لایه برداری یا اسکراب چیست؟


احتمالاً نام لایه بردار پوست به نام اسکراب یا لایه برداری را بارها شنیده اید. اسکراب ها محصولات مراقبت از پوست هستند که پوست شما را شاداب نگه می دارند. لایه بردارها فواید زیادی دارند، از جمله حذف سلول های مرده از سطح پوست و درخشندگی صورت. این مقاله را حتما بخوانید که در آن شما را با کاربرد، مزایا، معایب، نحوه استفاده و تمامی نکات لازم برای لایه برداری آشنا می کنیم.

اسکراب بدن چیست؟ بدن و صورت روشن با کمک اسکراب های مختلف

اسکراب یک فرآیند موثر برای بهبود وضعیت پوست است. همه انواع پوست به طور مداوم در حال تکثیر هستند و لایه مرده خود را به جا می گذارند که محصولات لایه برداری مانند اسکراب یا اسکراب را انجام می دهد. این تنها راه حل است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که اسکراب چیست؟ اساساً اسکراب یک لایه بردار با ترکیبی از مواد مختلف با دانه های ریز مغذی است که ساختار آن را درشت تر می کند تا به راحتی آلودگی های پوست را از سطح پوست پاک کند. از اسکراب ها در آرایشگاه ها نیز استفاده می شود. در پکیج vip سالن بارانا اسکراب صورت یکی از مراحل قبل از آرایش است تا پوست شما به راحتی محصولات آرایش را جذب کند.

روش صحیح استفاده از لایه بردارها

استفاده از اسکراب صورت و بدن یک مرحله مهم در هر روتین مراقبت از پوست است. در نتیجه، مهم است که بدانید چگونه از آن به درستی استفاده کنید تا به پوست خود آسیب نرسانید. در مرحله اول صورت خود را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید.

در مرحله بعد مقداری از اسکراب را بردارید و به آرامی اسکراب را روی پوست خود با نوک انگشتان خود به صورت دورانی ماساژ دهید. بعد از چند دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید. به یاد داشته باشید که پس از استفاده از اسکراب؛ استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکنید تا پوست خود را هیدراته نگه دارید. مراقبت از پوست صورت با اسکراب در آرایشگاه روی قیمت آرایش تاثیر می گذارد. اما باعث درخشش و زیبایی آرایش صورت شما می شود.

مزایای استفاده از لایه برداری یا اسکراب چیست؟

بر اساس تحقیقات پزشکی و مراقبت از پوست، استفاده از لایه بردار یا اسکراب فواید زیادی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • پوست را تمیز می کند.
  • استفاده از اسکراب به افزایش گردش خون در بدن کمک می کند.
  • استفاده منظم و منظم از لایه بردارها التهاب را برطرف کرده و پوست را آبرسانی می کند.
  • استفاده از اسکراب به حذف سلول های مرده خشک و ماندگار پوست کمک می کند.
  • استفاده از روش های مختلف شستشو باعث تخلیه غدد لنفاوی می شود.
  • اسکراب بدن حتی جوش های سرسیاه را از سطح پوست پاک می کند.

همچنین یکی دیگر از مزایای مهم لایه برداری کاهش لک های سطح پوست و ایجاد ظاهری یکدست و روشن است. اسکراب با از بین بردن لایه های مرده از سطح پوست، ظاهر پوست شما را احیا کرده و لایه جدیدی از پوست را القا می کند.

انواع و خواص بی نظیر اسکراب ها را به شما معرفی می کنیم

ترکیبات موجود در لایه بردارها متفاوت است و اثرات متفاوتی بر روی پوست می گذارد. در زیر به معرفی چند اسکراب و خواص آنها می پردازیم:

  • اسکراب نمک دریایی: یکی از بهترین گزینه ها برای لایه برداری ملایم، ترمیم و آبرسانی به پوست است.
  • اسکراب حاوی شکر: شکر یک مرطوب کننده قوی است که تمام سلول های خشک و مرده پوست را از بین می برد.
  • اسکراب حاوی قهوه: این ماده غنی از کافئین فقط خاصیت لایه برداری دارد. همچنین با خواص ضد التهابی که دارد گردش خون را افزایش می دهد.
  • اسکراب زغال چوب: زغال به راحتی تمام ناخالصی ها و سلول های مرده پوست را جذب می کند.
  • اسکراب اسطوخودوس: این ترکیب برای تسکین پوست، التیام پوست ملتهب و تسکین پوست بسیار مناسب است.

می توانید این اسکراب ها یا اسکراب ها را به صورت آماده از فروشگاه ها تهیه کنید یا حتی آن ها را با هم مخلوط کنید و خودتان در خانه با استفاده از کمی روغن زیتون از آنها استفاده کنید. فراموش نکنید که قبل از رفتن به مراسم عروسی از محصولات مراقبت از مو و پوست برای روشن شدن پوست خود استفاده کنید. البته موهای شما در سالن بارانا با ماسک و نرم کننده استفاده می شود و قیمت شینیون بسته به مدل موی انتخابی تعیین می شود.

عوارض اسکراب بدن چیست؟

با وجود تمام فواید و خواصی که یک لایه بردار دارد، در صورت استفاده نادرست از آن، پوست شما آسیب می بیند. یکی از عوارض اسکراب یا لایه برداری، خشک شدن پوست در صورت استفاده زیاد است.

همچنین اگر هنگام استفاده از اسکراب آن را محکم روی پوست خود بمالید، پوست می سوزد و ملتهب می شود. بنابراین در صورت بروز چنین حوادثی، شستشوی پوست با آب سرد را فراموش نکنید و مدتی از اسکراب استفاده نکنید.

استفاده از لایه بردارها؛ بزرگترین راز برای درخشندگی و شادابی پوست

در این مقاله به تمام سوالات شما در مورد اینکه لایه برداری یا اسکراب چیست پاسخ داده ایم. لایه بردارها حاوی ترکیبات معجزه آسا و مواد مغذی هستند که دارای خواص زیادی مانند از بین بردن سلول های مرده، شفاف کننده، افزایش گردش خون، از بین بردن آکنه و لک ها هستند و به عنوان جوان کننده معرفی می شوند.

این اسکراب ها انواع مختلفی دارند که حاوی شکر، قهوه، نمک دریا، روغن زیتون و زغال هستند که هر کدام تاثیر متفاوتی روی پوست دارند. اگر شما هم از این محصول جادویی مراقبت از پوست استفاده کرده اید، نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

/ توجه: این مطلب یک گزارش آگهی است و سایت کوکا مسئولیتی در قبال خدماتی که معرفی می کند ندارد.