقاطی از شهر بازارهایی شکل گرفته است تا افراد دیگر به این مراکز خرید مراجعه کنند.

فلسفه تشکیل بازارچه و جمع آوری فروشندگان، تسهیل در کار خریدار است تا مردم بتوانند با گذر از مغازه های اصناف مختلف، تمامی خریدهای مورد نیاز خود را انجام دهند.

در دنیای امروز شرایط متفاوت است که از چند جهت می توان به آن نگاه کرد. با افزایش جمعیت و افزایش تعداد خودروهای شهری، ترافیک مشکلات جدیدی ایجاد کرد.برای خرید در شهر گشتی بزنید.

شرایطی که امروزه شاهد آن هستیم به تدریج طی 10 سال گذشته به وجود آمده است و در طول سال ها فروشگاه های اینترنتی نیز به وجود آمده اند که به تدریج در ذهن مردم باز شده اند.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

یک تجارت اسباب بازی را تصور کنید. این فروشگاه اسباب بازی دارای انبار، ویترین جهت نمایش محصولات به مشتریان، صندوق فروش و … می باشد.

فروشگاه اینترنتی نیز از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. این فروشگاه تامین کنندگان، انبار و سایت مخصوص به خود را برای ثبت سفارش، انتخاب محصولات و پیگیری خرید دارد.

فروشگاه اینترنتی بستری در فضای مجازی است که در آن محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و پس از ثبت سفارش، این محصول برای شما ارسال خواهد شد.

مزیت های فروشگاه اینترنتی چیست؟

بدون ترافیک

در نظر بگیرید که می خواهید یک محصول را به روش سنتی بخرید، ابتدا باید بفهمید که از کدام فروشگاه در شهر می توانید آن محصول را با پرسیدن بخرید، سپس باید زمانی را برای رفت و آمد به آنجا صرف کنید، بنابراین به ناچار درگیر خواهید شد. مشکلات ترافیکی

شاید بتوان اولین تجربه خوشایند مرتبط با خرید اینترنتی را در این مورد به حساب آورد، زمانی که شما در بهینه ترین زمان و بدون دردسر رفت و آمد بین مراکز خرید مختلف خرید می کنید.

در همین حال، در اینترنت، می توانید به سادگی با تغییر تب مرورگر خود، از یک فروشگاه به فروشگاه دیگر سوئیچ کنید.

ارزش آفرینی بیشتر

یکی دیگر از ویژگی های فروشگاه های اینترنتی وجود قیمت های رقابتی است. کسب و کارهای اینترنتی زیادی وجود دارد. در نتیجه، این مشاغل باید برای تشویق مشتریان به خرید و بازدید از آنها با یکدیگر رقابت کنند. رقابت مفهومی به نام خلق ارزش ایجاد می کند.

به عبارت دیگر، کسب و کاری که ارزش بیشتری برای مشتریان ایجاد می کند، می تواند در رقابت با آنها عملکرد بهتری داشته باشد و در نتیجه مشتریان بیشتری را جذب کند. ارزش آفرینی به زبان ساده به این معناست که یک کسب و کار خدمات بیشتری را با قیمتی مشابه رقبا به مخاطبان ارائه می دهد یا خدماتی را با هزینه کمتر به مخاطب ارائه می دهد.

یک فروشگاه اینترنتی تنها زمانی می تواند موفق باشد که ارزش بالایی برای مخاطب فراهم کند و از طرف دیگر ارزش هایی را که ارائه می دهد تبلیغ کند.

بررسی اجمالی محصولات

یکی از مهمترین مزیت های فروشگاه اینترنتی آپلود محتوا و ارائه توضیحات کامل محصول است. در گذشته افراد برای کسب اطلاعات در مورد محصولات مختلف باید به بازار مراجعه می کردند و از مغازه ها و فروشگاه ها در مورد محصولاتی که قصد خرید دارند اطلاعات کسب می کردند. به عنوان مثال اگر قصد خرید گوشی تلفن همراه دارید باید به بازار علاءالدین مراجعه کنید و سوال بپرسید و از مغازه های آن اطلاعات کسب کنید و احتمال اینکه با اطلاعات اشتباه مواجه شوید بسیار زیاد است.

فروشگاه های آنلاین اطلاعات کافی در مورد هر محصول در اختیار شما قرار می دهند. در نتیجه قبل از خرید می توانید اطلاعات مربوط به محصولات را مطالعه کرده، آنها را با هم مقایسه کنید و در نهایت بهترین تصمیم را بگیرید.

تا زمان کافی برای تصمیم گیری داشته باشید

برخی از مشتریان هنگام مراجعه حضوری به فروشگاه از پرسیدن سؤالات از فروشنده و بررسی محصولات مختلف عصبی هستند. یکی دیگر از مزیت های خرید اینترنتی این است که می توانید بدون نگرانی تمام محصولات را بررسی کنید.

گارانتی تعویض محصول

به دلیل عدم مشاهده فیزیکی کالا، احتمال آسیب دیدن برخی از کالاها در انبار وجود دارد. اکثر فروشگاه های آنلاین محصولی را که خریداری کرده اید ظرف یک هفته مبادله می کنند.

آشنایی با بخش های مختلف فروشگاه اینترنتی

اکثر فروشگاه های اینترنتی طراحی مشابهی دارند. در نتیجه وقتی وارد سایت ها می شوید بهتر است با آن سایت ها آشنا شوید. در زیر بخش های مختلف فروشگاه اینترنتی را ارائه می دهیم.

رده محصولات

اولین قسمت در منوی سایت، دسته بندی محصولات است. از طریق این بخش می توانید متوجه شوید که فروشگاه اینترنتی شما چه محصولاتی را ارائه می دهد. یکی دیگر از مزایای دسته بندی محصولات این است که می توانید محصول مورد نظر را سریعتر در فروشگاه پیدا کنید.

برای مثال اگر قصد خرید لباس ورزشی را دارید کافیست وارد دسته بندی لباس ورزشی فروشگاه شوید و سپس لباس ورزشی را انتخاب کنید.

بخش جستجوی سایت

قسمت جستجوی هر سایت امکان یافتن محصول یا محصولات مورد نظر را از بین هزاران محصول در مدت زمان کوتاهی ممکن می سازد. به عبارت دیگر، می توان گفت که بخش جستجوی هر سایت برای زمانی است که مخاطب قبلاً یک محصول خاص را انتخاب کرده است یا زمانی که قصد دارد بین دو یا چند محصول خاص تحقیق کند و در نهایت یک گزینه را انتخاب کند.

سبد خرید

با ثبت سفارش، به سبد خرید منتقل می شود. برای تکمیل فرآیند سفارش آنلاین، باید پرداخت آنلاین انجام شود. پس از پرداخت آنلاین، محصول از سبد خرید حذف شده و به تیم تحویل تحویل داده می شود.

تخفیف ها

یکی از بخش‌های فروشگاه‌های اینترنتی که باید هر روز آن را بررسی کنید، بخش با تخفیف‌ها و پیشنهادات شگفت‌انگیز است. در بیشتر مواقع، تخفیف ها بسیار هیجان انگیزتر از قیمت بازار هستند.

آخرین کلمه

در این عصر فروشگاه اینترنتی توانسته است بسیاری از چالش های خرید را حل کند و امروزه بسیاری از افراد محصولات مورد نیاز خود را از فروشگاه های اینترنتی خریداری می کنند. به غیر از سایت هایی مانند دیجی کالا، طرب و … که جزو برترین فروشگاه های اینترنتی هستند، فروشگاه های اینستاگرام نیز توانسته اند در بین مخاطبان نفوذ کنند و فروش خوبی را تجربه کنند. در این مقاله به این سوال که فروشگاه اینترنتی چیست پاسخ دادیم.

+